Összességében a 2010-es utolsó negyedévben a 728x90, a 250x250 és a 468x120 pixel méretű hirdetési formátumok voltak a legnépszerűbbek a magyar piacon. Ezeket a formátumokat nemcsak, hogy gyakrabban használták, mint a többit, de a kampányok többségében szerepelt is ilyen. Ezek között a formátumok között a 728x90-es és a 250x250-es bizonyult a legmeghatározóbbnak, hiszen a kampányok 57%-ában mindkettőt használták.
Érdekes viszont, hogy az adott hirdetési formátumok népszerűsége jellemzően nem volt összhangban azok hatékonyságával. Nem a 3 legnépszerűbb formátum [728x90, 250x250, 468x120] érte el a legnagyobb CTR (Click-Through Ratio) értékeket, ezek mindössze 0,17%, 0,11% és 0,16%-os arányt értekel. A kattintások szempontjából a leghatékonyabbnak a legagresszívabb bizonyult: a legnagyobb számokat, átlagos 2,22%-os CTR-t a Toplayer produkált. A legnépszerűbb hirdetési formátumok közül csak a 728x90-es került be azon formátumok közé, amelyek a kampány során átlagosan a legtöbb megjelenést érték el (1,22 millió). Ezzel az eredménnyel a 728x90-es a harmadik helyen végzett, míg az első két helyet a 120x240-es (1,50 millió) és a 160x600-as (1,30 millió) nyerte el.
A kampányok legnagyobb részét a pénzügy és a telekommunikáció tudhatta magáénak, ha az ágazatok szerint vizsgáljuk az időszakot. Előző 13,6, utóbbi 11,5 százalékban részesedett a kampányokból, a sorban az autóipar (10,6%) és a kereskedelem (8,5%) következett. A turisztikai ágazatnak a részesedése 2,1 százalékos volt, ami az ágazatok között a 12. helyre volt elég.
A kampányok megjelenéseinek tekintetében a top 4 sorrendje megegyezik. A kreatívok megjelenéseinek közel 40%-át a pénzügyi szektor generálta; a telekommunikációs szektorral együtt pedig az összes megjelenések 62%-át tették ki. A turisztikai kampányok a megjelenésekből mindössze 0,8 százalékban részesedtek az időszakban, ezzel a turisztikai ágazat zárja a sort, csak a ruházati cégeket körözi le a szektor. A kattintásokból 0,9 százalékban részesedik az ágazat.
A legtöbb ágazat esetében az átlagos CTR nem különbözik túlságosan, -kivéve a „média” szektort, ahol a CTR %-os értékének összege 1,99% -, átlagosan 0,26% körül mozog. A legalacsonyabb eredménnyel (0,15%) a „telekommunikációs szektor” rendelkezik.
A „pénzügyi szektor” jelentős részesedéssel bír mind a kampányokat, mind a megjelenéseket illetően, ugyanakkor kattintások tekintetében alulmarad és ennek köszönhetően elég alacsony CTR mutatóval bír (0,19%).
A turisztikai kampányok átlagos megjelenési száma 5,22 millió volt a vizsgált időszakban, a kampányonkénti átlagos kattintásszám 4,81 ezer. Az átlagos CTR 0,20 százalék volt az ágazatban.
A 728x90 méret bizonyult a legnépszerűbb hirdetési formátumnak az összes vizsgált ágazatban, kivéve a „háztartási cikk”, valamint az „utazás és turizmus” kategóriákat, ahol ez a méret egyáltalán nem is szerepel a top3 legnépszerűbb hirdetési formátumok között. Mi leginkább a 920x110-es (19 százalékban), a 310x232-es (19%) és a 160x600-as méreteket kedveltük.
A teljes jelentés innen letölthető.