A 41 éves, eredetileg tanár végzettségű szakember jelentős közigazgatási gyakorlattal rendelkezik, ugyanakkor turisztikai projektmenedzseléssel is foglalkozott.
1999-2002 között a Szociális és Családügyi Minisztériumban Harrach Péter miniszter személyi titkára és kommunikációs tanácsadója volt.
2002-2006 között a budavári (Budapest, I. kerület) önkormányzat kereszténydemokrata támogatással megválasztott önkormányzati képviselője és alpolgármestere. Akkori munkájának főbb eredményei: a közoktatási intézményrendszer átalakítása, az egészségügyi ellátás korszerűsítése, koordinálása, turisztikai-, és kulturális önkormányzati feladatok koordinálása, ezen belül a budavári turizmus és a kulturális kapcsolódási pontok szervezése.
2007 és 2009 között az INCORONATA, a Mátyás-templom Kulturális Központja projektvezetője. Feladata volt az Esztergom-Budapesti Főegyházmegye kezdeményezésére elindított, az „Esztergomi Bazilika környezetében lévő pincerendszer megóvása és idegenforgalmi hasznosítása” projekt vezetése.
2006 – 2009 között vezérigazgatója a részben egyházi tulajdonú Vinum Primatis ZRt., borforgalmazó cégnek. 2007 – 2010. között tagja volt a Fővárosi Önkormányzat Gazdasági Bizottságának, munkája során fókuszált a turisztikai jellegű pályázatokra, tennivalókra.
Tervek szerint
Molnár József azt tervezi, hogy új alapokra helyezi a fővárosi turisztikai fejlesztéseket. Ennek érdekében a rövid távú tennivalók közül az alábbiakat emelte ki: felkészülés Magyarország EU elnöki pozíciójából (2010. 01. 01. – 2010. 06. 30) adódó feladatokra, Budapest lehető legszélesebb körű bemutatása, a Budapest Karácsonyi Vásár lebonyolítása, Budapest turisztikai fejlesztési stratégiájának elkészítése a 2011 – 2018 közötti időszakra.
Közép távú elképzelése egy új szervezeti rendszer kialakítása, a Budapesti TDM Szervezet létrehozása, a pályázati úton elnyerhető uniós források feltárása, pályázatok elkészítése, szoros és hatékony együttműködés kiépítése a Magyar Turizmus Zrt-vel, IT alapú, folyamatosan fejlődő kommunikáció felépítése, új arculat, a Budapest Brand kimunkálása, valamint költséghatékony marketing-promóció akciók elindítása. Közép- és hosszú távú feladatnak tekinti az attrakciófejlesztést (egészségügyi turizmus, tematikus utak, Duna-stratégia, kulturális turizmus, vallási turizmus, gasztro-, és borturizmus, múzeumfejlesztés stb.), a fővárosi, valamint az országos vezetéssel szorosan együttműködve az infrastruktúra-fejlesztést, új turistafogadó multifunkcionális központok, valamint több ezer főt befogadni képes konferenciaközpontok építését, továbbá a közlekedés- és utastájékoztatás fejlesztését.