Az indulhatunk.info cégcsoport kiemelt üzletágai között szereplő SzállásOutlet üzletág nem az egyetlen a cégcsoport szálláshely-értékesítést célzó projektjei között: a Last Minute Szálloda és az indulhatunk.hu termékek mindegyike más-más megoldást kínál a szabad férőhelyek értékesítésére. Ezen kívül a cégcsoport számos más fejlesztéssel is rendelkezik.
Forró Tamás még a kuponos „ősrobbanás” előtt vágott bele ebbe az értékesítési formába. Az elmúlt évben több mint 200 000 vendégéjszakát értékesített és több mint 1,5 milliárd forintos forgalmat bonyolított.
Nehéz lehet kitűnni a tömegből. A SzállásOutlet miben más a versenytársakhoz képest?
Számos fejlesztésünk, projektünk, melyek a felmerülő igényekkel összhangban készülnek, az adminisztrációs felületünk, a hozzáállásunk és az ügyfelek és partnerek kiemelt és gondos kiszolgálása különböztet meg minket.
A szállásadókat az értékesítés folyamán teljes körűen támogatjuk, minden adminisztratív feladatot mi végzünk. Szálláshely-partnereink bármikor elérnek minket, összhangban tudunk velük együtt dolgozni. Ha bármilyen kérdés vagy probléma merül fel a vásárlók részéről, azt igyekszünk a legrövidebb időn belül, mi magunk megoldani. Nálunk 17 fő dolgozik azon, hogy a partnereinknek mindössze a vendéget kelljen fogadniuk. A legtöbb szállásadó partnerükkel szinte baráti viszonyt ápolunk. Mi végigkísérjük ügyfeleinket a vásárlás folyamatán. Minden nap reggel héttől este tízig mi válaszoljuk meg a kérdéseket, vonatkozzon az a szállásra, a szabad férőhelyekre, felárakra. Mindenki számára elérhetőek vagyunk telefonon, e-mailben, személyesen. Hiszünk a személyes ügyfélkiszolgálásban, szeretettel látunk mindenkit a Váci utcai irodánkban. A vásárlókat nem csalogatjuk, nem írjuk ki, hogy mennyit adtunk el az adott utalványból, vagy hogy hány darab van még belőle.
Kiemelten fontos számunkra ügyfeleink véleménye: a szállodai tartózkodás után minden esetben ki is kérjük azt. A st abil minőség biztosítása érdekében évente 2-3 alkalommal végigjárjuk partnereinket - az „Outlet garancia” valós garancia, ennek értelmében nálunk csak ellenőrzött, megbízható szállodákkal találkozik a vásárló.
Ezek szerint komolyan megszűrik a honlapjukra felkerülő szállodákat?
Csak azzal a hotellel kötünk szerződést, amelyet meleg szívvel ajánlanánk saját barátainknak is. Nem mindegy, mit adunk el - ha a vendég rossz tapasztalatot szerez, bennünk csalódik, és többet nem vásárol nálunk. Ez persze nem kis kockázat a részünkről, ezért is fontos ismerni a szakmát, a szállásadókat, adott esetben még a hotel konyháját, vagy takarítónőjét is. Az esetleges panaszok kezelésére kiemelt hangsúlyt fektetünk: értékes és fontos számunkra minden vélemény, hiszen elkötelezettek vagyunk ügyfeleink felé, ezért célunk a magas minőség fenntartása. Köszönhetően odafigyelésünknek, az eladott mennyiséget alapul véve a panaszok száma szinte alig kimutatható, nem számottevő.
A szakma egy része antikrisztusként, másik része megváltóként tekint a „kuponosokra”. Hogyan ápolják a jó partnerkapcsolatot a szállodákkal?
Önmagában az a tény, hogy mi jóval olcsóbbak vagyunk, még nem elég. A jut alékért cserébe az a minimum, hogy korrekt, megbízható, professzionális partnerek vagyunk. Partnereink minden igényére igyekszünk megfelelő megoldási alternatívákat ajánlani, és maximálisan, rugalma - san alkalmazkodni elvárásaikhoz értékesítési és egyéb kérdésekben is. Figyelünk igényeikre. Pontosságra törekszünk értékesítési, és egyszerűségre, követhetőségre az elszámolási kérdésekben. Csak így lehet optimális az együttműködés.
Mit gondol, mi a jó „kuponozás” titka?
Ügyesen és okosan kell élni vele! Fontos a jó stratégia: az a tapasztalatunk, hogy ha egy szálloda a folyamatos hirdetés helyett „kiéhezteti”, és csak kampányszerűen örvendezteti meg a vásárlókat, illetve ha a megfelelő partnert választja erre, kiemelkedő marketingtámogatással, akkor a vásárlók harapni fognak az utalványára, persze, csak ha kellemes élmények fűzik őket oda. Nem szabad belemenni egy spirálba, és egyre olcsóbb kuponokkal teleszórni a világhálót. Mi azt is tud - juk, hogyan juthat a szálloda különféle felárakkal az alapárnál 20-30%-kal nagyobb árbevételhez. És azt is fontosnak tartom kiemelni, hogy az időszakos hirdetés, ha jó időben, jó helyen jelenik meg, a saját árképzést sem befolyásolja. Ehhez persze a szállodának kell, hogy legyen egy jó marketinges csapata is.