Feleannyi vendégéjszaka tavaly, mint 2019-ben

A vendégéjszakák száma 2020 decemberéhez képest több mint hétszeresére nőtt, 2019 azonos hónapjához mérten 42%-kal csökkent - derül ki a KSH legfrissebb Gyorstájékoztatójából. A belföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma – elsősorban a járványügyi korlátozások bevezetése miatti alacsony bázis következtében – 2021. decemberben 2020 azonos hónapjához viszonyítva öt és félszeresére nőtt, azonban 35%-kal elmaradt a Covid19-járvány kitörése előtti, 2019. decemberi értéktől. A külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma több mint tizenegy és félszeresére emelkedett, de még így is 49%-kal kevesebb volt a 2019. azonos időszakinál.

2021. decemberben az előző év azonos hónapjához képest:

belföldi vendégek száma közel nyolcszorosára, a vendégéjszakáké öt és félszeresére növekedett. A vendégek száma 282 ezer, az eltöltött vendégéjszakáké 616 ezer volt. Az éjszakák 79%-át szállodákban töltötték, ezek száma az egy évvel korábbihoz viszonyítva több mint hétszeresére emelkedett. A panziókban és a közösségi szálláshelyeken a forgalom több mint kétszeresére nőtt a tavaly decemberihez képest. A két legnépszerűbb turisztikai régió közel azonos részesedéssel a Balaton és a Budapest–Közép-Duna-vidék volt, a kettőben külön-külön a belföldivendég-éjszakák közel ötödét regisztrálták.

külföldi vendégek száma tizennégyszeresére, a vendégéjszakáké több mint tizenegy és félszeresére emelkedett. A szálláshelyekre érkezett 217 ezer vendég összesen 548 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégek az éjszakák 88%-át szállodában töltötték, ez tizenhárom és félszeres bővülés 2020 decemberéhez képest. A legnépszerűbb turisztikai régió a Budapest–Közép-Duna-vidék volt, ahol a külföldivendég-éjszakák háromnegyedét regisztrálták.

Az összes bruttó árbevétel folyó áron a kilencszeresére, 28 milliárd forintra növekedett.

2021. decemberben:

1927 kereskedelmi szálláshely, köztük 732 szálloda és 787 panzió volt nyitva a hónap egy részében vagy egészében.

Az összes vendégéjszaka 53%-át belföldi vendégek töltötték el.

Széchenyi Pihenőkártyával a kereskedelmi szálláshelyeken tizenhárom és félszeresével többet, összességében 1,7 milliárd forintot fizettek a kártyatulajdonosok.

2021. január–decemberben az előző év azonos időszakához képest:

A kereskedelmi szálláshelyek 11%-kal több, összesen 15 millió vendégéjszakát regisztráltak. A belföldi vendégek 5,9, a külföldiek 25%-kal több (10,5, illetve 4,7 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele folyó áron 24%-kal nőtt, és 290 milliárd forintot tett ki.

"2019-ben a vendégek száma a kereskedelmi szálláshelyeken elérte a 12,8 milliót, a vendégéjszakák száma pedig megközelítette a 31,3 milliót. Még mindig kiegyensúlyozott a megoszlás a külföldi és a belföldi vendég, illetve vendégéjszakaszám esetében.Tavaly az összes vendégéjszakaszám felét, 15,6 millió éjszakát a belföldi turisták, 15,7 milliót a külföldi vendégek töltötték el hazánkban. Jelentős növekedés látható az összesített bevételi adatok esetében is: 9,2%-kal nőtt a kereskedelmi szálláshelyek szállásdíjbevétele, és 2018-hoz képest 8,8%-os az emelkedés a szálláshelyi összbevétel esetében is, amely meghaladta az 550 milliárd forintot." - írta 2019-es rekordév értékeléseként két éve a Magyar Turisztikai Ügynökség.

A KSH adatai alapján látszik, hogy a belföldi vendégéjszakák 2021-ben harmadával maradtak el a 2019-es szinttől, míg a külföldi vendégéjszakák száma több mint kétharmaddal volt kevesebb mint a rekordévben.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.