Visit Hungary: A magyar turizmus növekedési stratégiája és céljai

A magyar turizmus dinamikus fejlődését célzó átfogó stratégiai tervek 2024-ben komoly hangsúlyt helyeznek arra, hogy Magyarország nemzetközi vonzerejét tovább erősítsék, kezdte előadását az MSZÉSZ ősz közgyűlésének második napján Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója.  

Előadása elején elmondta, az ország turizmusát két fő szervezet támogatja: a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), amely a szabályozási, politikai és diplomáciai háttérért felel, valamint a Visit Hungary (VH), amely a piaci szemléletet képviselve elsősorban a turizmus márkaépítését és kommunikációs tevékenységét végzi.

Csendes Olivér / Fotó: MSZÉSZ/Tamás Pál
Csendes Olivér / Fotó: MSZÉSZ/Tamás Pál
Fotó: MSZÉSZ

Rámutatott arra, hogy a magyar turizmus jelenleg a GDP 13 százalékát teszi ki. Ehhez képest az lenne a cél, hogy a következő évre ezt 14,2 százalékra növeljék, amely többek között a vendégéjszakák 10 százalékos növekedését is magában foglalja. A tervek szerint – mondja a vezérigazgató – a növekedés a nemzetközi piacok megerősítésével és a belföldi turizmus mérsékelt növekedésével valósulna meg.

A hangsúlyos küldő piacok között szerepel Németország, az Egyesült Királyság, az USA, valamint Kína és Lengyelország.

Mindegyik eltérő turisztikai szokásokkal és szezonális preferenciákkal rendelkezik, és ez lehetőséget ad a szezonális kihasználtság kiegyenlítésére.

A Visit Hungary által összeállított stratégia kiemelt figyelmet fordít arra, hogy Magyarország földrajzi és időbeli látogatottsága kiegyenlített legyen. Elsődleges szempont, hogy a turisták az év minden szakában megtalálják a megfelelő turisztikai kínálatot, így a szezonális túlterhelés helyett az ország egész évben vonzó úti céllé váljon. Emellett az üzleti turizmus fejlesztése, a MICE (Meetings, Incentives, Conferences, and Exhibitions) szektor erősítése is szerepel a tervekben, hiszen ez segít a turizmus által generált gazdasági bevétel növelésében.

„A Liszt Ferenc Repülőtérrel szoros együttműködésben dolgozunk, annak érdekében, hogy tovább javuljon Magyarország nemzetközi elérhetősége” – emelte ki – „hiszen a közvetlen járatok kulcsfontosságúak a turisztikai vonzerő növelésében.”

 


Fotó: SZT

„Azokkal a piacokkal kell foglalkozni, ahol a legnagyobb növekedéseket tudjuk elérni”

hangsúlyozta a vezérigazgató. Magyarország turisztikai ágazata folyamatosan fejlődik, és egyre nagyobb szerepet kapnak célzott piaci stratégiák az ország vonzerejének növelésében – mind a belföldi, mind a nemzetközi piacon.

A magyar piac jelenleg több mint 180 országból vonzza a látogatókat, ennek érdekében pedig igyekeznek a stratégiai fontosságú piacokra helyezni a hangsúlyt, ezzel növelve a vendégszámot és a tartózkodási időt. Kiemelte, hogy egyedi stratégiát dolgoztak ki minden piacra, figyelembe véve a helyi igényeket, valamint a látogatói motivációkat.

A legfontosabb küldőpiacok

Németország a legfontosabb küldőpiac, ezért költéseik nagy részét erre fókuszálják és hatalmas piac lévén azért is fontos, mert a fővárosi, a balatoni és a vidéki régiót is egyharmad-egyharmad arányban látogatják a német turisták.

A második legnagyobb költéssel az Egyesült Királyságot és az Amerikai Egyesült Államokat célozzák meg, nagyobb hangsúly fektetve az őszi-téli időszakra, hogy minél több utazót tudjanak bevonni az előbbi célcsoportból, míg az USA-val kapcsolatban a légi összeköttetéseken kell dolgozni, de nagy potenciál van az üzleti és a leisure szegmensben is.

Hasonló költéseket terveztek a kínai piacra is, mert az már világosan látható, hogy az innen érkező vendégek nagyobb költéseket generálnak az országban, mint az európai unióból érkező vendégek. Hozzátette, hogy Kínából 21 közvetlen járat érkezik hetente 7 kínai nagyvárosból, a repülőgépek töltöttsége viszont még nem érte el a 65 százalékot, tehát lehet még javítani a számokon.

Oda kell figyelni a lengyel vendégekre is, akik főleg családosan érkeznek hazánkba, és értékes növekedéseket lehet látni a Franciaországból, Spanyolországból és Olaszországból létesült új járatok esetében, látható piaci növekedés van. Remélhetőleg, a háború befejezésével hamarosan elindulnak aktivitások az izraeli piacról, készen állnak arra, hogy aktívan fejlesszék a piacot, mert jelenleg is hihetetlen számú forgalom jön a térségből a nemzetközi helyzet ellenére.

Elmondta azt is, hogy az adatalapú kampánytervezés lehetővé teszi, hogy a döntéseket és a kommunikációs tevékenységeket pontos mérések és előrejelzések alapján történnek.

Magyarország jelenleg egy 16 hónapos tervezési ciklusban gondolkodik, ez alapján kerül összehangolásra a költségvetési és turisztikai igények, illetve folyamatosan elemzi a látogatói adatokat, így javítva a foglalási időszakok kihasználtságát.

Az ország különböző piacokra szabott kommunikációs tematikákat is kidolgozott, amelyek középpontjában az aktív pihenés, a gasztronómia, a családi programok és a kulturális élmények állnak. Emellett az állami kampányok, például a SZÉP-kártya program, további kedvezményekkel ösztönzik a belföldi turizmust, így biztosítva, hogy az elérhető források helyben maradjanak és erősítsék a magyar gazdaságot.


Jön a Társasjátékok Éjszakája

Jön a Társasjátékok Éjszakája 

Június 7-én országszerte számos egyedi programmal várják a társasjáték-rajongókat.
Múzeumok Éjszakáján ezt a helyszínt ne hagyja ki!

Múzeumok Éjszakáján ezt a helyszínt ne hagyja ki! 

Ugyanis annyira különleges és sosem látogatható – ha most kitárul a kapuja, érdemes felkeresni.
Aranyáron kelnek el művei világszerte – most alkotásai a Városligetben láthatók

Aranyáron kelnek el művei világszerte – most alkotásai a Városligetben láthatók 

Világsiker után hazai premier: a festő, akit London, New York és Hongkong is ünnepel.
Jön a tatai korhű török fesztivál

Jön a tatai korhű török fesztivál 

Látványos hadijátékok színhelye lesz a pünkösdi hétvégén a tatai Öreg-tó partja.
Állandó áramlásban – kortárs horvát képzőművészeti kiállítás az Andrássy úton

Állandó áramlásban – kortárs horvát képzőművészeti kiállítás az Andrássy úton 

Keveset tudunk a kortárs horvát képzőművészetről, pedig a kultúra is fontos vonzereje lehetne annak az országnak, amely egyébként a magyar turisták legkedveltebb külföldi úti célja.
Hamarosan Belvárosi Kutyafesztivál

Hamarosan Belvárosi Kutyafesztivál 

Családi programokkal hívják fel a figyelmet a felelős kutyatartásra és az árva állatok örökbefogadására a Belvárosi Kutyafesztiválon szombaton Budapesten, az Olimpia Parkban.
Pünkösdi szezonnyitó esemény Siófokon

Pünkösdi szezonnyitó esemény Siófokon 

Az eseményen az is kiderül, hogy melyek lettek Siófok város borai 2025-ben.
Élő hagyományok és közösségek a Skanzenben

Élő hagyományok és közösségek a Skanzenben 

2025. június 8–9-én, vasárnap és hétfőn, immár 14. alkalommal rendezi meg a szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum a Pünkösdi Örökség Ünnepet.
Már közel nyolcezer nevezés a hétvégi ALDI Női Futógálára

Már közel nyolcezer nevezés a hétvégi ALDI Női Futógálára 

És még nem zárult le a nevezési határidő.
Művészet, design, dizájnerek: mit mutat a kreatívipar legújabb felmérése?

Művészet, design, dizájnerek: mit mutat a kreatívipar legújabb felmérése? 

A teljes magyar divat-, design-, szépség-, valamint játékipari szektort érintő, átfogó felmérést kezdeményez a Magyar Divat & Design Ügynökség.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.