A szeptember 13-ai vacsorára, ahogy a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) korábban már bejelentette, meghívta, az egyik legnépszerűbb utazó bloggert, Tóth Ákost, akit a többség csak Utazómajomként ismer.
Ákos elmondta, hogy 4 éve indította az oldalt, hobbiból. Az volt az elsődleges célja, hogy megmutassa, hogyan lehet olcsón utazni, nem volt üzleti modell a szándéka. A népszerűséget a Járatlan Utakon fesztiválon való előadás hozta meg számára.
Ákos oldalát jelenleg 386.597 ember követi, ezenkívül elindította az Utazómajom extra oldalt is, ahol elsősorban olcsó luxus desztinációkra fókuszál. Ezenfelül van egy 44.000 fős belső fóruma is, ahol személyes történeteket és tanácsokat osztanak meg egymással a tagok. A legtöbb követőjét az elárazott repülőjegyekről szóló bejegyzéseinek köszönheti.
Ahogy magát nevezi, a „Főmajom”, azaz Ákos, a közösségi média adta lehetőségekre koncentrál, nem rég például a VIBER-rel kötött partnerségi megállapodást, melynek keretében 8000 ember azonnali üzenetként megkapja az ő ajánlatait.
Előadásában kitért arra, hogy mit is csinál ő pontosan. Elsősorban olcsó repülőjegyeket és szállásokat ajánl. Hangsúlyozta, hogy sem egyéni, sem csoportos megkeresésre nem szervez, s nem közvetít utakat. Jutalék nélkül dolgozik, hirdetési felületet ad el, reklámokból nyer bevételt. Elmondása szerint utazási irodákkal, szálláshelyekkel, nagyobb légitársaságokkal, mint például Emirates és Air France is együtt dolgozik.
Szerinte az ő célközönsége teljesen más, mint az utazási irodáké. Úgy gondolja, hogy az irodákat elsősorban azok keresik fel, akik magasabb jövedelemmel rendelkeznek és nem akarnak foglalkozni a szervezéssel, akik időt spórolnának vagy félnek az online vásárlástól illetve akik nem beszélnek idegen nyelveket.
Véleménye szerint akkor érdemes irodánál foglalni, ha az üzemeltet charterjáratokat így a tényleges ártól jóval kedvezőbben lehet repülőjegyet vásárolni. Olyan esetekben is az irodákat javasolja, ha különleges desztinációkra, szállásokra mennének az utasok, melyek más módon nem elérhetőek. Hangsúlyozta, hogy mindig lesznek olyanok, akik irodáknál fogják megvásárolni az utazásukat.
Elhangzott az is, hogy naponta több száz levelet kap, melyek egy része az utazási irodákat kritizálja, a legtöbbször elhangzó probléma az az, hogy nem a valós ár jelenik meg az iroda kínálatában, mert további költségek is vannak, melyek csak később derülnek ki. Sokan úgy gondolják, hogy nem hiteles személy ül velük szemben, esetleg olyan, aki nem jártas a kívánt desztinációban így nem tud naprakész információkkal szolgálni. A harmadik általa kiemelt probléma pedig a csőd kockázata volt.
Tóth Ákos a prezentációja végén elmondta, hogy a jövőben is szívesen jön el előadni és egyeztetni az utazási szakma képviselőivel.
Forrás: Turizmus Online