A kínai turisták, akik jellemzően szervezett túrákra utaznak és külföldön alaposan bevásárolnak luxus divatcikkekből, 2012-ben utazásaik során 102 milliárd dollárt költöttek, amellyel a német és USA-beli turisták költéseit is túlszárnyalták. Az elmúlt 10 évben és jelenleg is Kína volt a világ leggyorsabban bővülő turisztikai küldőpiaca. A városiasodás, az egyre magasabb jövedelmek és az utazási korlátok enyhítésének köszönhetően a külföldre utazó kínai turisták száma a 2000-es 10 millióról 2012-re 83 millióra nőtt. A kínai turisták külföldi költése 2000-hez képest tavaly szinte a nyolcszorosa volt. A nemzetközi utazásokra fordított 102 milliárd dollár 40%-kal haladja meg a 2011-es 73 milliárdot.
A folyamatos növekedéssel 2012-re Kína világelső lett a nemzetközi turisztikai költésekben. 2005-ben az ország még a hetedik helyet tudhatta magáénak. Azóta megelőzte Olaszországot, Japánt, Franciaországot és az Egyesült Királyságot. 2012-ben pedig a világ két legtöbbet költő országát, Németországot és az USA-t is lekörözte. (Utóbbiak lakosai 2012-ben kb 84 milliárd dollárt fordítottak utazásokra.)
Más feltörekvő piacok is egyre nagyobb szeletet követelnek a tortából. A világ top 10 legtöbbet költő küldőpiacai közül 2012-ben Ororszország 32%-os növekedést regisztrált, elérve a 43 milliárd dollárt, amelynek köszönhetően a hetedikről az ötödik helyre lépett előre. Érdemes még megemlíteni Brazíliát is, amely 22 milliárd dolláros költésével a 2005-ös 29. helyéről tavaly a 12. helyre ugrott előre a nemzetközi turisztikai költések listáján.
Habár a legnagyobb növekedést a feltörekvő piacok érték el, a tradicionális piacok jellemzően szintén növekedést mutattak tavaly, habár a növekedés üteme visszafogottabb volt. A németek és az USA-beliek külföldi költései egyaránt 6-6%-kal nőttek tavaly. A brit turisták 4%-kal többet (52 milliárd dollárt) költöttek tavaly külföldön, amellyel a világranglistán a negyedik helyet foglalják el. A kanadaiak költése 7%-kal, az ausztrálok és japánoké 3-3%-kal emelkedett. A nemzetközi turisztikai költések listájának első tíz helyezettje közül csak a franciák (-6%) és az olaszok (-1%) tapasztaltak visszaesést.