A legnagyobb médiacégek pénzügyi eredményei

Nyilvánosan is elérhetővé váltak a hazai médiavállalatok pénzügyi eredményei a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) E-beszámolóján. Megnéztük a 30 legnagyobb árbevételű magyar médiavállalkozás 2012-es pénzügyi teljesítményét.

Nyilvánosan is elérhetővé váltak a hazai médiavállalatok pénzügyi eredményei a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) E-beszámolóján. A Whitereport médiapiaci elemzőcég Mediabrowser szolgáltatása, valamint a 444.hu 2011-re vonatkozó összeállítása alapján megnéztük a 30 legnagyobb árbevételű magyar médiavállalkozás 2012-es pénzügyi teljesítményét.

A 30 legnagyobb árbevételű médiavállalat 2012-ben összesen 203 milliárd 750 millió forint árbevételt ért el, amely 1,4 százalékos, és 2,9 milliárdos csökkenést jelent a 2011-es 206 milliárd 655 millió forinthoz képest. A 30 legnagyobb között 15 nyomtatott lapkiadó, 8 televízió, 3 online vállalat, 2 közterületi cég és 1-1 mozi valamint rádió van. A legtöbb árbevételt a lapkiadók termelték, összesen 91,7 milliárd forintot, utána a televíziók 79,5 milliárd forintot. Mindkét médiatípus csökkent azonban, a lapkiadók 3,3 százalékkal, míg a televíziók 6,2 százalékkal értek el kevesebb árbevételt, mint tavaly. 

A legnagyobb 30 között egy új belépő van, de az is csak félig-meddig új. A Kurens Press Média a Híd Rádiót váltotta a Bors napilap megvásárlása után. Az első helyen továbbra is a Magyar RTL Televízió Zrt., az RTL Klub tulajdonosa áll, ahogy a Sanoma is megőrizte második helyét. A legtöbb helyet, hármat, a Lapcom ugrotta (2011: 12, 2012: 9), valamint a Publimont (2011: 16, 2012: 13) és az Epamedia (2011: 19, 2012: 16) közterületi cégek. A legnagyobb visszaeső a helyezések alapján az ATV, összesen hat helyet zuhant vissza, a 23.-ról a 29. helyre.

 

Ha az árbevételváltozásokat nézzük, akkor százalékban a legnagyobb árbevétel-növekedés a Cinema Citynél volt, 35 százalékkal volt nagyobb az értékesítésből származó nettó árbevétele 2012-ben mint 2011-ben. A Publimontnál 34,4 százalék volt a növekmény. A legnagyobb árbevétel-csökkenést az ATV és a Reader’s Digest produkálta. Előbbi árbevétele 27,9 százalékkal, míg utóbbié 22 százalékkal csökkent.

Az adózás utáni eredmények (nyereségesség) szempontjából nehéz abszolút rangsort állítani, mivel a nyereség vagy a veszteség nagyban függ az év közbeni reorganizációtól, átstrukturálástól vagy vásárlástól és eladástól. Így például hiába volt 2012-ben az RTL Klub publikált adózott eredménye 6,64 milliárd forint, a pénzügyi évben a kábelcsatornák felvásárlása, majd a tulajdonos felé történő továbbértékesítése adta ki ezt az eredményt. A megtisztított üzemi eredménye az RTL-nek így valójában 392,8 milliós veszteséget mutat. Ugyanilyen év közbeni felvásárlás és befektetés okozta 2011-ben a Tv2 és a Cinema City, vagy korábban az Epamedia tetemes veszteségét is, noha a megtisztított üzemi eredményeik sokkal jobbak voltak.

Forrás: Kreatív Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.