Véleményvezérekkel dolgozik az MTÜ

A Magyar Turisztikai Ügynökség nyári belföldi kampányának fontos résztvevői az influencerek, vagy más néven véleményvezérek. De kik azok az influencerek, és miért érdemes velük együttműködni turisztikai kampányokban is?

Sportolók, énekesek, művészek, bloggerek és vloggerek is lehetnek influencerek, de akár hétköznapi emberek és házi kedvencek is, vagyis tulajdonképpen bárkiből válhat véleményvezér. Egy dolgot kell elérnie: fel kell keltenie a social media platformok felhasználóinak a figyelmét, majd fent is kell tartania hosszabb távon az érdeklődést az általa előállított tartalmak iránt. Ha ez sikerült, és kellő számú követőt gyűjt össze, előbb-utóbb hallgatnak majd a véleményére is.

A mindent körülölelő reklámzaj mellett és előre törésének köszönhetően egy hatékony kampányhoz új eszközöket kell bevetni. Az egyik ezek közül az influencerek bevonása, amely mára már az egyik legfontosabb marketinges világtrenddé vált. Ezt a Magyar Turisztikai Ügynökség is felismerte, így nemrég indított, belföldi kampányában a média és social media felületeken ismert véleményvezérek bevonásával dolgozik. 

 

Számos tanulmány támasztja alá, hogy az emberek leginkább az ismerőseiknek, az ismerőseik ismerőseinek hisznek. Egyfajta ismerősként tekinthetünk az influencerekre is, hiszen bepillantást nyerhetünk mindennapjaikba, megismerhetjük szokásaikat, azaz olyanok, mintha személyes ismerőseink lennének.

Emiatt odafigyelünk a kedvenc időtöltésükre, utazásaikra és a kedvenc helyeikre is, ez egy turisztikai kampány esetén kifejezetten jól hasznosítható. Sőt, éttermek és szálláshelyek kampányai is épülhetnek emiatt véleményvezérekre. 

Ma már nem az számít, hogy hol reklámoznak a cégek, hanem sokkal inkább az, hogy kivel. Ez a szemlélet fontos szerepet játszott a #LetHawaiiHappen kampányában is. 2015-ben a The Hawaii Visitors és a Conventions Bureau influencer kampányt indított azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet Hawaii természeti szépségére, kultúrájára és rejtett kincseire.

A projektbe nagy elérésű social media véleményvezéreket vontak be, de mivel szerették volna láthatóbbá tenni a kampányt, így arra kérték az Instagram felhasználókat, hogy idézzék fel kedvenc Hawaii-hoz kapcsolódó emlékeiket képekkel, videókkal.

A #LetHawaiiHappen az Instagram egyik legsikeresebb akciójának bizonyult: 100.000 posztot töltöttek fel a képmegosztó felületre (ez a szám azóta több mint a duplájára, 214.000-re nőtt). Ezen felül az USA utazó célközönségének 54 százalékát érték el, melyből, 65 százalékuk gondolta úgy, hogy 2 éven belül elutazik a Hawaii szigetekre. 

Mivel a médiafogyasztási szokások gyökeresen átalakultak, így az influencer marketing óriási szerepet játszik mind a brandépítésben, mind a márkahűség kialakításában és az eladásösztönzésben. A MediaPost felmérése alapján a 18-34 éves korosztály 70 százaléka hisz a véleményvezérek ajánlásaiban, a McKinsey&Company szerint pedig a vásárlási döntések akár 50 százalékát a szájról szájra terjedő ajánlások adják.

Az eMarketer kutatása szerint minden befektetett 1 dollár 6,5 dolláros megtérülést hoz, ami 650%-os megtérülést (ROI) jelent. 

Kétségtelen tehát, hogy a véleményvezérek töltik ki a rést a vállalatok és a fogyasztók között, hiszen könnyebben elérhető velük egy-egy célcsoport, ha olyan forrásokat vonunk be, amelyek felé a bizalmuk megvan, amelyeket eleve kedvelnek.


Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.
Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum

Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum 

Eredményt hirdettek a múzeum megjelenésére kiírt pályázaton: az első helyet a világ egyik vezető irodája szerezte meg.
A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház

A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház 

Július 5. és augusztus 17. között Salföldön várják a közönséget.
Újra nyit a Dinó Park

Újra nyit a Dinó Park 

Megkezdi az idei szezont Budapest egyik kedvenc élményparkja, a DinoPark KÖKI 25 helyszínnel és 80 dinoszaurusszal várja látogatóit.
Majomtúra a Richter Safari Parkban

Majomtúra a Richter Safari Parkban 

Pénteken nyitja meg újra kapuit a nagykőrösi Richter Safari Park, ahol az idei szezonban majomtúra is várja az érdeklődőket .
Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén

Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén 

Nyit a Vörösmarty Tavasz. Még locsolkodás is lesz a pesti Belvárosban.
Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.