Online marketing: árral szemben a turizmus

Nem kedveljük a 728x90-es online hirdetési méretet, pedig más ágazatoknál ez a legnépszerűbb formátum és kevés a turisztikai témájú reklámkampány a neten, derül ki a Geminus legfrissebb, 2010 negyedik negyedévére vonatkozó geminusAdMonitor jelentéséből, ami a magyarországi online display hirdetések helyzetét vizsgálja.

Összességében a 2010-es utolsó negyedévben a 728x90, a 250x250 és a 468x120 pixel méretű hirdetési formátumok voltak a legnépszerűbbek a magyar piacon. Ezeket a formátumokat nemcsak, hogy gyakrabban használták, mint a többit, de a kampányok többségében szerepelt is ilyen. Ezek között a formátumok között a 728x90-es és a 250x250-es bizonyult a legmeghatározóbbnak, hiszen a kampányok 57%-ában mindkettőt használták.

Érdekes viszont, hogy az adott hirdetési formátumok népszerűsége jellemzően nem volt összhangban azok hatékonyságával. Nem a 3 legnépszerűbb formátum [728x90, 250x250, 468x120] érte el a legnagyobb CTR (Click-Through Ratio) értékeket, ezek mindössze 0,17%, 0,11% és 0,16%-os arányt értekel. A kattintások szempontjából a leghatékonyabbnak a legagresszívabb bizonyult: a legnagyobb számokat, átlagos 2,22%-os CTR-t a Toplayer produkált. A legnépszerűbb hirdetési formátumok közül csak a 728x90-es került be azon formátumok közé, amelyek a kampány során átlagosan a legtöbb megjelenést érték el (1,22 millió). Ezzel az eredménnyel a 728x90-es a harmadik helyen végzett, míg az első két helyet a 120x240-es (1,50 millió) és a 160x600-as (1,30 millió) nyerte el.

A kampányok legnagyobb részét a pénzügy és a telekommunikáció tudhatta magáénak, ha az ágazatok szerint vizsgáljuk az időszakot. Előző 13,6, utóbbi 11,5 százalékban részesedett a kampányokból, a sorban az autóipar (10,6%) és a kereskedelem (8,5%) következett. A turisztikai ágazatnak a részesedése 2,1 százalékos volt, ami az ágazatok között a 12. helyre volt elég.

A kampányok megjelenéseinek tekintetében a top 4 sorrendje megegyezik. A kreatívok megjelenéseinek közel 40%-át a pénzügyi szektor generálta; a telekommunikációs szektorral együtt pedig az összes megjelenések 62%-át tették ki. A turisztikai kampányok a megjelenésekből mindössze 0,8 százalékban részesedtek az időszakban, ezzel a turisztikai ágazat zárja a sort, csak a ruházati cégeket körözi le a szektor. A kattintásokból 0,9 százalékban részesedik az ágazat. 

A legtöbb ágazat esetében az átlagos CTR nem különbözik túlságosan, -kivéve a „média” szektort, ahol a CTR %-os értékének összege 1,99% -, átlagosan 0,26% körül mozog. A legalacsonyabb eredménnyel (0,15%) a „telekommunikációs szektor” rendelkezik.

A „pénzügyi szektor” jelentős részesedéssel bír mind a kampányokat, mind a megjelenéseket illetően, ugyanakkor kattintások tekintetében alulmarad és ennek köszönhetően elég alacsony CTR mutatóval bír (0,19%).

A turisztikai kampányok átlagos megjelenési száma 5,22 millió volt a vizsgált időszakban, a kampányonkénti átlagos kattintásszám 4,81 ezer. Az átlagos CTR 0,20 százalék volt az ágazatban. 

A 728x90 méret bizonyult a legnépszerűbb hirdetési formátumnak az összes vizsgált ágazatban, kivéve a „háztartási cikk”, valamint az „utazás és turizmus” kategóriákat, ahol ez a méret egyáltalán nem is szerepel a top3 legnépszerűbb hirdetési formátumok között. Mi leginkább a 920x110-es (19 százalékban), a 310x232-es (19%) és a 160x600-as méreteket kedveltük.  

A teljes jelentés innen letölthető.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.