Rázó László felidézte, hogy a 3,6 kilométeres, 760 milliméter nyomtávolságú pálya 1972-ben készült el. Építését 1970-ben azért kezdték meg, hogy az évszázad elején rohamosan csökkentő hazai kisvasutak értékét megőrizzék.
A forgalomban lévő személykocsik egykori kisvasutak, gazdasági vasutak felszámolásával kerültek Nagycenkre. A múzeumvasút nagycenki végállomása mellett működik egy játék- és vasútpark, amelyben a Magyarország egyes vidékein egykor közlekedtetett mozdonyokat, vasúti kocsikat lehet megnézni, emellett ki lehet próbálni a vonathintát és a gőzös-mókuskereket.
A kisvasút személyzetét az indulás évétől a rendszerváltásig úttörők, ma gyermekvasutasok adják. A vagonokat október végéig havonta egy hétvégén az András nevet viselő gőzmozdony vontatja, a többi időpontban a Kiscenk nevű dízelmozdony.
Forrás: MTI