A kínaiak költik a világon a legtöbb pénzt utazásra

Egy évtizednyi intenzív növekedés után a világon a legtöbbet költő turisták a kínaiak lettek a tavalyi évben, az UNWTO adatai szerint.

A kínai turisták, akik jellemzően szervezett túrákra utaznak és külföldön alaposan bevásárolnak luxus divatcikkekből, 2012-ben utazásaik során 102 milliárd dollárt költöttek, amellyel a német és USA-beli turisták költéseit is túlszárnyalták. Az elmúlt 10 évben és jelenleg is Kína volt a világ leggyorsabban bővülő turisztikai küldőpiaca. A városiasodás, az egyre magasabb jövedelmek és az utazási korlátok enyhítésének köszönhetően a külföldre utazó kínai turisták száma a 2000-es 10 millióról 2012-re 83 millióra nőtt. A kínai turisták külföldi költése 2000-hez képest tavaly szinte a nyolcszorosa volt. A nemzetközi utazásokra fordított 102 milliárd dollár 40%-kal haladja meg a 2011-es 73 milliárdot.

A folyamatos növekedéssel 2012-re Kína világelső lett a nemzetközi turisztikai költésekben. 2005-ben az ország még a hetedik helyet tudhatta magáénak. Azóta megelőzte Olaszországot, Japánt, Franciaországot és az Egyesült Királyságot. 2012-ben pedig a világ két legtöbbet költő országát, Németországot és az USA-t is lekörözte. (Utóbbiak lakosai 2012-ben kb 84 milliárd dollárt fordítottak utazásokra.)

Más feltörekvő piacok is egyre nagyobb szeletet követelnek a tortából. A világ top 10 legtöbbet költő küldőpiacai közül 2012-ben Ororszország 32%-os növekedést regisztrált, elérve a 43 milliárd dollárt, amelynek köszönhetően a hetedikről az ötödik helyre lépett előre. Érdemes még megemlíteni Brazíliát is, amely 22 milliárd dolláros költésével a 2005-ös 29. helyéről tavaly a 12. helyre ugrott előre a nemzetközi turisztikai költések listáján. 

Habár a legnagyobb növekedést a feltörekvő piacok érték el, a tradicionális piacok jellemzően szintén növekedést mutattak tavaly, habár a növekedés üteme visszafogottabb volt. A németek és az USA-beliek külföldi költései egyaránt 6-6%-kal nőttek tavaly. A brit turisták 4%-kal többet (52 milliárd dollárt) költöttek tavaly külföldön, amellyel a világranglistán a negyedik helyet foglalják el. A kanadaiak költése 7%-kal, az ausztrálok és japánoké 3-3%-kal emelkedett. A nemzetközi turisztikai költések listájának első tíz helyezettje közül csak a franciák (-6%) és az olaszok (-1%) tapasztaltak visszaesést.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.