Két új turisztikai fejlesztési program Komárom-Esztergom megyében

Újabb mérföldkőhöz érkezett Tata és Komárom környékének, továbbá a Gerecse hegységnek a turisztikai fejlesztése, miután sikeres pályázatokat nyújtottak be a térség turisztikai szervezetei.  

A Duna-Gerecse Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft., mint térségi TDM szervezet 98 millió forintos támogatással, az önerővel együtt összesen 117 millió forint értékű fejlesztést valósíthat meg az elkövetkezendő két évben. A Tata és Környéke Turisztikai Egyesület – a kisváros és környékének helyi szintű TDM szervezete – pedig egy 50 millió forint összértékű, 43 millió forint támogatást kapott projekt gazdájaként folytathatja eddigi tevékenységét.

A Duna-Gerecse Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. 2011-ben alakult meg, tulajdonosai 40-40 százalékban a tatai és a komáromi helyi TDM szervezetek, illetve 20 százalékban a Komárom-Esztergom Megyei Önkormányzat. A szervezet most, a pályázati forrásnak köszönhetően kezdheti meg szakmai tevékenységét.

Ennek egyik legfontosabb részét képezi a térségi marketingkommunikációra fordítandó keret. Ez alatt nemcsak kiadványok megjelentetését, belföldi és külföldi (Prága, Pozsony, Bécs) vásári megjelenéseket, internetes kampányok lebonyolítását, image film készítését kell érteni, hanem ide sorolandó a térségi turisztikai kártyarendszer bevezetése is. A kártyák legyártása, leolvasók beszerzése, az informatikai háttér kialakítása, a bevezetőkampány és a kártyához kapcsolódó kiadvány mind ennek a komplex fejlesztésnek a részét fogja képezni.

A térségi tájékoztató rendszer elemeit jelenti 14 darab, négy nyelven tájékoztatást nyújtó, mobil eszközökre letölthető sétaútvonal, továbbá 20 helyszínre telepített, egy közös belső számítógépes hálózatra kapcsolt, képújság-alapú információs pont is.

Mindezen felül megvalósul a Gerecse gyalogos túraútvonalainak felújítása, a Gerecse Natúrpark első tanösvényeinek létrehozása speciális, akadálymentesített táblák kihelyezésével. A szervezet nagyobb értékű eszközbeszerzést is tervez a térségi rendezvények háttérinfrastruktúrájának (színpad, színpadtechnika) megteremtése céljából. A turisztikai szolgáltatók, partnerek szakmai továbbképzését TDM tematikájú és a legjobb gyakorlatokat bemutató képzések fogják biztosítani.

A Tata és Környéke Turisztikai Egyesület az új pályázat segítségével folytatni tudja az elmúlt két évben indított fejlesztéseit. Mivel közben a térségi TDM szervezet is megkezdi munkáját, ezért bizonyos feladatok „delegálásával” jobban tud az Egyesület koncentrálni valós feladatára, a turistafogadás feltételeinek fejlesztésére, színvonalának javítására. A térség pozícionálási és versenyképességi stratégiájában meghatározott turisztikai termékek népszerűsítésére, az aktív, öko- és kulturális turizmus hármas egységét hangsúlyozására újra kiadásra kerülnek a méltán népszerű információs anyagok, mint például a fesztiválnaptár, a szolgáltatói katalógus vagy az egyes termékekre bontott tematikus kiadványok.

Nagy hangsúlyt kapnak az online megjelenések, ide értve a 2012-ben is nagyon sikeres web2-es megoldásokat (Facebook, Youtube, Wikipedia stb.).

Fontos része a pályázatnak a turisztikai információs tájékoztató rendszer bővítése és fejlesztése Tatán és környékén: információs és térképes táblák, illetve a látnivalók mellé többnyelvű tájékoztató táblákat telepítése valósul meg. A városnéző sétaútvonalak megtervezése, kijelölése és kitáblázása elsősorban az egyénileg érkezők igényeinek kiszolgálását és a minél alaposabb informálását szolgálják. A sétaútvonalhoz nemcsak nyomtatott térképek készülnek majd, hanem a térségi fejlesztés kiegészítéseként mobilapplikáció is. A turisták tájékoztatását fogja segíteni egy újabb touchinfo pult is, így Tatán már összesen három helyszínen találkozhatnak majd a látogatók ezzel a korszerű berendezéssel.

A projekt része 11 helyi termék pont kialakítása, amelyeken egységes arculati megjelenéssel értékesíthetők a helyben készült kézműves termékek, élelmiszerek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.