Optimista hangulatban nyílt meg a Las Vegas-i Pow Wow. Az Egyesült Államok legnagyobb turisztikai vásárán 74 országból közel 3000 résztvevőt regisztráltak. A háromnapos eseményen az előzetes tervek szerint legalább 2 milliárd dollárnyi üzletet kötnek majd az amerikai szolgáltatók és a világ minden tájáról érkező utazási irodák és ügynökségek.
Az évente megrendezésre kerülő vásáron jelentek meg a legfrissebb adatok a beutazó turizmusról. A kereskedelmi minisztérium statisztikái szerint tavaly 10 százalékkal, 67 millióra emelkedett az USA-ba látogató turisták száma. A rekordszámban érkező látogatók 168 milliárd dollárt hagytak az amerikai szállodákban, éttermekben és autókölcsönzőkben.
A legjelentősebb emelkedést Kanada érte el, onnan 22,7 millióan érkeztek, míg Mexikóból 14,5 millióan. Az előbbi hat, utóbbi nyolc százalékos emelkedést jelent. Százalékos arányban a legjelentősebb növekedést Kína tudhatja magáénak, hiszen onnan a 2011-esnél 35 százalékkal több turista indult amerikai célpontok felé. Kolumbia, Venezuela, Argenita és Brazília egyaránt 20-20 százalékkal több turistát küldött az USA-ba.
Az évek óta tartó növekedés – amit csak a 2001-es terrorcselekmények vetettek vissza – tartósnak látszik, mert az Obama kormány is jelentős forrásokat biztosít a turisztikai fejlesztésekre és a marketingre. Ennek jegyében 200 millió dolláros keretet hoztak létre a Brand USA program beindítására. A költségvetési és magánforrásokat egyesítő kampány keretében 14 országban hoztak létre képviseleti irodát és kezdtek hatásos online kampányt az amerikai turizmus támogatására.
Az Brand USA része az amerikai turizmus fejlesztésére kidolgozott több évre szóló stratégiának. A National Travel and Tourism Strategy előrejelzése szerint az ide látogatók száma 2021-re eléri majd a 100 milliót főt évente, az általuk elköltött pénz pedig 250 milliárd dollárra nő majd. A merész tervekhez a magántőke is jelentősen hozzájárul: a Brand USA programhoz eddig már 300, zömmel multinacionális vállalkozás csatlakozott.