Véleményvezérekkel dolgozik az MTÜ

A Magyar Turisztikai Ügynökség nyári belföldi kampányának fontos résztvevői az influencerek, vagy más néven véleményvezérek. De kik azok az influencerek, és miért érdemes velük együttműködni turisztikai kampányokban is?

Sportolók, énekesek, művészek, bloggerek és vloggerek is lehetnek influencerek, de akár hétköznapi emberek és házi kedvencek is, vagyis tulajdonképpen bárkiből válhat véleményvezér. Egy dolgot kell elérnie: fel kell keltenie a social media platformok felhasználóinak a figyelmét, majd fent is kell tartania hosszabb távon az érdeklődést az általa előállított tartalmak iránt. Ha ez sikerült, és kellő számú követőt gyűjt össze, előbb-utóbb hallgatnak majd a véleményére is.

A mindent körülölelő reklámzaj mellett és előre törésének köszönhetően egy hatékony kampányhoz új eszközöket kell bevetni. Az egyik ezek közül az influencerek bevonása, amely mára már az egyik legfontosabb marketinges világtrenddé vált. Ezt a Magyar Turisztikai Ügynökség is felismerte, így nemrég indított, belföldi kampányában a média és social media felületeken ismert véleményvezérek bevonásával dolgozik. 

 

Számos tanulmány támasztja alá, hogy az emberek leginkább az ismerőseiknek, az ismerőseik ismerőseinek hisznek. Egyfajta ismerősként tekinthetünk az influencerekre is, hiszen bepillantást nyerhetünk mindennapjaikba, megismerhetjük szokásaikat, azaz olyanok, mintha személyes ismerőseink lennének.

Emiatt odafigyelünk a kedvenc időtöltésükre, utazásaikra és a kedvenc helyeikre is, ez egy turisztikai kampány esetén kifejezetten jól hasznosítható. Sőt, éttermek és szálláshelyek kampányai is épülhetnek emiatt véleményvezérekre. 

Ma már nem az számít, hogy hol reklámoznak a cégek, hanem sokkal inkább az, hogy kivel. Ez a szemlélet fontos szerepet játszott a #LetHawaiiHappen kampányában is. 2015-ben a The Hawaii Visitors és a Conventions Bureau influencer kampányt indított azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet Hawaii természeti szépségére, kultúrájára és rejtett kincseire.

A projektbe nagy elérésű social media véleményvezéreket vontak be, de mivel szerették volna láthatóbbá tenni a kampányt, így arra kérték az Instagram felhasználókat, hogy idézzék fel kedvenc Hawaii-hoz kapcsolódó emlékeiket képekkel, videókkal.

A #LetHawaiiHappen az Instagram egyik legsikeresebb akciójának bizonyult: 100.000 posztot töltöttek fel a képmegosztó felületre (ez a szám azóta több mint a duplájára, 214.000-re nőtt). Ezen felül az USA utazó célközönségének 54 százalékát érték el, melyből, 65 százalékuk gondolta úgy, hogy 2 éven belül elutazik a Hawaii szigetekre. 

Mivel a médiafogyasztási szokások gyökeresen átalakultak, így az influencer marketing óriási szerepet játszik mind a brandépítésben, mind a márkahűség kialakításában és az eladásösztönzésben. A MediaPost felmérése alapján a 18-34 éves korosztály 70 százaléka hisz a véleményvezérek ajánlásaiban, a McKinsey&Company szerint pedig a vásárlási döntések akár 50 százalékát a szájról szájra terjedő ajánlások adják.

Az eMarketer kutatása szerint minden befektetett 1 dollár 6,5 dolláros megtérülést hoz, ami 650%-os megtérülést (ROI) jelent. 

Kétségtelen tehát, hogy a véleményvezérek töltik ki a rést a vállalatok és a fogyasztók között, hiszen könnyebben elérhető velük egy-egy célcsoport, ha olyan forrásokat vonunk be, amelyek felé a bizalmuk megvan, amelyeket eleve kedvelnek.


A Forma 1 és Ed Sheeren nagyot dobott a főváros júliusi vendégszámain

A Forma 1 és Ed Sheeren nagyot dobott a főváros júliusi vendégszámain 

Kirobbanó hétvégét hozott a fővárosnak a Forma 1 idei magyarországi futama, amelyre a július 20-i Ed Sheeran koncert is ráerősített.
Visszatér egy régi szenzáció a Debreceni Virágkarneválra

Visszatér egy régi szenzáció a Debreceni Virágkarneválra 

Augusztus 20-án lesz a hagyományos virágkarnevál, de egy egész héten át élvezhetjük a karneváli programokat Debrecenben - a koncertek és fényfestés mellett több év után visszatér az éjszakai felvonulás is.
Mit tehet a pilóta, hogy kevesebbet fogyasszon egy repülőgép?

Mit tehet a pilóta, hogy kevesebbet fogyasszon egy repülőgép? 

150 ezer tonnával csökkentette károsanyag-kibocsátását az Emirates.
Sosem látott számok érkeztek a magyar turizmusról

Sosem látott számok érkeztek a magyar turizmusról 

Az első 200 napban és a vakáció kezdete óta is több vendéget fogadtak a szálláshelyek, mint a tavalyi rekordévben a turisztikai csúcsszervezet adatai szerint.
Óriási siker kapujában egy magyar turisztikai szakember

Óriási siker kapujában egy magyar turisztikai szakember 

Igazából már a jelölés is nagy siker: magyar résztvevő is lesz a Világ Fenntartható Turisztikai Díjátadón Belize-ben.
Jön az utánpótlás: így alakultak a jelentkezések és a ponthatárok a turisztikai szakokon

Jön az utánpótlás: így alakultak a jelentkezések és a ponthatárok a turisztikai szakokon 

Közzétették a felsőoktatási ponthatárokat - megnéztük, hogyan alakultak idén a jelentkezések a turisztikai területen induló képzésekre és hogy milyen pontszámokkal lehetett bejutni az egyes egyetemekre.
Látványos világbajnokság a Balatonon

Látványos világbajnokság a Balatonon 

A szörfözés is segíthet igazán négy évszakossá tenni a magyar tengert.
Szombaton Strandok éjszakája

Szombaton Strandok éjszakája 

És az előrejelzések alapján úgy tűnik, az időjárás is tökéletes lesz hozzá.
Street art művész különleges akciója ebben a bevásárlóközpontban

Street art művész különleges akciója ebben a bevásárlóközpontban 

Művészettel és fontos társadalmi üzenetekkel tölti meg folyosóit nyáron Budapest egyik legnagyobb bevásárlóközpontja.
Ha a Balatonon nyaral a közönség, akkor a kiállítás utána megy

Ha a Balatonon nyaral a közönség, akkor a kiállítás utána megy 

Hétvégén érkezik a Füred Art Week - tízmilliós műtárgyakat láthat most először a közönség nyáron, a Balaton partján.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.