Kavics a vízben

Budapesten nyitja meg következő egységét a jelenleg 16 európai hotelt működtető német szállodalánc, a MEININGER. A Fővám téri Vásárcsarnok melletti Csarnok téren alakítják ki azt a 184 szobás, 787 ágyas, vadonatúj szálláshelyet, amelyet 2018 tavaszától vehetnek majd birtokba a vendégek. A németországi lánc igencsak speciális koncepció alapján működik, többek között erről is kérdeztük Eric van Dijket, a dinamikusan terjeszkedő hotellánc ügyvezető igazgatóját.

Hol kezdődött a MEININGER-sztori?

1999-et írtunk, amikor cégünk alapítói – Nizar Rokbani és Oskar Kan – megnyitották első szállodájukat a berlini Meininger Strassén – innen a lánc elnevezése. Ők Berlinben, ott nőttek fel. Innen indult a MEININGER-sztori, és a német fővárosból költöztették át koncepciójukat újabb és újabb európai városokba.

Pontosan mi az a koncepció, amellyel meghódítják lassan egész Európát?

Ez speciális átmenet a hostelek és hotelek között: a nemzetközi hostel szállók kedvező árú szolgáltatásait ötvözi a szokásos hotelkínálattal. Házainkban mindenütt van lehetőség egyágyas, kétágyas szoba foglalására, és vannak többágyas szobáink. Hálótermeinkben aludhatnak csapatok, iskolai csoportok, baráti társaságok vagy nagyobb családok. Hogy hátizsakos turisták igényeit is kielégítsük, minden házunkban lehetőség nyílik mosni és főzni az erre kialakitott fiatalos es menő hangulatú helyiségeinkben. Emellett játékzónát és „közös lógásra” alkalmas vendégtéret is kialakutunk minden szállodánkban. A koncepció eredetéről: Nizaréknak, miközben utazgattak a nagyvilágban, elegük lett az olcsó szállók szolgáltatásnak nevezett kínálatából, a folytonos diszkóhangulatból, és a hozzá nem értő fiatal személyzetből, amely mindent csinált azonkívül, hogy uralta volna a helyzetet. Ezzel szemben ott voltak a drága szállodák olyan szolgáltatásokkal, amelyeket sokszor senki nem vett igénybe a vendégek közül, mégis ki kellett fizetni. E két pólus között nem volt soha semmi alternatíva – ezen szerettek volna változtatni, amikor megnyitották első szállodájukat Berlinben. 2013-ban a régi, alapító menedzsmentet felváltotta egy „új garnitúra”: azóta Navneet Bali a cég vezérigazgatója, jómagam Hannes Spanringgal közösen a napi irányításért felelünk. 2015-ben csatlakozott hozzánk André Aue is, pénzügyi vezetőként.

Kikre számítanak Budapesten fő vendégkörükként?

Ugyanazokra, mint bárhol másutt Európában: üzleti utazókra, emellett tanulókra, egyetemi, főiskolai és gimnáziumi vagy akár általános iskolai diákokra, hátizsákos vagy bőrönddel érkező turistákra, kisebb és nagyobb családokra, baráti társaságokra. A szolgáltatásaink mellett mindenütt értékelik vendégeink azt a kellemes, laza, családias légkört, amely minden egységünket jellemzi, a MEININGER sajátos nemzetközi, érdekes, izgalmas, színes világát.

Terveznek változást az eredeti koncepcióhoz képest a magyar fővárosban?

Nem, ugyanazt a „hibrid” terméket kínáljuk majd az önök városában is, mint bárhol másutt, a többi házunkban. Szállodánk felfogható modern, minden kényelemmel felszerelt kollégiumnak, és egyszerre tökéletes kiszolgálást, vendéglátást kínáló, a nemzetközi igényeknek megfelelő szállodának is.

Van önöknél valamiféle olyan előírás, szabvány, standard, amelynek minden szállodájuknak meg kell felelnie?

Igen, minden egységünknél ugyanazt az építési útmutatást, azonos designt és funkcionális irányelvet alkalmazzuk. Szintén fontos és alapvető házaink esetében a lokáció. Jó példa erre az amszterdami házunk, amely az öreg mesterek negyedében áll, és emiatt különleges a hangulata. Önöknél egy kiváló egyetemük szomszédságába, ráadásul a turisták által imádott és felkeresett Nagycsarnok mellé költözünk – itt is meghatározóan izgalmas lesz tehát a szálloda dizájnja.

A hír kapcsán megjelent, hogy húsz évre írtak alá szerződést Budapesten...

Ha arra céloz, hogy hosszú távra tervezünk- e önöknél, a válaszom igen. Hiszen az általunk kínált termék nemcsak számunkra hoz majd profitot, hanem a budapesti szállodai kínálati palettát is izgalmasabbá teszi, emellett a szállodánk által generált nemzetgazdasági hozadékot, ami elsősorban új álláshelyek és adóbevétel formájában jelenik meg.

További terveik?

Turisztikailag frekventált városokban keresünk újabb és újabb helyeket, ahol elindíthatjuk a vállalkozásunkat. A tervünk az, hogy az elkövetkező négy évben valamennyi fontos európai és Észak-amerikai városban jelen legyünk. Az elmúlt két évben a budapesti szálloda mellett nyolc új nyitásra szerződtünk, Párizsban, Berlinben, Münchenben, Velencében, Rómában és Amszterdamban, az eddig aláírt új nyitások összesen több mint 5000 ággyal fogjak növelni a kapacitásunkat.

Vannak versenytársaik?

Az olcsóbb, alacsonyabb kategóriájú szállodák, hostelek, panziók mindenképp. Erős konkurenciánk – ahol jelen van – a Wombats-lánc. Az Airbnb-szálláshelyek nem jelentenek konkurenciát számunkra, mert az egyéni, esetleges szálláshelyek alapvetően nem szívnak el vendéget a valódi szolgáltatást nyújtó, professzionális hotelektől.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.