A magyar utasok is hazatérnek Egyiptomból

Míg vasárnap csak négy nagyváros - Kairó, Aelxandria, Luxor és Szuez - szerepelt a Külügyminisztérium honlapján nem javasolt úti célként, addig hétfőtől Egyiptom egésze átkerült ebbe a kategóriába. A kint lévő magyar utasokat a minisztérium és az érintett utaztatók megállapodása értelmében hazaszállítják az utazásszervezők, a besorolás hivatalos visszavonásáig további utakat Egyiptomba nem indítanak. Munkatársunktól

"Pánikra a Vörös-tenger nyaralóhelyein azonban továbbra sincs ok, a zavargások továbbra sem érintik a fenti üdülőhelyeket" - hívta fel a figyelmet Molnár Judit, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) szóvivője, az OTP Travel ügyvezető igazgatója. A MUISZ képviselői hétfő délután vitatták meg a tennivalókat a Külügyminisztérium illetékeseivel. Megbeszélésük során arra jutottak, hogy a Sharm el Sheikben, Hurghadán és Tabában tartózkodó utasokat az utazási szerződés szerinti időpontban, a turnusváltáskor hozzák haza; ez a hét végét jelenti. Amíg a Külügyminisztérium nem enyhíti Egyiptom biztonsági besorolását, a magyarországi utazásszervezők nem indíthatnak további utakat az észak-afrikai országba.

Az egyiptomi üdülésre befizetett utasok vagy bevátlhatják útjukat más desztináció üdülőprogramjára, vagy elállhatnak a szerződéstől és visszakaphatják a részvételi díjat. A helyzet rendeződése esetén, választhatják ismét az észak-afrikai országot, és átfoglalhatják üdülésüket egy későbbi időpontra. A Külügyminisztérium szerint a helyzet rendeződése igénybe vehet néhány hetet. Természetesen folyamatosan figyelik az eseményeket, és amint ez lehetséges, Egyiptom ismét visszakerül a külügy besorolása szerinti II-es kategóriába, mely a fokozott biztonsági kockázatot rejtő országokat és térségeket foglalja magába. Az ország 1998 óta tartozott a II-es kategóriába.

Mint megtudtuk, három charter gép utasai tartózkodnak kint, ez összesen mintegy 400-450 főt jelent. Az utasokat a Malév illetve Travel Service gépei fuvarozzák. A Travel Service járata vasárnap hajnali egy óra körül szállt fel Taba irányába. A Malév és az érintett utazásszervezők kedd délelőtt tárgyalásokat folytatnak egymással az előállt helyzet minden érintett fél számára előnyös megoldása érdekében, melyről beszámolunk a Turizmus Online hasábjain. Úgy értesültünk, hogy a Külügyminisztérium közleménye az utazásszervezők számára biztosítja a jogalapot a járatok vis maior miatti, kötbérmentes lemondásához.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.