Kártyával fizetne külföldön?

A MasterCard kártyatársaság 2012 áprilisa óta működteti a www.MasterCard.hu/utazas internetes címen azt a szolgáltatását, ami naprakész, folyamatosan frissülő adatokat szolgáltat a különböző utazási célpontok bankkártyás fizetési lehetőségeiről, méghozzá a kártyabirtokosok tapasztalatai alapján.

Eddig több mint 2 500 kártyabirtokos töltötte ki a kártyatársaság kérdőívét összesen 68 országból, ez által biztosítva értékes és hiteles információt, melyet a honlap olvasói országonkénti infografika segítségével használhatnak fel utazásaik tervezéséhez.

A legtöbb értékelés eddig Horvátországból, Ausztriából és Olaszországból érkezett a honlapra, így ezekről a gyakran látogatott országokról már alapos ismeretekre tehet szert az érdeklődő.

Az adatbázist tanulmányozva az is kiderül, hogy a kártyás utazó élete az Egyesült Államokban, Izlandon, Luxemburgban, Észtországban és Új-Zélandon a legkényelmesebb, míg a legelmaradottabb ország ebből a szempontból – talán nem meglepő módon - Kelet-Timor, Afganisztán és Kuba.

A KSH legutóbbi, 2011-es statisztikája szerint a hazai utazók legkedveltebb öt célpontja többnapos, turisztikai célú utazás esetén Németország, Ausztria, Románia, Cseh Köztársaság valamint Szlovákia.

Ezen utazások honfitársaink összes külföldi utazásának csupán 30 százalékát adják, mégis a teljes külföldi tartózkodás során elköltött összeg 70 százalékát ezeken az utakon fizetjük ki, elsősorban szálláshely- és vendéglátó- szolgáltatások igénybevételére.

A MasterCard adatai szerint sorrendben Ausztriában, Németországban, Olaszországban, az Egyesült Államokban és Franciaországban költjük a legtöbbet MasterCard, illetve Maestro bankkártyával. Lehet, hogy kevesen gondolnák, de honfitársaink a világ több mint 170 országában használják kártyájukat fizetésre, köztük Haitin, Zimbabwében és a Cook Szigeteken.

„A költségek egyre nagyobb részét realizáljuk bankkártyával, mivel egyre több magyar kártyabirtokos tudja, hogy bankkártyával biztonságosan és kényelmesen intézheti pénzügyeit külföldön is. Éppen ezért indítottuk el weboldalunk új funkcióját, hogy mindig naprakész információval segítsük a bankkártya birtokosokat a külföldi kártyahasználattal kapcsolatban” – mondta Sisa-Molnár Anikó, a MasterCard marketing menedzsere.

A MasterCard weboldalának szolgáltatása bármely évszakban és a magyar kártyabirtokosok által leginkább látogatott úti cél tekintetében használható. Így természetesen a téli hónapokban legkedveltebb bevásárló körutak valamint sí-, és snowboard túrák előtt is érdemes itt tájékozódni a kártyás fizetéssel kapcsolatban.

Az egyik legkedveltebb téli úti célról, Ausztriáról például a www.MasterCard.hu/utazas oldalon eddig 216 kártyabirtokos osztotta meg kártyás tapasztalatait. Véleményük szerint a kártyaelfogadás színvonala nyugati szomszédunknál jó, lényegében pusztán egy bankkártyával is el lehet boldogulni, de az utazónak némi készpénzre is szüksége lesz biztonsági tartalékként. A tapasztalatokat összegző weboldal szerint a válaszadók 60 százalékban tudtak bankkártyával fizetni a különböző elfogadóhelyeken. Általános tapasztalat, hogy Ausztriában a síbérletet már sok helyen bankkártyával is lehet fizetni, de a sípályára továbbra sem árt némi tartalék készpénzt magunkkal vinni.

A hazai sízőknek nem ismeretlen terep északi szomszédunk, Szlovákia sem. Itt a viszonyok sokban hasonlítanak a magyarországihoz. Az utazók általánosan jónak ítélték meg az elfogadást, több mint 70 százalékban fizettek kártyával, sőt több helyen még PayPass terminált is találtak. Az éttermekben előfordulhat, hogy a kártyás fizetéshez minimum költés van meghatározva. Érdemes megemlíteni, hogy a pozsonyi tömegközlekedés MasterCard PayPass kártyával is használható.

Annak is van miért felkeresnie a MasterCard.hu/utazas oldalt, aki Olaszországba készül síelni. Eddig 143 kártyabirtokos osztotta meg a tapasztalatait az olaszországi kártyahasználatról, ők a kiadásaikat átlagosan 64 százalékban fizették kártyával. Ebben az országban a kártyaelfogadással adódhatnak kisebb problémák, de sem a kártyahasználathoz kötött minimumösszegről, sem külön kártyás díjról nem számoltak be jelentősebb arányban a kártyabirtokosok.

A www.MasterCard.hu/utazas oldalon természetesen a világ más tájairól is találhatóak bőven érdekességek: Thaiföldön még a masszázst is fizethetjük kártyával, Kambodzsában pedig volt olyan eset, hogy a mechanikus kártyalehúzót telefonos banki kóddal kombinálták. A többi európai országhoz hasonlóan Horvátországban kereskedők általában nem számítanak fel külön díjat a kártyás fizetésért, igaz, a magánszállásadók azért még készpénzben kérik el az apartman díját. A forgalmasabb helyeken azonban biztosan találunk ATM-eket. Egy Dél-Koreában járt turista azt írta, „A reptéren van egy automata (Exchange Dispenser), amin ha készpénzt (USD, EUR, JPY) dobunk be, akkor MasterCard prepaid kártyán kapjuk a wont.“ Tunéziában pedig a bazárban ért kellemes meglepetés egy utazót: „Egy tunéziai oázisban minden gond nélkül fizethettem kártyával bagatell összeget.“


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.