Egymilliárd forint falumegújításra

Több mint egymilliárd forint vidékfejlesztési forrásból indulhatnak fejlesztések 44 somogyi településen; a támogató határozatokat szerdán Szennán adta át nyerteseknek Kolber István (MSZP) Kaposvár és környéke országgyűlési képviselője, valamint Forgács Barnabás, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium szakállamtitkára.

Az ügyféllojalitás nem álom, akkor születik meg, ha a vállalatnak jó a karmája - mondta el előadásában Lövenberg Balázs, a Karmamedia stratégiai igazgatója és hozzátette: nem véletlenül szerepel cégük nevében a karma szó. A vállalati életben ugyanis létezik a karma, ami nem más, mint a tettek és következmények, melyek fontos részét képezik a márkának.

Ha a vállalat több jót tesz, mint rosszat – vagy semennyi rosszat – akkor az többet jelent, mint egy pontrendszer, vagy hűségprogram – véli a Lövenberg Balázs. Ráadásul a jelenlét alapvető fontosságú, ami az online térben egyáltalán nem nehéz feladat.

„A vállalatok azért félnek az online megjelenéstől, mert kialakult bennük, hogy valamit rejtegetni kell és nem azt szokták meg, hogy a fogyasztó és az ügyfél közvetlen kapcsolatban áll. Pedig sokkal inkább attól kell tartani, ha a vállalat nincs jelen ebben a térben. Az online-ra különösen igaz, hogy ha nem vagy ott, akkor nem lesz igazad” – magyarázta a szakember.

Az ügyfeleknek az alábbi tanácsokat is adta a Karmamédia vezetője: adj és ne kérj, viselkedj rendesen – ezen belül pedig légy figyelmes, ne hazudj, ha hibázol, ismerd el. Ha az ügyféllel nem foglalkozik megfelelően a vállalat, akkor megeshet, hogy úgy jár, mint a United Airlines, amelytől egy éven át hiába próbált kártérítést szerezni egy férfi.


{video|id=686|width=560|height=340}

„A vállalatok sokat foglalkoznak az új ügyféllel, de egy idő után kezdik őket elhanyagolni, hogy a még újabbakra figyeljenek, és sokan ott követik el a legnagyobb hibát, amikor már egyáltalán nem foglalkoznak velük” – véli Frankó Csuba Dea, a Kürt marketingigazgatója. Szerinte a mai gazdasági helyzet még inkább megnehezíti a vállalatok helyzetét, hiszen a karcsúsítások nyomán általában arányosan csökken a szolgáltatás minősége.

Vetsey Szilvia, a Laboratory Ideas stratégiai vezetője szerint a márkahűség és a megtartás nem ugyanazt jelenti, míg az előbbi érzelmi kötődésről szól, addig az utóbbi egy fogyasztói magatartásról. A szakember szerint a reklám képes a márka számára rajongókat toborozni, ám nagyon fontos, hogy a hirdetések fókuszában ott legyenek az érzelmek: „az üzleti világ racionális, hiszen piaci elemzések, fókuszcsoportos kutatások, márkastratégiák vannak benne, míg a fogyasztók világa emocionális, nekik az élet jobbá tétele, az emberi érzések és a  tudatalatti vágyak fontosak”.


Bódogh Attila, a Nextent üzletfejlesztési menedzsere előadásában arra figyelmeztetett, hogy ha a fogyasztót például egy szolgáltatás felbosszantja, akkor nem áll sok idő a megtartására, mert ilyenkor 24-72 órán belül is képes szolgáltatót váltani az ügyfél. A versenyszektorban jelentős azok aránya, akik elégedetlenségből váltanak szolgáltatót – jegyezte meg Bódog Attila.
 
Letölhető előadások:


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.