A Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére, 2006 óta sikeresen folyó BWI az idei télen több mint 79 ezer vendégéjszakát, 20 ezer vendéget hozott a 54, a kampányhoz csatlakozott fővárosi szállodának. A BWI növekménye 11% előző évhez képest. A vendégek 19 százaléka három-, 60 százaléka négy-, míg 21%-a ötcsillagos szállodában szállt meg 2 éj = 3, vagy 3 éj = 4 opciók közül választva. Németország, Olaszország és Nagy-Britannia végeztek a dobogó első három fokán. Figyelemre méltó mértékben emelkedett a szomszédos és közeli országokból érkezők aránya; a 2010/11-es 12,6-ról 19,1%-ra ugrott.
Az imponáló számok annak ellenére jöttek össze, hogy a kampány közepén elvitte az ördög a Malévet, mely egyébként már nem is vállalt részt az akcióban. Ennek nyomán a csütörtöki sajtótájékoztatón bemutatott grafikonon a kérdéses időszakban meredek esést láthattunk, de nem olyan meredeket, mint amilyen az időszak első felének emelkedése volt. A Malév leállását követő bizonytalanság után azonban az új járatok elindulásával ismét növekedés kezdődött.
Az új járatok jelentős része azonban fapados lett, mellyel egyetemben a hozzánk érkezők egy részének költési szokásai is változáson estek át - hívta fel a figyelmet Hardy Mihály, a Budapest Airport (BUD) kommunikációs igazgatója. Mint Hardy közölte, az utóbbi két és fél hónapban a Ferihegyre érkező utasok nagyjából 50 százaléka fapadosról kerül a városba. Hardy javasolta, hogy a jövőben, hasonló kampányok esetében (is) tanácsos figyelembe venni az utazóközönség megváltozott összetételét.
A BWI annak ellenére, hogy „a magyar légiközlekedés legfeketébb hetei”(HM) is beleestek, Ferihegyre is többletforgalmat hozott. A BWI-vendégek zöme - 80-96% - repülővel érkezik. Egyes piacokról – Németország, Olaszország, Nagy-Britannia – továbbra is jelentős számban érkeznek, míg más – jól költő vendégek – oroszok, izraeliek – a Malév kidőlése miatt elmaradoznak. Előrelépés a kétoldalú légügyi egyezmények által szabályzott járatok ügyében egyelőre nem történt – tette hozzá Hardy.
Mind az egykor az Astoria szállót vezető Maráczi Gábor, MT Zrt. stratégiai marketingigazgató, mind Somlyai Zoltán, a Kempinski resident managere az akció marketingértékét hangsúlyozta ki. A megtérülés is jön, hiszen a kampány során Budapestet voltaképpen nem csak télvíz idejére, hanem az év fennmaradó részére is reklámozzák. A partnerek ezt be is látják – mint az az értékelő sajtótájékoztatón kiderült. 96 százalékuk továbbra is csatlakozna a kampányhoz.
De gondolatébresztőnek szánt mondatában Somlyai felhívta a figyelmet: a BWI eltelt 6 éve alatt a kampány szállodai átlagára 28%-kal csökkent. Erre oda kellene figyelni – tette hozzá. Az alacsony átlagárak egyre többször kerülnek elő mostanában. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) többször hívta fel a figyelmet a verseny szempontjából ugyan előnyös, de minden más szempontból hátrányos alacsony magyarországi átlagárakra. Kormány Balázs, az MSZÉSZ budapesti régiós vezetője elismerte az alacsony átlagárak problémáját, egyben kifejezve bizalmát, hogy egyszer majd elkezdenek emelkedni.
Fontos szerepet játszottak a fürdők; Szőke László a BGYH Zrt. vezérigazgatója odáig ment optimizmusában, hogy a budapesti fürdők újabb aranykora jöhet el a hasonló kampányok során. Mint tájékoztatott: tavalyhoz képest 32%-kal nőtt a fürdők látogatottsága az időszak alatt; ennyivel többen vették igénybe a csomagban foglalt ingyenes fürdőbelépőt. Mi több, jövőre a jelenlegi 3 fürdő (Széchenyi, Gellért, Rudas) mellé a Lukácsot és a Királyt is felveszik; ha felújították. Szőke szerint a fővárosi fürdők színvonala kezdi megközelíteni a nyugati turisták által elvárt szintet.
Új szereplő a történetben a Wizz Air. Mint légitársaság, a 2011/12-es akció során ők működtek közre a kampányban. Maszlag Júlia a légitársaság regionális marketing igazgatója elmondta: számukra is sikeres volt a BWI, jövőre is jönnek.