Bemegy a vendég a miskolci Tourinform irodába. Az iroda munkatársai kedvesen tájékoztatják a lehetséges programokról, amiből időjárástól és hangulattól függően legalább öt napos program állítható össze, Vendégünknek viszont csak egyetlen napja van. Ezért az informátor a Miskolc Caféba invitálja őt, és meghívja egy teleportálásra. Röviddel később a kávézóban ülve a vendég bejárja a Barlangfürdőt és Miskolc látnivalóit, szétnéz – pusztán annyira, hogy kiválaszthassa, melyik program áll aznap legközelebb hozzá –, majd felhörpinti a Miskolc kávét, és elindul felfedezni a kiválasztott látnivalót.
A fenti történet ma már nemcsak vízió vagy mese, hanem egy tudatos fejlesztési sorozat aktuális állomása, amely a miskolci Tourinform irodában a Miskolc és Térsége Turisztikai Közhasznú Egyesület pénzügyi és az MTA SZTAKI szakmai támogatásával vált elérhetővé. Először a turisztikai szervezet weboldalán, utána a GUIDE@HAND Miskolc okostelefonos alkalmazásban, mostantól pedig a Virtual Reality (VR) technológiának köszönhetőn 3D-s VR-szemüveg és gömbpanorámaképek segítségével virtuális térben fedezhetők fel a helyi látványosságok. A Tourinformba érkező vendégnek a virtuális utazás révén olyan különleges élményben van része, mintha maga is a látnivalókkal egy térben mozogna. Ez az élmény segítheti abban, hogy még tudatosabban tudja kiválasztani azokat a helyeket, amelyek az érdeklődéséhez legközelebb állnak.
A miskolci turisztikai szervezet egyre bővülő izgalmas kínálattal várja a látogatókat, ezért nem is az a célja, hogy a VR-technológia alkalmazásával a valóságot teljesen helyettesítő élményt nyújtson. A Tourinform irodában a vendégek a VR-szemüvegen keresztül csak rövid betekintést, ízelítőt kapnak, az igazi, valós élmény továbbra is az attrakcióknál várja őket.
A turisztikai szervezet hamarosan a többi információs irodájában, Lillafüreden és a Diósgyőri Várnál, valamint a Barlangfürdőben is elérhetővé szeretné tenni a VR-szemüvegeket, illetve középtávon szeretné, ha a miskolci szállodák recepcióin is használnák a tájékoztatásra a szemüvegeket. A szervezet két éven belül nemcsak térbeli, hanem időbeli „teleportálásra” is invitálni szeretné az érdeklődőket, hogy így megidézze az egyes miskolci látnivalók múltját.
Forrás: Turizmus Online