A megbeszélésen bemutatta a korábban három önálló szervezetként működő városfejlesztési, városmarketing- és menedzsment, turisztikai marketing és fesztiválszervező cégek összeolvadásának folyamatát, az új cég elképzeléseit és szerepét, majd a szakmai szervezetek aktuális problémáit, javaslatait hallgatta meg az Oktatásért és Kultúráért Felelős Főpolgármester-helyettessel, Csomós Miklóssal együtt.
A rendezvény célja, hogy összegyűjtse mindazokat a hiányosságokat, feladatokat, lehetőségeket, melyekre a főváros turisztikai stratégiájának megoldással kell szolgálnia.
A csaknem 40 résztvevő által megfogalmazott problémák között kiemelt helyet foglalt el a főváros és a kerületek viszonya, az IFA kiesése a fővárosi költségvetésből és a hiteles Budapest-arculat kialakítása. A turisták és a lakosság igényei szinte megegyeznek. A tisztaság, hajléktalan-kérdés, Keleti pályaudvar, BKV-ellenőrök, egységes arculat, rendezvények támogatása, repülőtéri gyorsvasút, közterületi illemhelyek, graffiti, biztonságos szórakozóhelyek – a teljesség igénye nélkül – mind olyan jellegű problémák, amelyek a város nem kifejezetten turisztikai fejlesztést igénylő feladatai, de a turizmusra éppoly hatást gyakorolnak, mint a városi polgárokra. Ezek mellett azonban vannak olyan megoldásra váró feladatok is, amelyek kifejezetten a turizmus növekedését szolgálnák, mint például egy kongresszusi központ létesítése, egy új nemzeti légitársaság bevezetése, vagy az attrakciófejlesztés. Szó esett még a programkoordináció hiányáról, a közlekedési anomáliákról, a Budapest Kártyáról, illetve a helyi és szakmai összefogásról.
A BFTK vezetője összegzésképp elmondta, a közeljövőben intézkedik a koordináció elindítása érdekében, és kreatív megoldásokkal igyekszik felhívni a figyelmet a főváros turisztikai értékére.
A felvetéseket a Budapesti Fesztivál-, és Turisztikai Központ Nonprofit Kft. összefoglalja, és a résztvevők számára megküldi. Ez az anyag kiindulási pontja lehet a következő stratégiaalkotó megbeszélésnek, illetve az új cég működési prioritásainak.