A magyar fürdők egyik legnagyobb sikertörténete 1962. augusztus 29-én kezdődött, mondta köszöntőjében dr. Németh István, a Büki Gyógyfürdő Zrt. elnök-vezérigazgatója. Ekkor avatták fel a büki fürdő első, félig fedett medencéjét. Ezt megelőzően a termálvíz elvezető árkában lubickoltak az emberek. A fürdő alkáliákat és fluoridot tartalmazó, kálcium-magnézium-hidrogénkarbonátos vízét 1965-ben minősítették gyógyvízzé. Az 1973-ban a már fedett medencével rendelkező fürdő gyógyfürdő lett, majd 1979-ben besorolták a kiemelt gyógyhelyek közé. 1976-tól a megyei tanács vállalataként működött a fürdő, majd 1993 óta részvénytársaságként folytatja munkáját. Az elmúlt két évtized intenzív fejlesztéseinek eredményeként a létesítmény ma 32 medencével rendelkezik, amelyek össz vízfelülete meghaladja az 5200 négyzetmétert. Van több gyógy- és strandmedence, korszerű élményfürdő, különleges szolgáltatásokat nyújtó szauna világ és medical wellness centrum. Az elmúlt évben szinte minden elemében megújult fürdőt fennállása óta mintegy 32 millió látogató kereste. A vendégek 65 százaléka külföldi, 35 százaléka magyar. A köszöntő után dr. Németh István beletette az időkapszulába a fürdő dolgozóinak a névsorát, a róluk készült csoportképet, az aktuális prospektusokat, a megyei és a helyi lapok aktuális számát, valamint az aktuális pénzérméket. A kapszula felnyitására várhatóan ötven év múlva kerül sor, s akkor már napjainkról szóló kordokumentum lesz annak a tartalma.
Az ünnepi esemény után a fürdő egyik meghatározó partnere, a Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület, ismertebb nevén a TDM szervezet elnöke, Strén Tibor tájékoztatta az újságírókat. Elmondta, hogy a 2009-ben alakult egyesület taglétszáma az alapításkori 83-ról 148-ra nőtt. Az egyesületnek tagja a helyi önkormányzat, a fürdő, valamennyi szálloda, számos civil egyesület, vendéglátóhely, szobakiadó és más vállalkozó. A szervezet eddig két sikeres pályázaton vett részt. Először 55, míg második alkalommal 91,5 millió forintos támogatást nyertek. Az első pályázatból Bükfürdőn új turisztikai irodát nyitottak, így immár mind a városban, mind pedig az üdülőterületen hozzájuthatnak az információkhoz a vendégek. Kerékpárkölcsönzőket hoztak létre, programok sorát szervezték, s üdvözlő, valamint információs táblákat helyeztek ki. Turisztikai kiadványokat jelentettek meg, marketing- arculati kézikönyvet készítettek, s kidolgozták a hálózatfejlesztési és partnerségi cselekvési tervet, valamint a szolgáltatásfejlesztési és versenyképességi stratégiát. Kiemelt figyelmet fordítanak tagjaik szakmai felkészítésére, s bevezették a Bükfürdő Card-ot. Jelenleg is több projekt van előkészítés, illetve megvalósítás alatt. Ezek egy része a korábban elkezdett programok folytatását jelentik. Bővítik a tájékoztatási rendszert, továbbfejlesztik Bükfürdő Card-ot, valamint a kültéri fittness parkot. Újabb kiadványokat jelentetnek, fejlesztik a marketing munkát, elektromos és tandem kerékpárokkal bővül a kerékpár kölcsönzési lehetőség.