Fejlesztésekkel a forgalom bővítéséért

Miskolc télen is vonzó település, tereivel, megszépült főutcájával, díszkivilágításával, rendezvényeivel és egyedülálló barlangfürdőjével. Évi több mint százezer látogatójával akár elégedett is lehetne a város, de az itt eltöltött éjszakák számával már kevésbé. Ezen próbálnak javítani a jövőben.

A Mikulás-vonat már elment – Lillafüredre vitték a családokat a feldíszített, műsoros, zenés vagonok az ünnepek alatt –, de az év további részében sem maradnak a kisvasút nélkül a miskolciak és az idelátogatók. Lillafüred vonzereje télen-nyáron nagy. A Diósgyőri Várat érdemes ilyenkor is felkeresni, mert a történelmi személyekről készült élet- és korhű viaszbábuk gyereknek, felnőttnek egyaránt élményt nyújtanak. A reneszánsz ruhába öltözött „idegenvezető” diáklányok remek humorral invitálnak bennünket a híres vár termeibe, ahol „réghyes” magyarsággal mesélnek a látnivalókról. A királyi rezidencia mellett kitűnő éttermek és szálláshelyek vannak, például a Diósgyőri Várkert Panzió, amely egyszerre akár negyven vendégnek tud szállást biztosítani. A szállásadók csomagárajánlataikban a környék látnivalóihoz adnak kedvezményes belépőjegyeket. A Miskolc Kártya is hasonló célt szolgál. Fridély László, a Miskolci Turisztikai Kft. ügyvezetője ennek a rendszernek is tulajdonítja, hogy a város egyik fő attrakciója, a Barlangfürdő múlt nyáron rekordlátogatottságot ért el. A társaság két éve jött létre azzal a célkitűzéssel, hogy Miskolc turisztikai attrakcióit eredményesen működtesse. Tulajdonosként üzemeltetik a miskolctapolcai Barlangfürdőt – amely egy országos szavazáson Magyarország három legnépszerűbb élményfürdője közé került –, szerződéssel a fejlesztés előtt álló Selyemréti Strandfürdőt és a csanyiki állatkertet.

Miskolctapolca a rekordok ellenére is rászorul a fejlesztésre, szépülésre. Ezt állapítottuk meg a Miskolci Tourinform meghívására tett látogatásunkkor, amelynek során vendéglátónk képviselőjével, Bodnár Krisztinával körbejártuk az üdülőparadicsomot.

– Itt, közvetlenül a Barlangfürdő mellett nagyon hiányzik már egy szálloda, amely esélyt teremtene a fürdő főszezonon kívüli kihasználtságának növelésére, bővülhetne a gyógy- és wellnesscsomagok kínálata – jegyezte meg. A város fontolóra vette az ötlet megvalósítását, keresi hozzá a (pénz)forrást. Mint ahogy a csodálatos föld alatti fürdővilág bővítéséhez is. A terv ugyanis a barlangfürdő mögötti, bezárt mészkőbányában új élményfürdő létesítése, amely természetesen összeköttetésben lenne a barlangi medencékkel.

Hasonló nagyra törő álmai voltak Barna György üzletembernek is (képünkön), s kitartó munkával, befektetéssel sikerült is ezeket megvalósítania. Olyan csodabirodalmat hozott létre a Győri-kapuban, panelházak ölelésében, amelyet bármelyik magyar, sőt külföldi város is megirigyelhetne. A Lézerpont Látványtárban a Közép-Európában is egyedülálló, 340 darabból álló népviselet-gyűjteményben gyönyörködhetünk. A háromszintes épületben hat tárlat fogadja a vendégeket: az egyik a szocializmus időszakát idézi fel régi relikviákkal, rádiókkal, képekkel, írógépekkel. Egy másik teremben régi mesterségekkel találkozhatunk, de láthatunk itt ásvány- és fényképezőgép-gyűjteményt is. Az utóbbihoz hasonlót a Herman Ottó Múzeumban is megismerhetünk egy másik megszállott gyűjtő, Dömötör Zoltán jóvoltából, aki régi laborokat, fi lmhívókat is bemutat.

Az idén 800 éves város február 19–21. között tömegek fogadására készül. Az ország egyik legnagyobb téli szabadtéri fesztiválja egy évtizede a Kocsonyafesztivál. Pislog, mint a miskolczi kocsonyában a béka – e mondás köré építette elképzelését a két ötletadó: Fedor Vilmos alpolgármester – akinek most jelent meg könyve Csorba Piroskával közösen Miskolci legendák címmel – és felesége, Rózsa Edit. Évente kétszázezren látogatják a rendezvényt.

– Egyre több utazó érkezik a világ távolabbi tájairól, például Japánból, az USA-ból, Kanadából és Ausztráliából – újságolta örömmel Rózsa Edit, a fesztivál házigazdája.

Miskolcon tehát télen sem lehet unatkozni. S akkor még nem beszéltünk a készülő tudományés rockmúzeumról vagy a másik nagy álomról, az Avasra felkúszó siklóról.

Forgalmi adatok

A miskolci kereskedelmi szálláshelyek vendégszáma 2007-ben 117 568 fő, ebből külföldi 21 000 volt. 2008-ban 110 000, külföldi 21 000. A vendégéjszakák száma 2007-ben 246 000, 2008-ban 225 000 volt. A 2009-es adatok még feldolgozás alatt vannak, de az már most látható, hogy a válság miatt valamelyest csökkent az idelátogatók száma.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.