Sportolók, énekesek, művészek, bloggerek és vloggerek is lehetnek influencerek, de akár hétköznapi emberek és házi kedvencek is, vagyis tulajdonképpen bárkiből válhat véleményvezér. Egy dolgot kell elérnie: fel kell keltenie a social media platformok felhasználóinak a figyelmét, majd fent is kell tartania hosszabb távon az érdeklődést az általa előállított tartalmak iránt. Ha ez sikerült, és kellő számú követőt gyűjt össze, előbb-utóbb hallgatnak majd a véleményére is.
A mindent körülölelő reklámzaj mellett és előre törésének köszönhetően egy hatékony kampányhoz új eszközöket kell bevetni. Az egyik ezek közül az influencerek bevonása, amely mára már az egyik legfontosabb marketinges világtrenddé vált. Ezt a Magyar Turisztikai Ügynökség is felismerte, így nemrég indított, belföldi kampányában a média és social media felületeken ismert véleményvezérek bevonásával dolgozik.
Számos tanulmány támasztja alá, hogy az emberek leginkább az ismerőseiknek, az ismerőseik ismerőseinek hisznek. Egyfajta ismerősként tekinthetünk az influencerekre is, hiszen bepillantást nyerhetünk mindennapjaikba, megismerhetjük szokásaikat, azaz olyanok, mintha személyes ismerőseink lennének.
Emiatt odafigyelünk a kedvenc időtöltésükre, utazásaikra és a kedvenc helyeikre is, ez egy turisztikai kampány esetén kifejezetten jól hasznosítható. Sőt, éttermek és szálláshelyek kampányai is épülhetnek emiatt véleményvezérekre.
Ma már nem az számít, hogy hol reklámoznak a cégek, hanem sokkal inkább az, hogy kivel. Ez a szemlélet fontos szerepet játszott a #LetHawaiiHappen kampányában is. 2015-ben a The Hawaii Visitors és a Conventions Bureau influencer kampányt indított azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet Hawaii természeti szépségére, kultúrájára és rejtett kincseire.
A projektbe nagy elérésű social media véleményvezéreket vontak be, de mivel szerették volna láthatóbbá tenni a kampányt, így arra kérték az Instagram felhasználókat, hogy idézzék fel kedvenc Hawaii-hoz kapcsolódó emlékeiket képekkel, videókkal.
A #LetHawaiiHappen az Instagram egyik legsikeresebb akciójának bizonyult: 100.000 posztot töltöttek fel a képmegosztó felületre (ez a szám azóta több mint a duplájára, 214.000-re nőtt). Ezen felül az USA utazó célközönségének 54 százalékát érték el, melyből, 65 százalékuk gondolta úgy, hogy 2 éven belül elutazik a Hawaii szigetekre.
Mivel a médiafogyasztási szokások gyökeresen átalakultak, így az influencer marketing óriási szerepet játszik mind a brandépítésben, mind a márkahűség kialakításában és az eladásösztönzésben. A MediaPost felmérése alapján a 18-34 éves korosztály 70 százaléka hisz a véleményvezérek ajánlásaiban, a McKinsey&Company szerint pedig a vásárlási döntések akár 50 százalékát a szájról szájra terjedő ajánlások adják.
Az eMarketer kutatása szerint minden befektetett 1 dollár 6,5 dolláros megtérülést hoz, ami 650%-os megtérülést (ROI) jelent.
Kétségtelen tehát, hogy a véleményvezérek töltik ki a rést a vállalatok és a fogyasztók között, hiszen könnyebben elérhető velük egy-egy célcsoport, ha olyan forrásokat vonunk be, amelyek felé a bizalmuk megvan, amelyeket eleve kedvelnek.
Forrás: Turizmus Online