A turisták Szeged hangulatát szeretik

Egy friss felmérés szerint Szegedről a dóm és a Tisza jut eszébe a legtöbb turistának. Dobogós helyen szerepelnek még a szabadtéri játékok és a város fesztiváljai is, valamint természetesen a szegedi halászlé. Éttermeinkkel és szállodáink recepcióival viszont már kevésbé elégedettek vendégeink – derült ki a Kerek az asztal című civil fórum beszélgetésén szerda este.

Tandi Lajos újságíró az Összefogás Szegedért Egyesület Földvári utcai székházában látta vendégül Ács Szilviát, a szegedi Tourinform iroda vezetőjét, Farkas András konferenciaszervezőt, valamint Pusztai Bertalan egyetemi oktatót.

A Szeged közéleti kérdéseiről márciusban indult civil fórum szerdai estje Szeged vonzása és kínálata címmel a város idegenforgalmának múltjáról, jelenéről és jövőjéről szólt.
A vendégek egyetértettek abban – és a felmérések is ezt igazolják –, hogy Szeged a turisták szemével élhető, szép és szeretni való város. A tiszta, csendes mediterrán hangulata önmagában is turistacsalogató. Ám a hazai és külföldi vendégek legtöbbször csak a kiskörúton belüli Szegedet „látják”.

A szegedi egyetem kutatói nemrégiben azt vizsgálták, hogyan jelenik meg, mennyire látható városunk a web 2.0 internetes felületen. Arra voltak kíváncsiak, hogy a nálunk vendégeskedő turisták hazatérve milyen véleményt fogalmaznak meg Szegedről.

A kutatásból kiderül, a várnál kevesebb visszajelzés érkezik városunkról az internetre vendégeinktől. A visszajelzések szerint Szeged mediterrán hangulata tetszik a legtöbb itt járt turistának – ezt tartják a Tisza-parti város legnagyobb pozitívumának.

Az is kiderül, a turisták másként látják Szegedet, mint mi, itt élők. Vendégeink szerint városunk legnagyobb erőssége, pozitívuma a sokszínűség.

Két fontos szempont is kiderül a kutatásból, amelyeket a jövőben érdemes még tovább erősítenünk: az egyik az izgalmas földrajzi helyzetünk kínálta lehetőség, azaz a hármas határ közelsége, a másik pedig az egyetem hatalmas nemzetközi kapcsolatrendszere, amely nemcsak a konferencia turizmusban jelenthet előnyt, hanem új erőforrásokat is kínálhat a szegedi turizmus fellendítésében.

Fontos vonzereje városunknak a gasztronómia: a világhírű szegedi halászlé mellett azonban híján vagyunk az úgynevezett „csúcsgasztronómiának”, azaz az exkluzív éttermi kínálatnak, amely a turisták egy részét csábíthatná a városba. Szeged szállodai kapacitása az elmúlt években örvendetesen nőtt. Ma már 500-600 fős exkluzív nemzetközi konferenciára érkező vendéget is el tudunk színvonalasan szállásolni. Ugyanakkor a szálláshelyeinkről vegyes kép alakult ki az ide érkező turistákban. Az interneten többen kifogásolták azt is, hogy kevés az idegen nyelvet jól beszélő szegedi, és ez megnehezíti az idegenek tájékozódását.

Nagy előny a hármas határ

Hatalmas turisztikai potenciál rejlik sajátos földrajzi elhelyezkedésünkben. A hármas határ közelsége nemcsak a román és szerb turistákat vonzza városunkba, elsősorban bevásárlási szándékkal, hanem a más országokból hozzánk érkező turisták is kíváncsiak az eurorégió szomszédos városaira. Ennek kiaknázása újabb lehetőséget jelenthet a szegedi turisztikai „iparágnak”.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.