Díjazza a turisztikai projektmenedzsmentet a munkáltató

Szakmai, vállalkozói és üzleti szituációkat szimuláló esettanulmányokon keresztül létesítenek “papíron” szállodákat a Kodolányi János Főiskola Turizmus Tanszékének hallgatói.

A fiatalok, miközben komplex módon alkalmazzák a tanulmányaik során elsajátított ismereteiket, a gyakorlatban fejleszthetik vezetési-irányítási képességeiket is a turisztikai projektmenedzsment óra keretében.

A kurzus most nyerte el a Mit díjaz a munkáltató? c. díjat a Tempus Közalapítványtól, mint olyan felsőoktatási kurzus, amelyek az elméleti alapok átadása mellett sikeresen valósítja meg a munkaerőpiacon való érvényesüléshez szükséges készségek és egyéni kompetenciák fejlesztését is.

A Turizmus-vendéglátás szak szállodaszervezés szakirányú hallgatói a képzés 6. félévében 30 órában tanulják szemináriumi keretek között a turisztikai projektmenedzsmentet. A kurzus keretei közt egy új szálloda létesítése kapcsán olyan feladatokat kapnak, melyek megoldása szervesen épít az előzetesen tanultakra, úgymint a Közgazdaságtan, Vállalatgazdaságtan, Turizmuselmélet alapjai, Statisztika, Számvitel alapjai, Vezetési és vállalkozási ismeretek, Marketing, Pénzügytan, Jogi és gazdaságjogi ismeretek, Üzleti kommunikáció a turizmusban, Turizmus marketing, Emberi erőforrás menedzsment, Vendéglátás és szálloda menedzsment, Minőségmenedzsment a szállodaiparban, Vendéglátás, szállodaszervezés és gazdálkodás kurzusokra.

A kurzus célja, hogy annak végén a hallgatók képesek legyenek egy szállodai komplexum beruházását érintő főbb feladatok meghatározására; olyan adatok szelektív gyűjtésére és rendszerezésére, amelyek mind a beruházási, mind az üzemeltetés szervezési kérdéseihez kapcsolódó döntéseikben megfelelő támpontokat szolgáltatnak. Ezen kívül a megismert elemzési technikák jártasság szintjén való használata a szóba jöhető gazdasági számításokon keresztül valóra kell, hogy váljon – magyarázza Kökény István, a kurzus vezetője.

A kurzus egyik alapfeltétele a csapatmunka. A hallgatók a szemeszter kezdetén megalakuló csoportokban – mint egymás konkurensei – oldják meg az adott problémát. Így megvalósul a csoportos gondolkodásra, az alkalmazkodóképességre és az együttműködési készségre való törekvés.

A csoportok vezetői (minden alkalommal más) az óra végén röviden ismertetik a feladatok megoldására tett javaslataikat oly módon, hogy azzal meggyőzzék a beruházót (gyakorlatvezetőt), hogy az ő javaslataik a legmegfelelőbbek a döntésre.

Az egész csoport munkáját minden alkalommal egy kijelölt teamvezető irányítja és koordinálja.

A professzionalizmus azt jelenti a kurzusban, hogy a hallgatók olyan alapossággal dolgozzák ki a megoldásokat, ami akár túlmutat(hat) az elvárásokon is. Sok esetben a kurzusvezető találkozhat olyan eredménnyel (megoldási javaslattal), ami valóban egyedi ötlet, igen kreatív, és szakmailag is helytálló.

A kurzus során a hallgatói csoportoknak a következő problémákat kell megoldaniuk: a piaci, gazdálkodási feltételekből, vállalkozási lehetőségekből és különböző demográfiai, illetve statisztikai adatokból, információkból kiindulva egy szálloda létesítését kell kimunkálni. A beruházási döntések a létesítmény helyének kijelölését, a nagyságrend, a kapacitás, a helyiségkapcsolódások kialakítását, valamint a berendezések, a felszerelések meghatározását foglalják magukba, mint főbb feladatokat. Mind a beruházási, mind az üzemeltetési feladatokat szervezési- gazdálkodási oldalról megközelítve, szintetizáltan kell megoldani, felismerve és alkalmazva ezek összefüggéseit, kölcsönhatásait. Mindezt egy társas vállalkozás keretében dolgozzák fel a hallgatók, amely alkalmas forma a tanultak széles körű és konkrét gyakorlati alkalmazására. A hallgatók számszerű feladatokat is megoldanak, a bruttó árbevétel prognosztizálásától a várható eredmény, a megtérülés meghatározásáig bezárólag.

Döntenek a létszámról, a bérköltségről, a költséggazdálkodás során felmerülő kérdésekről, hitelfelvételről, stb. Az egyes részkérdések kidolgozása eltérő mélységű, figyelembe véve azok súlyát és jelentőségét, de a különböző részek között lényeges az egymásra épültség.

A képzés során a hallgatókban közvetve olyan kompetenciákat fejlesztenek, melyek döntő többsége a mai munkaerőpiacon megfelelően alkalmazható. Ezek elsősorban a kommunikációs képesség, a feladatértelmezés, a csoportmunka, a szervezés, a felelősségvállalás és a megbízhatóság.

A hallgatók életszerű szituációt tárgyszerű és tényszerű adatok alapján dolgoznak fel, ami a munkapiacon a szakmában való elhelyezkedésük után megkönnyíti a munkahelyen ellátandó feladatok megértését, a velük való azonosulást és kifogástalan megoldásukat.

Az elnyert január 30-án, a Tempus Közalapítvány konferenciáján vehette át Kökény István Budapesten.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.