Hidroplán a Dunán

75 évvel ezelőtt a budapesti Gellért szállodában született meg a Nemzetközi Fürdőszövetség elődje.

Az évforduló alkalmából tartott sajtótájékoztatót a patinás hotelben Dr. Várhelyi Tamás tudásközpont igazgató, a Global Spa Summit első magyar meghívottja, illetve az Innovatív Turisztikai Tudásközpont által felkért senior szakértők: Dr. Ruszinkó Ádám, a Magyar Egészségturisztikai Marketing Egyesület elnöke, valamint dr. Kiss Ferenc, a Magyar Fürdőkultúra Kft. ügyvezetője.

1937-ben kiválóan működött a magyar turizmusdiplomácia: fürdőinknek saját képviseletük volt a világ 35-40 városában, köztük olyan helyeken, mint Kairó vagy Helsinki. A kinti irodákban magyar szakorvos vizsgálta meg a pacienseket, és javasolta számukra a legmegfelelőbb magyarországi gyógyvizet.

Az is előfordult, hogy a kairói kuncsaft hidroplánja a Gellért Hotel előtt, a Duna vizén landolt, ahonnan csak be kellett sétálnia a hotelbe – mesélte Ruszinkó Ádám.

A magyar gyógyfürdők elismertségét mutatta, hogy 1937-ben Budapesten került megrendezésre az első Nemzetközi Fürdőügyi Kongresszus. Ennek kapcsán a Gellért Fürdőben megalakult a Nemzetközi Fürdőszövetség, budapesti állandó székhellyel.

Várhelyi Tamás kiemelte, hogy a hagyományok és adottságok alapján Magyarországon elismerten az egészségturizmus tekinthető a turizmus zászlóshajójának. Azonban a deklarációk, stratégák és fejlesztések ellenére nem jutottunk közelebb a világ élvonalához.

A világtrendek megértése és felhasználása révén készíthető csak el egy olyan új, modern iparági fejlesztési terv Magyarország számára, amely sikerre vezet. Ez most, a harmadik EU-s nemzeti fejlesztési terv előkészítésének megkezdésekor különösen aktuális lenne.

- Az egészségturizmus az elmúlt évtizedekben alapvetően megváltozott a világon, és ezzel a változással Magyarország nem igazán tartott lépést. Jórészt az infrastruktúra hiányosságának felszámolásával foglalkozott, miközben a világon a kereslet és az iparági üzleti modell is átalakult. A kereslet a kezelésekre és a komplex turisztikai és egészségvédelmi szolgáltatásokra strukturálódott át, a haszon a kialakult spa brand-eken keresztül realizálódik – hangsúlyozta Várhelyi Tamás.

Hazánk sikeressége nagymértékben függ attól, miként tud beilleszkedni a szakma nemzetközi vérkeringésébe, mennyire ismerik az itteni értékeket az iparág vezető, véleményformáló szakemberei, és mennyire ismerik a hazai szakemberek a legfrissebb nemzetközi trendeket, eredményeket. Partnereket, szakmai befektetőket is nemzetközi kapcsolatok révén lehetne szerezni.

Kiss Ferenc kifejtette, hogy a fürdőknek még ezekben a nehéz időkben sem szabad a magas üzemeltetési költségek miatt az emberi erőforrásokon spórolniuk. Véleménye szerint 200 éves fürdőkultúránk még hanyatló ágban van (csak egy adat: a 90-es évek közepén a budapesti fürdők látogatottsága elérte a 10-15 milliót, ezzel szemben 2005-ben már csupán 3,7 millió vendégek fogadtak), de oktatással, nyelvet beszélő szakemberekkel komoly változásokat lehetne elérni.

Ruszinkó Ádám szerint egy tíz évre szóló stratégiával, komoly kormányzati elkötelezettség mellett, a termálvíz többcélú (fűtés, melegház, stb.) hasznosításával tudnánk újra világszínvonalúvá tenni a magyar fürdőkultúrát.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.