Már az első előadás sokakat érdekelt. Akadtak olyan VIII. kerületi szállodatulajdonosok, akik kimondottan azért jöttek el, hogy a szemébe nézzenek annak az önkormányzati képviselőnek, aki kijelentette: márpedig az adóemelésre igenis szükség volt!
Mennyi az annyi?
Elsőként a belvárosi önkormányzat vezetőjét vagy szakértőjét hívtuk el, hiszen az idegenforgalmi adó (ifa) megemelésének hullámát ők indították el. Ám a felkérésünket nem fogadták el. Szerencsére a Józsefvárosi Önkormányzati Hivataltól Zentai Oszkár, a humánszolgáltatási bizottság fiatal elnöke viszont eljött. Annak a kerületnek az illetékese, ahol a legmagasabb, 431 forintos ifát szavazta meg a képviselő-testület a szilveszteri pezsgőnyitásra. „Hiba lett volna, ha nem élünk ezzel a lehetőséggel” – mondta az ifjú szakember. Elárulta, hogy a korábbi 69,9 millió forintos bevétel helyett idén nagyjából 250 millió forint pluszbevételre számítanak. Amelyből majd parkolókat építenek, új pályázatokat írnak ki (35 millió forint értékben), és további kerületfejlesztésre, marketingre, a közrend javítására is fordítanak. Singer András, a VIII. kerület egyik ismert vendéglátós és szállodatulajdonos szakembere azt vetette fel, csak egy a baj a kerületenként más és más módon megemelt ifával: a vendég, amikor egy városba készül, nem kerületenként keres rá a szállásra, hanem régiónként nézi, hogy hol foglaljon szobát. Ezért tehát egységes fővárosi ifa kellene, nem pedig kerületenként különböző. Zentai azt válaszolta, február 8-án hasonló javaslatokat várnak, akkorra hívják el a kerület szállodásait – kerekasztal-beszélgetésre.
Buta plasztikból okos chip
Következő előadónk tavaly október 28-án lépett be először új munkahelyére, sokáig még névjegye sem volt. Mára azonban már van, az szerepel rajta: Molnár József, a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ (BTSZK – a BTH jogutódja) ügyvezető igazgatója. Beszélt a májusra elkészülő új Turisztikai Desztinációs Marketingről (TDM), amelyről az már biztos, hogy a TDM munkaszervezete a BTSZK lesz. Majd a tavasszal megújuló Budapest-kártyát mutatta be, amelynek szolgáltatási körébe az ingyenes közlekedés és kulturális programok mellé annyi új pluszt adnak majd a tervek szerint, hogy gyakorlatilag az új Széchenyi-kártyához hasonlóan vonzó lesz. „Buta plasztikkártyából okos chipkártyát készítünk, bankkártyafunkciókkal” – vázolta fel a hamarosan megvalósuló jövőt az ügyvezető
Tiszta víz és topminőségű kenyér
Száztizenegy éves német családi vállalkozás képviselője következett: Kardos György, a Miele Professional szakértője arra hívta fel a figyelmet, ha tiszta vizet öntenek a felhasználók a professzionális mosogatógépekbe, sok energia, idő és költség takarítható meg. Higiénia, tisztaság, rövid programidővel történő mosogatás, beépített vízlágyító alkalmazása és desztillált víz az öblítéshez – mindez alkalmanként 28 százalékos megtakarítást jelent!
Speciális technológiát alkalmaz az a száz százalékban magyar vállalkozás, a Pékpont Kft., amelynek egyik ügyvezető-tulajdonosa, Tóth András kóstolásra is hozott ízelítőt készre sütött, gyorsfagyasztott finompékáru-termékeiből. Elmondta, technológiájuk attól különleges, hogy miután 270-290 °C-on megsül náluk a péksütemény, utána sokkolóba kerül, és emiatt tartja meg sokáig frissességét a felmelegítést követően. A vendéglősök, éttermesek figyelmét még inkább felkeltette a cég egy másik terméke: két éve kötöttek Svájcban licencet egy topminőségű kenyérfélére, amelyet Paillasse néven forgalmaznak idehaza. Ezzel a laza szerkezetű, ropogós héjú, hatféle ízben, aromával készülő kenyérrel a magas igényű vásárlókat célozzák meg. Egy-egy jókora kosárral kerültek különféle Pékpont termékek a vendégek asztalaira. Mire az előadás véget ért – egy morzsa sem maradt.