Napjainkban továbbra is erőteljesen nő a wellness-hotelek, fürdők száma, jövedelmezőségük csökkenő tendenciát mutat. Ennek az ellentmondásnak kiküszöbölésére a szakértő a Global Hotel- és Spa Trends 2020 című tanulmányában három lényeges követelményre hívja fel a figyelmet.
A specializáció fontossága
A vendégek egyre inkább egyéni szempontok szerint döntik el, hol és miként töltik el a nyaralásukat. Az üdülési célpont kiválasztására a gyerekek is egyre nagyobb befolyást gyakorolnak. A tudatosság, a sokoldalú választék ismeretében a turisták igen pontos előzetes elképzelésekkel választanak üdülési lehetőséget. A legfontosabb feladat tehát kitűnni az átlagból, és egy réteg szegmensben, minél egyedibb kínálattal sikeressé válni. 2020-ig várhatóan a 4-5 csillagos sikeres szállodák legalább 25 százaléka ilyen speciális élményt nyújtó létesítmény lesz.
Az egészség mindenek fölött
Az egészség felértékelődött, erre, és zöldturizmusra az emberek egyre többet hajlandóak áldozni. A wellness-spa továbbfejlődésének útja az egészség megőrzése és visszanyerése irányába vezet. A wellness és a gyógyfürdő létesítmények egyre inkább összeolvadnak. Új létesítmény koncepciók öltenek testet: Medical-Hospitality, Day-Spa, Holistic- Health centrumok, Themen-Spa Hotels jelennek meg a piacokon. Schletterer a városokban a Day-Spa-k előtt lát hatalmas fejlődési lehetőséget: A Day- Spa a mindennapok levezetésére szolgál, a török hammamok mintájára. Ezekből Svájc, Ausztria, Németország és Dél-Tirol területén akár 1900 épülhet. Nagyságuk 250 és 3000 négyzetméter között optimális.
A kellemes életérzés építészete
A spa-wellness hotelek és fürdők építészeti megjelenése egyre meghatározóbb lesz a vendégek döntésénél. Az épületeknek egyedinek, jellegzetesnek, tájhoz hitelesen illeszkedőnek kell lenniük, és sugározniuk kell a kikapcsolódás, élményét. Minden új létesítmény, vagy felújítás, átalakítás tervezésekor elsődleges szempont tehát a szokványostól eltérő innovatív kialakítás, ami egyben a vendégek kényelmére és a gazdaságosságra egyaránt figyelő üzemelést tesz lehetővé. A magasabb kategóriájú hotelekben egyre nagyobb szabad területet vár a turista, tehát egy spa tervezéskor akár a mainál kétszer nagyobb terekkel érdemes számolni. Mind az üzemeltetésben, mind a marketingben a legjobb hatást a zöld, fenntartható, energiatakarékos elvek és hívószavak alkalmazásával érhetjük el. Egyre több vendég helyezi ugyanis előtérbe üdülési célpontja kiválasztásánál a fenntartható, környezetkímélő létesítményeket.