Egyéb
Kilátások régiók és termékek szerint
A fejlett gazdaságokat jellemző lassulás (a GDP először csökken a II. Világháború óta) már elérte a nagy fejlődő országokat, Kínát, Indiát és Brazíliát is.
Világszerte csökken a turisztikai kereslet
A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) a közelmúltban Madridban tette közzé a legfrissebb, 2008. évi adatokat, a 2009. évre vonatkozó előrejelzéseit és a válságra adandó válaszait ismertető jelentését.
Szombathely és Balatonfüred a kultúra magyar városai
A Magyar Kultúra Alapítvány székházában tartott átadási ünnepségen dr. Schneider Márta, az Oktatási és Kulturális Minisztérium kulturális, és dr. Kovács Miklós, az Önkormányzati Minisztérium turisztikai szakállamtitkára méltatta a Kultúra Magyar Városa 2009 díjazottjait.
Miskolc legújabb turisztikai kiadványa
Elkészült a Miskolci Önkormányzat ingyenes turisztikai-kulturális magazinja, a Miskolc Info 2009.
Kevesebbet költenek idén utazásra a magyarok
A Magyar Turizmus Zrt. megbízásából 2008. decemberben készült kutatás szerint a gazdasági válság a magyar utazók 62,4%-át befolyásolja döntésében: kevesebb pénzt fordítunk majd utazásra.
Beszéljenek a számok!
A Turisztikai Világszervezet valamint a Magyar Turizmus Zrt. kutatásai alapján 2008-ban a nemzetközi turistaérkezések száma világszinten elérte a 924 milliót, ami 1,8%-os növekedésnek felel meg.
Válaszok a válságra
A gazdasági világválság elérte a turizmust. Hogy mit tesz a válság negatív hatásainak minimalizálása érdekében a nemzeti turizmusmarketing szervezet, arról csütörtökön számolt be a Magyar Turizmus Zrt. elnöke, Niklai Ákos, és a társaság vezérigazgatója, Róna Iván.
Üdülési csekk: az éttermek nagy része továbbra is a körön kívül
A Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke, Háber Tamás február 1-én Karácsony Mihállyal, a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány elnökével az ez évi üdülési csekk beváltóhelyi lista további bővítéséről tárgyalt.
Tisza-tó: tavaly több vendéget fogadtak
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a turisták körében egyre népszerűbb a Tisza-tó.
Légi helyett buszos marketingalap a Balatonnál
Február 4-én, Balatonfüreden tárgyalt a Magyar Turizmus Zrt. vezetősége a balatoni Légi Marketing Alapban érintett önkormányzatok és vállalkozások képviselőivel.
Közös jelszó: Fel kell lendíteni a turizmust Tolna megyében!
A megye idegenforgalmának megújulásra van szüksége, ebben minden érintett egyetért. Abban is közös nevezőn vannak, hogy a változás csak összefogással valósítható meg, mégpedig olyan partneri viszonnyal, amely nemcsak a megyében, hanem a régióban lévő szolgáltatásokat is összefogja a szállástól a vendéglátáson át az ajándékiparig.
Dalí múzeum Berlinben
Kizárólag Salvador Dalí műveinek szentelt múzeum nyitja meg kapuit Berlinben. A magánfinanszírozású múzeum két emeleten, összesen 1400 négyzetméteren mutatja be a szürrealizmus legismertebb képviselőjének munkáit.
Amerikai tervező kap megbízást a Tőzsdepalota megújítására
A budapesti székhelyű Tippin Corporation ingatlanfejlesztő a New York-i Beyer Blinder Belle építészirodát bízta meg a Szabadság téri Tőzsdepalota – hosszú évekig MTV székház – műemlék épületére vonatkozó újrahasznosítási és rekonstrukciós tervek elkészítésével.
Légi helyett buszos marketing alap
A sármelléki repülőtér bizonytalan helyzete miatt a Magyar Turizmus Zrt. azt javasolja, hogy a Légi Marketing Alapot (LMA) átmenetileg a Buszos Marketing Alap (BMA) helyettesítse.
2009-ben visszaesik Európa turizmusa
Várhatóan nagymértékben esik az Európai desztinációkat meglátogatók száma az idén, és a helyzet még romolhat is. Még azok az európai turisták is, akiknek megmarad az állásuk, vonzóbbnak fogják találni a közeli célpontokat és a nem-euró övezetet.
Tisztújítás a Hévíz Turizmus Marketing Egyesületben
A Hévíz Turizmus Marketing Egyesület január 28-án tartott közgyűlésen a tagok aktív részvételével a kitűzött napirendi pontokat megtárgyalta a tagság.
Üvegzseb a pályázatoknak
A közvélemény igényeinek kielégítése céljából a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség létrehozta a JELEK fantázianevű, Jelentéskészítő és Lekérdező Keretrendszert. A szolgáltatás célja a transzparencia növelése, azaz a sajtó, illetve a közvélemény tájékoztatása a források felhasználásáról.
Plakátkampány némi pontosítással
Amint arról korábban már hírt adtunk, a Kulturális Turizmus Évének népszerűsítésére a Magyar Turizmus Zrt. nagyszabású plakátkampányt indított februártól Budapesten. Az MT Zrt. azóta kiadott egy új közleményt, amelyben pontosította a kampányra vonatkozó részleteket.
Új magyar emlékhely Törökországban
2008. november 13-án megnyitotta kapuit a látogatók előtt a törökországi Kocaeliben a Thököly Imre Emlékház.
Tourist Messe Linzben: látogatóroham és konkrét érdeklődés
Európa Kulturális Fővárosában: Linzben az elmúlt hétvégén január 30. és február 1. között rendezték meg Tourist elnevezésű utazás kiállítást és vásárt (www.messe-tourist.at).
Rekordot döntött tavaly Bécs vendégéjszakáinak száma
Átlépte a tízmilliós határt a bécsi vendégéjszakák száma 2008-ban, köszönhetően annak, hogy 5,8 százalékos növekedést ért el az előző évihez képest.
Magyar jelentés a vadon védelméről
Hatszáznál több igen szavazattal fogadta el kedden az Európai Parlament Hegyi Gyula jelentését a vadon védelméről. A magyar szocialista képviselő azt sürgeti, hogy az unió szigorúbb jogszabályokkal és jelentősebb anyagi támogatással védje az emberi civilizációtól érintetlen, vadon területeket.
Nagyszabású plakátkampánnyal népszerűsíti Budapesten a Kulturális Turizmus Évét az MT Zrt.
A kampány keretében 100 óriásplakát, 300 citylight, valamint metrókocsikban elhelyezett 200 kisplakát irányítja az érdeklődők figyelmét a kampányévre. A plakátkampány október végéig, négy szakaszban zajlik, az egyes időszakokban pedig a témaév öt pillére - "Bor és gasztronómia", "Élő hagyományok", "Fesztiválok, kulturális rendezvények", "Friss: a XXI. század kultúrája, kortárs művészet", "Városlátogatás" - közül mindig három kerül a középpontba.
Újabb városközpontot alakíthatnak ki Egerben
Újabb városközpont jöhet létre a hevesi megyeszékhelyen, ha a MÁV Zrt. jelenlegi állomásánál úgynevezett intermodális csomópontot hoznak létre, illetve a szomszédos érsekkerti részen Agóra-Agria közösségi centrumot alakítanak ki. A megyei közgyűlés a beruházások mellett szavazott.
Se pánik, se eufória – lezajlott a 15. Dresdner Reisemarkt
Rekord résztvevő-számmal - 30 országból 540 kiállítóval – és rekord 32ezres látogató közönséggel tartottákk meg 2009. január 30 és február 1. között a Dresdner Reisemarkt vásárt. A partnerország Kenya volt, a kiemelt német régió pedig az Alpok. Magyarországról az Észak-Alföld és a Puszta, a Tisza-tó, a Hotel Silver Hajdúszoboszlóról, Nyugat-Balaton, Nyugat-Magyarország és a Szegedi Tourinform képviseltette magát.
Folytatódik a Budapest Winter Invitation kampány
Második szakaszába lépett a harmadik alkalommal megrendezett Budapest Winter Invitation (BWI) kampány, amelynek célja, hogy több utazót csábítson Budapestre, és ezzel növelje kiemelten a budapesti szállodák, a magyar nemzeti légitársaság és más szolgáltatók utó- és előszezoni forgalmát.
Horvátországban és Szlovéniában is megjelenik a Sziget
Nemcsak a válságot nem érzi meg a Sziget fesztivál, hanem az idén várhatóan Horvátországban is megjelenik – mondta Gerendai Károly, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak.
Környezetbarát útkikönyv ingyen (akár)
A Vendégváró szerkesztői a Lonely Planet ötletét továbbfejlesztve a nyomtatott könyv és a fejezetenként megvásárolható e-book mellett kialakítottak egy ingyenes kiadványt is. Ezzel állításuk szerint nemcsak a vevők pénztárcáját, hanem a környezetet is kímélik.
A svéd, aki már ötvenkétszer nyaralt Madeirán
Elismerését fejezte ki a helyi turizmusért és közlekedésért felelős hivatal Kjell Bergtssonnak, annak a svéd turistának, aki ötvenkettedik alkalommal nyaralt Madeirán.
Megvan „az Év Tourinformátora” és „az Év Tourinform Iroda Fenntartója”
Az „Év Tourinformátora” díjat 2008-ban Máyerné Bocska Ágnes, a kaposvári Tourinform iroda vezetője nyerte el, a második alkalommal kiírt „Év Tourinform Iroda Fenntartója” díjat pedig Mohács Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala. A díjazott fenntartó által működtetett Tourinform iroda 1 millió forintos jutalomban részesül.
Turizmusmarketing posztgraduális képzés a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán
A képzésben részt vevők a turizmus teljes szegmensének piaci szemléletű, menedzselésére és sikerre viteléhez nélkülözhetetlen marketing technikát sajátítják el.
Több turista tavaly Tunéziában
Az elmúlt év végén Tunézia szép eredménnyel, kimagasló rekorddal zárta az évet, ami az országba látogató turisták számát illeti.
Vidékfejlesztésről egyeztet a FATOSZ
Február 5-6. között kerül sor a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége (FATOSZ) következő megyei elnöki ülésére, amelyet Nyíregyházán rendez a szövetség.
Nincs jóváhagyott idei EKF-programsor
Az idei év központi támogatású EKF-programjairól vitázott a pécsi kulturális bizottság.
Magyar EP-képviselő a fenntartható turizmusért
Hegyi Gyula európai parlamenti képviselő, a Környezetvédelmi, Közegészségügyi és Élelmiszerbiztonsági Bizottság tagjának védnökségével konferenciát rendeztek szerdán Brüsszelben az Európai Parlamentben a vadon, tehát az európai érintetlen területek védelméről.
A Kuoni is leépít
A svájci székhelyű multinacionális tour operátor bejelentette, hogy most induló három éves költségmegtakarítási koncepciójának részeként jelentős létszámleépítést valósít meg világszerte.
A jövőben csak a legjobb idegenvezetőkre lesz szükség
Január 29-30-án tartotta a Magyar Idegenvezetők Szövetsége (MISZ) éves közgyűlését. Az idei helyszíneket a hűvösvölgyi Hársfa étterem, valamint a kiskunsági Gerébi Kúria biztosították.
Negyven éves az IMESA
2008-ben ünnepelte fennállásának negyvenedik évfordulóját a mosodatechnikai berendezések gyártásában piacvezető IMESA.
A kultúrára fókuszál az NTB
A Nemzeti Turisztikai Bizottság tegnapi ülésének középpontjában a kulturális turizmus állt.
Bekerült az NTB-be a Budapest Airport
A Nemzeti Turisztikai Bizottság (NTB) új statútumának értelmében 2009. január 1-től a Budapest Airport (BA) Zrt. is teljes jogú résztvevője a bizottságnak (korábban OIB), a magyar turisztikai szakma tanácsadó és döntés-előkészítő testületének.
Az UNWTO tanácsai a válság leküzdésére
Az erős első félévnek köszönhető, hogy a világ turizmusa 2008-ban 2 százalékkal nőtt az előző évhez képest. A második félévben, amikor érezhetővé vált a válság hatása, a nemzetközi turistaérkezések száma csökkent, vagy a legjobb esetben is stagnált globálisan. A turizmus rugalmasabban reagált a krízisre, mint például az építőipar vagy az autóipar.
Olcsóvá váltak a drága országok
Korábban igen drágának számító országok váltak olcsóvá vagy legalábbis megfizethetővé a beutazók számára egyes valuták leértékelődésének köszönhetően.
Bár a pénz kevesebb, nem változik a makói fürdő terve
Bár 300 millió forinttal kevesebb a beruházásra fordítható pénz, a makói fürdő olyan lesz, mint amilyennek eredetileg eltervezték – ez derült ki a kiviteli tervek nyilvános bemutatóján.
Csökken a sörfogyasztás: bajban a brit vendéglátósok
Csaknem 10 százalékkal esett a bárokban és éttermekben elfogyasztott sör mennyisége az Egyesült Királyságban 2008 utolsó negyedében - adta ki legfrissebb barométer elemzését a szigetország.
Osztrák zöldek az Eurovegas ellen
A burgenlandi Zöldek szerint a Hegyeshalom és Bezenye között, az osztrák-magyar határ térségébe tervezett Eurovegas szórakoztató komplexum jelentős forgalomnövekedéshez vezetne az ausztriai tartományban.
Nőtt a bécsi és osztrák turistaforgalom
Tavaly először lépte át a bécsi idegenforgalom a 10 millió vendégéjszakát: 10,2 millióval elérte a csak 2010-re tervezett tízmillió feletti számot.
Pannonhalma új bormarketing-stratégiája
A közel egy éve megalakult Pannonhalmi Borvidék Hegyközsége a közelmúltban az Agrármarketing Centrum és a Magyar Bormarketing Kht. által kiírt pályázaton támogatást nyert a borvidék egységes arculatának megtervezésére, a logóra és a www.pannonhalmiborvidek.hu címen elindult honlap elkészítésére.
Új kiadvány Mezőkövesdért
Megjelent Mezőkövesd város ez évi turisztikai kiadványa.