Hátra lehet dőlni, a válságnak vége!

Az Adage átnézte a Zenith Optimedia médiaügynökség 2014-re vonatkozó piaci előrejelzését, amit december 8-án tettek közzé, és tíz pontban levonta a tanulságokat, mi meg összefoglaljuk az ő összefoglalójukat, hogy önnek kevesebbet kelljen olvasni, de mégis tájékozott legyen. 

  • A reklámköltés növekszik. Ez mindenképp jó hír, a médiaügynökség elemzői szerint 2014-ben a nemzetközi reklámpiac 5,3 százalékkal növekszik majd, ami majdnem megegyezik a recesszió előtti utolsó jó évben, 2007-ben mért 5,4 százalékos növekedéssel. Különösen annak tekintetében jó eredmény ez, hogy a növekedés üteme idén csak 3,6 százalék volt. A jósok ráadásul tovább is néztek, és azt mondják, hogy 2015-ben és 2016-ban ez az ütem tovább gyorsul, egészen 5,8 százalékig.
  • Olyannyira növekszik, hogy csúcsot is dönt. A világ reklámpiacán 2013-ban 500 milliárd dollárt költöttek el, ami a Zenith Optimedia szakértőinek számítása szerint azt jelenti, hogy minden egyes a világpiacon érintet fogyasztóra 90 dollár esett ebben az évben, ami több, mint korábban bármikor.
  • Viszont az amerikai reklámköltés 2015-ig a válság előtti szinten marad. Ennek ellenére azért az is nő, csak nem olyan gyorsan, mint a világ más részein mérhető: 2014-ben 4,7 százalékos, 2015-ben 4,6, míg 2016-ben 4,1 százalékos reklámköltés-növekedés várható az Egyesült Államokban.
  • Minden földrészen érezhető a növekedés. Persze nem ugyanolyan mértékben. A legnagyobb fejlődés már 2010 óta Latin-Amerikában mérhető, és ez így is marad egészen 2016-ig, ráadásul az üteme is gyorsul: míg idén 8,1 százalékos növekedés várható, 2016-ra 12,7 százalékot várnak. Az ázsiai–csendes-óceáni térségben viszonylag egyenletes, 6-7 százalékos növekedés remélhető, Nyugat-Európában viszont – és ez sajnos alighanem nekünk sem olyan jó hír, bár Kelet-Európáról nem esik külön szó – lényegesen kisebb a növekedés várható üteme, jövőre 1,9, míg a következő két évben 2,3 százalékos. Igaz, ha úgy nézzük, hogy 2012-ben és 2013-ban még csökkenés volt mérhető, akkor ez legalább egy kis reményt mégis jelenthet.
  • Az internet a világ második számú médiumává vált a hirdetési bevételek szempontjából. Az első természetesen továbbra is a tévé, a digitális világ viszont egyértelműen lenyomta a napilapokat. 2005-ben, ha még valaki emlékszik, az internet még mindössze a hatodik helyen állt: a tévé és a napilapok mellett, a magazinok, a rádió és a közterület is megelőzte a sorban. 2013-ban a világ reklámköltéseinek 20,6  százaléka áramlott online médiumokhoz, 2016-ban a Zenith Optimedia szerint ez a arány 26,6 százalék lesz.
  • Kína továbbra is a növekedés egyik fő forrása. A távol-keleti ország piacán a növekedés 2012 óta 10 százalék körüli és ez az ütem várhatóan nem is lassul 2016-ig. Kína jelenleg a világ harmadik legnagyobb reklámpiaca (az Egyesült Államok és Japán után), viszont 2013-ban itt mérhető a legnagyobb növekedés a tíz legnagyobb reklámpiaccal rendelkező ország közül. Az Adage 100 legnagyobb globális hirdetőt összegyűjtő listájának adatai szerint a három Kínában legtöbbet költő multinacionális márka a Yum Brands, ami valójában a KFC (meg a Pizza Hut és a Taco Bell) és ami 2012-ben teljes globális reklámbüdzséjének 32,8 százalékát az országban költötte el, a Red Bull (teljes globális költésének 27,5 százaléka ment Kínába) és a Swatch csoport (a teljes büdzsé 24,1 százaléka realizálódott az ázsiai országban).
  • A BRIC országok jelentik a növekedés másik fő forrását. Oroszország 2014-ben belép a tíz legnagyobb reklámpiaccal rendelkező ország közé, ahol Kína és Brazília már ott van. A negyedik BRIC ország (a szó a leggyorsabban fejlődő gazdaságú országok angol nevének rövidítéséből keletkezett: B, mint Brasil, R, mint Russia, I, mint India és C, mint China). India jelenleg a 14. ezen a listán, de a Zenith szakértői szerint 2013 és 2016 között 39 százalékos növekedés várható a piacán, így az időszak végére ott lesz a legjobb tíz között.
  • A világ 100 legnagyobb hirdetője közül 41 amerikai cég. A maradékból 36 európai, 23 pedig ázsiai központú. A száz vezető globális hirdető közül 94 jelen van az amerikai reklámpiacon is. Összesen tehát hat olyan van, amelyik nincs, ebből öt európai: a francia Orange és a brit Vodafone mobilcégek, két francia autógyár, a Citroën és a Renault, illetve a világ egyik legnagyobb áruházlánca, a francia hátterű Carrefour. Az egyetlen toplistás ázsiai hirdető, amelyik hiányzik az amerikai piacról a Hutchison Whampoa nevű hongkongi konszern, amely többek között telekommunikációs cégeket és kikötőket tulajdonol.
  • A fogyasztói elektronikát és egyéb technológiát gyártó cégek reklámköltése nő a leggyorsabban. 2012-ben 9,6 százalékkal növekedett a szektor reklámráfordítása az előző évhez képest. A legnagyobb növekedést a Samsung Electronicsnál lehetett mérni, a cég nem kevesebb, mint 55,1 százalékkal növelte reklámköltését az előző évhez képest, amivel toronymagasan kiemelkedik ebből a szempontból a világ 100 legnagyobb hirdetője körül.
  • A szépségápolási termékek gyártói a világ legnagyobb hirdetői. A száz legnagyobb globális hirdetőnek közel negyede ebben a szegmensben érdekelt, a három legnagyobb közülük a Procter & Gamble, a Unilever és a L’Oréal.

(Aki szeret angolul olvasni, vagy csak egyszerűen kíváncsi a forrásra, itt találja az Adage eredeti cikkét.)

 

Forrás: Kreatív Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.