Az utazás legidegesítőbb része a csomagra várakozás a szállító karusszelek mellett. Ez nem is csoda, hiszen a világ nagy repterein óránként háromezer bőrönd indul rossz irányba, vagyis nem tulajdonosával egy célállomásra. Ez nem kevesebbet jelent, mint hogy évi 26 millió koffert keres és vár tulajdonosa reménytelenül az érkezés után világszerte.
Egy most kifejlesztett informatikai rendszer segítségével az utasok okos telefonjuk segítségével állandóan követni tudják feladott poggyászuk útját. Az európai repülőgép gyártó óriás Airbus, és a német T-Systems közös fejlesztésű Bag2Go rendszerének lelke egy chip kártya, amelyet a feladott bőröndbe tesznek a hagyományos vonalkódos papírszalag helyett. Ez ad jelzést a reptéri érzékelőkön keresztül az utasnak arról, hogy éppen hol-merre jár a csomagja. Mivel egy átlagos reptéren 14 csomag ellenőrzési érzékelő található viszonylag pontosan meghatározható a bőrönd holléte a terminálon belül is. Ha pedig véletlenül egy másik gépre „téved” az azonnal érzékelhető. Az új rendszert máris nagy érdeklődés kíséri – elsősorban a légitársaságok szeretnék mihamarabb bevezetni.
Ez nem is csoda, hiszen egy elveszett bőrönd visszajuttatása tulajdonosának átlagosan 100 dollárba kerül – ez iparági szinten 2,5 milliárd dolláros veszteséget jelent évente! A Bag2Go rendszer további előnye, hogy a jelenlegi reptéri rendszerek viszonylag kis befektetéssel átalakíthatók erre az új technológiára. Az Airbus és a T-Systems fejlesztői szerint akár öt éven belül az összes jelentős európai repteret be lehetne kapcsolni az új rendszerbe.