Véleményvezérekkel dolgozik az MTÜ

A Magyar Turisztikai Ügynökség nyári belföldi kampányának fontos résztvevői az influencerek, vagy más néven véleményvezérek. De kik azok az influencerek, és miért érdemes velük együttműködni turisztikai kampányokban is?

Sportolók, énekesek, művészek, bloggerek és vloggerek is lehetnek influencerek, de akár hétköznapi emberek és házi kedvencek is, vagyis tulajdonképpen bárkiből válhat véleményvezér. Egy dolgot kell elérnie: fel kell keltenie a social media platformok felhasználóinak a figyelmét, majd fent is kell tartania hosszabb távon az érdeklődést az általa előállított tartalmak iránt. Ha ez sikerült, és kellő számú követőt gyűjt össze, előbb-utóbb hallgatnak majd a véleményére is.

A mindent körülölelő reklámzaj mellett és előre törésének köszönhetően egy hatékony kampányhoz új eszközöket kell bevetni. Az egyik ezek közül az influencerek bevonása, amely mára már az egyik legfontosabb marketinges világtrenddé vált. Ezt a Magyar Turisztikai Ügynökség is felismerte, így nemrég indított, belföldi kampányában a média és social media felületeken ismert véleményvezérek bevonásával dolgozik. 

 

Számos tanulmány támasztja alá, hogy az emberek leginkább az ismerőseiknek, az ismerőseik ismerőseinek hisznek. Egyfajta ismerősként tekinthetünk az influencerekre is, hiszen bepillantást nyerhetünk mindennapjaikba, megismerhetjük szokásaikat, azaz olyanok, mintha személyes ismerőseink lennének.

Emiatt odafigyelünk a kedvenc időtöltésükre, utazásaikra és a kedvenc helyeikre is, ez egy turisztikai kampány esetén kifejezetten jól hasznosítható. Sőt, éttermek és szálláshelyek kampányai is épülhetnek emiatt véleményvezérekre. 

Ma már nem az számít, hogy hol reklámoznak a cégek, hanem sokkal inkább az, hogy kivel. Ez a szemlélet fontos szerepet játszott a #LetHawaiiHappen kampányában is. 2015-ben a The Hawaii Visitors és a Conventions Bureau influencer kampányt indított azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet Hawaii természeti szépségére, kultúrájára és rejtett kincseire.

A projektbe nagy elérésű social media véleményvezéreket vontak be, de mivel szerették volna láthatóbbá tenni a kampányt, így arra kérték az Instagram felhasználókat, hogy idézzék fel kedvenc Hawaii-hoz kapcsolódó emlékeiket képekkel, videókkal.

A #LetHawaiiHappen az Instagram egyik legsikeresebb akciójának bizonyult: 100.000 posztot töltöttek fel a képmegosztó felületre (ez a szám azóta több mint a duplájára, 214.000-re nőtt). Ezen felül az USA utazó célközönségének 54 százalékát érték el, melyből, 65 százalékuk gondolta úgy, hogy 2 éven belül elutazik a Hawaii szigetekre. 

Mivel a médiafogyasztási szokások gyökeresen átalakultak, így az influencer marketing óriási szerepet játszik mind a brandépítésben, mind a márkahűség kialakításában és az eladásösztönzésben. A MediaPost felmérése alapján a 18-34 éves korosztály 70 százaléka hisz a véleményvezérek ajánlásaiban, a McKinsey&Company szerint pedig a vásárlási döntések akár 50 százalékát a szájról szájra terjedő ajánlások adják.

Az eMarketer kutatása szerint minden befektetett 1 dollár 6,5 dolláros megtérülést hoz, ami 650%-os megtérülést (ROI) jelent. 

Kétségtelen tehát, hogy a véleményvezérek töltik ki a rést a vállalatok és a fogyasztók között, hiszen könnyebben elérhető velük egy-egy célcsoport, ha olyan forrásokat vonunk be, amelyek felé a bizalmuk megvan, amelyeket eleve kedvelnek.


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.