Mint ismeretes, Japánt B2B piacként kezeli a Magyar Turizmus Zrt., azaz olyan országként, ahonnan a turisták kevesebben és jellemzően szervezetten, azaz utazási irodákon keresztül érkeznek. Az ilyen országokban a nemzeti turisztikai marketingszervezet az utazásszervezők megnyerésére helyezi a hangsúlyt, és marketingtevékenysége során a szakmai értékesítés-ösztönzés kerül előtérbe. Ennek jegyében az MT Zrt. tanulmányutakat szervez az év második felében a japán turisztikai szakma és a média képviselői számára, amelyek Budapest és környékének megismertetésére, valamint a hazai egészségturisztikai kínálat bemutatására fókuszálnak. A hazánkba látogat például a BS Fuji TV stábja, a TBS TV forgatócsoportja, a „Pearl Road” (Gyöngyút) elnevezésű tanulmányút során pedig japán turisztikai szakemberek fedezik fel – Horvátország és Szlovénia mellett – Magyarországot. Az MT Zrt. szervezésében, hazánk turisztikai kínálata a szeptemberben, Tokióban megrendezésre kerülő JATA turisztikai vásáron és annak hivatásturisztikai szakmai workshopján is bemutatkozik. Az MT Zrt. a V4 országok turisztikai együttműködésének keretében további marketingakciókat is lebonyolít a szigetországban.
Szakmai tapasztalatok azt mutatják, hogy Magyarország általános megítélése pozitív a japánok körében, a borral és a gasztronómiával kapcsolatos megítélésünket tekintve első helyen szerepel hazánk a Közép-Kelet-Európai régióban. Turisztikai szempontból a japánok körében ismert és elismert Budapest, hazánk zenekultúrája, a Sissi-kultusz, a Herendi porcelán, valamint a szecessziós épületek. A japán turisták igen fogékonyak a kulturális rendezvényekre, ezen belül legfőképp a zenére: Liszt, Kodály és Bartók széles körben ismertek, de a cigányzenés, illetve folklórprogramok is népszerűek. A hivatásturizmus területén a régióban szintén az elsők között szerepel hazánk.
Tavaly az ázsiai országokból növekvő vendégforgalmat regisztráltak a hazai kereskedelmi szálláshelyeken. Nemcsak összességében emelkedett a vendégéjszakák száma, hanem Izrael, Japán, Kína és a Koreai Köztársaság esetében külön-külön is. A KSH előzetes adatai szerint 2010-ben több mint 76 ezer japán turista 148 000 vendégéjszakát töltött el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, ami a vendégek számában 7,5%-os a vendégéjszakák számában pedig 5%-os emelkedést jelent az előző évhez képest. A 2011. márciusi japán földrengés és az azt követő cunami ellenére is, a legfrissebb adatok szerint idén a január-április közötti időszakban 28 ezer japán vendégéjszakát regisztráltak a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken.