Dr. Horváth Viktória a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) turizmusért felelős helyettes államtitkára elmondta, Magyarország bizonyította, hogy
vendégszerető, jó programokat, jó szolgáltatásokat kínáló, gyönyörű ország ahova egyre több külföldi vendég érkezik. Kiemelte, hogy a belföldi turizmus elmozdult a korábbi éven stagnálásából – nem utolsósorban a SZÉP kártyának köszönhetően.
A sikerekkel kapcsolatban köszönetet kell mondani a munkáltatóknak is – hívta fel a figyelmet - hiszen 50 százalékos növekedést mutatva, 68 milliárd forintos forgalommal csúcsot döntött a SZÉP kártya. Dr. Horváth Viktória felhívta ugyanakkor a figyelmet, hogy több mint 4 milliárd forint (mely még 2012-ben került a számlákra) felhasználási határideje idém májusban lejár.
„Arra bíztatnánk a kártyatulajdonosokat, hogy figyeljék a számlájukat, és akinek ilyen maradványösszege van, az előszezonban nézzen körül a felhasználási lehetőségek között” – mondta a helyettes államtitkár.
A tavalyi év trendfordító mivoltát támasztja alá, hogy tovább tudott növekedni a beutazó turizmus. Növekedni tudtak az átlagárak, ezzel erősödhetett az ágazatban jelen lévő vállalkozások versenyképessége. 2007 és 2013 között 1100 turisztikai projekt 291 milliárd forintos támogatást kapott, ezzel 444 milliárd forintnyi fejlesztést valósított meg. Az elmúlt 3 évben a hatéves periódus pályázati forrásainak több mint 73 százalékát osztották ki a nyerteseknek.
Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese hozzátette, hogy a beutazó forgalomban 2011 óta dinamikus a növekedés, ami köszönhető a nemzetközi, európai, régiós trendek, utazási- és foglalási szokások változásának rugalmas követésének, ami kiemelten fontos feladat a következő időszakban is.
Kiemelte, hogy bár a beutazó turizmusban továbbra is Németország a piacvezető küldő, de nem szabad nem észrevenni, hogy a hazánkba látogató turisták összetétele még az egyes nemzeteken belül is megváltozott, a változó generációk pedig megváltozott stratégiát követelnek a fogadó országtól.
A vezérigazgató helyettes elmondta, hogy a tavalyi év végén az orosz piac első ízben foglalta el a második helyet a beutaztatási rangsorban – igaz, csak átmeneti időre, hiszen a tradicionális második Ausztria visszafoglalta a dobogó második fokát. A KSH most nyilvánosságra hozott (novemberi zárású) adatai szerint 11 millió külföldi vendégéjszakát regisztráltak, az STR Global (nem reprezentatív) felmérései szerint a hazai szálláshelyek foglaltsága 3,2 százalékkal, a Revpar (az áltagos értékesítési ár) meghaladta a 40 Euro-t, amivel a sereghajtók közül immáron Európa középmezőnyébe léptünk előre.