A megtervezett logó, amelyet a Hegyközség választmánya 24 tervből választott ki, a jövőben akár a tájegység eredetjelzéseként, védjegyeként is szolgálhatja a borvidék marketingcéljait. Az egységes arculat megjelenése marketingszempontból rendkívül fontos, ezért egy 50 oldalas arculati kézikönyv határozza meg mindenre kiterjedően, hogy miként kell használni a borvidék szimbólumait. Dr. Vaszari László, a hegyközség elnöke elmondta, hogy a folyamatosan frissülő magyar-angol nyelvű honlap átfogó tájékoztatási funkciót tölthet be a jövőben a borvidék népszerűsítésében, a turisztikai vonzerő növelésében. Ennek érdekében a hegyközség aktív együttműködésre törekszik a települések önkormányzataival, a térségben működő vendéglátósokkal, szállásadókkal és természetesen a vendégeket váró borászatokkal. Hozzátette azt is, hogy újabb sikeres pályázat alapján, várhatóan májusban a borvidéket övező jelentősebb útvonalaknál tájékoztató táblákat helyeznek el, illetve további céljaik közt megemlítette egy, a borvidéket bemutató reprezentatív könyv elkészítését is. „A 2008-as év a szőlőtermelőknek kihívásokban és megpróbáltatásokban is nehéz volt. A júliusi jégeső a borvidék felét érintette, de a megmaradt szőlőt sem volt egyszerű egészségesen tőkén tartani. Ennek ellenére - szerencsére - a hordókba nagyon jó bor került, a térségben dolgozó kiváló borászoknak, szőlőtermelőknek köszönhetően” – emelte ki. Összefoglalva a hegybíró elmondta, a 2008-as év a hegyközségek átalakulását jelentette, 2009. a borok elnevezéséről szól, mivel megváltoznak a régi, megszokott nevek, helyükre újak kerülnek, az EU jogharmonizálása miatt. Így a borvidéken is fontos, hogy milyen elnevezéseket fognak használni a jövőben.
'Pannonhalma új bormarketing-stratégiája
A közel egy éve megalakult Pannonhalmi Borvidék Hegyközsége a közelmúltban az Agrármarketing Centrum és a Magyar Bormarketing Kht. által kiírt pályázaton támogatást nyert a borvidék egységes arculatának megtervezésére, a logóra és a www.pannonhalmiborvidek.hu címen elindult honlap elkészítésére.
'
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.