Átírná az EU a freemium modell szabályait

Az Európai Unió képviselői tárgyalásra hívták a Google és az Apple jogi képviselőit, hogy megegyezzenek az ingyenesen letölthető, de fizetős elemeket is tartalmazó alkalmazások jogi szabályozásáról - írja a Mashable.

Az Európai Unió képviselői csütörtök és péntek folyamán fogyasztóvédő szervezetek társaságában arról tárgyalnak az Apple-lel és a Google-lel, hogy átláthatóbbá tegyék az úgynevezett freemium modell, és az ezeket fejlesztő cégek szabályozását. A freemium modell a free és a premium szavak összevonása, és arra utal, hogy egy adott alkalmazás ingyenesen letölthető, de a prémium tartalmak csak egy bizonyos összeg, a mikrotranzakciós díj fejében érhetők el. 

Az EU adatai szerint Európában az "appipar" volumene 86,5 milliárd dollár lesz 5 éven belül, szerintük ezért is fontos szigorúbb szabályozást bevezetni, hogy a fogyasztókat ne tévesszék meg a félreérthető (vagy épp elhallgatott) információk, és pontosan tudhassák, hogy mit vásárolnak meg.

"A fogyasztók megtévesztése egyértelműen rossz üzleti modell, ráadásul szembemegy az EU fogyasztóvédelmi törvényeinek szellemével" - mondta Viviane Reding uniós igazságügyi biztos a tárgyalások kezdetét bejelentő sajtótájékoztatón, majd hozzátette, az Európai Bizottság konkrét válaszokat vár a piaci szereplőktől a polgárok és a fogyasztóvédők részéről felmerült aggályokra.

A négy legfontosabb pont, amiben az EU dűlőre akar jutni az Apple-lel és a Google-lel, a következők:

- Az ingyenesként hirdetett játékok nem téveszthetik meg a felhasználót az alkalmazás valódi árát illetően;

- A játékok nem buzdíthatják nyíltan a gyerekeket vagy szüleiket arra, hogy megvásárolják a fizetős elemeket;

- a fogyasztókat pontosan tájékoztatni kell a fizetés folyamatáról, és a vásárlás nem történhet meg az alkalmazás alapértelmezett beállításaival, a fogyasztó tudomása nélkül.

- A kereskedőknek fel kell tüntetnie egy emailcímet, amelyen keresztül a fogyasztók kapcsolatba léphetnek vele vásárlás után.

Január közepén számolt be arról a Kreatív Online, hogy az Apple megegyezett az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottsággal (Federal Trade Commission - FTC), hogy 32,5 millió dollár értékben kártalanítja azokat a fogyasztókat, akiknek gyermekei az engedélyük nélkül vásárolt az App Store-ban, vagy hajtott végre mikrotranzakciót egy alkalmazáson belül.  

Forrás: Mashable/Kreatív Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.