Kiírták az Erzsébet-program jövő évi pályázatait

Kiírták az Erzsébet-program jövő évi pályázatait, a 2014-ben harmadik évébe lépő programra a tervek szerint 3,5 milliárd forintot biztosít a kormány - jelentette be Navracsics Tibor kedden Budapesten az Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt. Cafeteria 2014 című konferenciáján.

A miniszterelnök-helyettes hangsúlyozta: az Erzsébet-program célja kezdettől fogva az volt, hogy a szolgáltatókhoz beérkező profit azokhoz jusson el, akiknek a hétköznapi életben talán kevesebb lehetőségük van a kikapcsolódásra, nyaralásra.

Az Erzsébet-program alapvető jellemzője a szociális felelősségvállalás, ennek köszönhető, hogy az elmúlt időszakban összesen negyedmillió ember jutott nyaralási lehetőségéhez a különböző táborokban, köztük 100 ezer olyan gyermek, akik egyébként talán nem jutottak volna el nyaralni - mondta Navracsics Tibor.

Hozzátette, hogy a jövő évi kiírások már megtekinthetők a Erzsébet-program honlapján, pályázni január 2-től lehet.

Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságszabályozásért felelős államtitkára kiemelte: a családi adókedvezménnyel korrigált, arányos egykulcsos adórendszer után a második legnagyobb horderejű, adórendszert érintő intézkedés az utóbbi években a cafeteria rendszer átalakítása volt, amely jó az embereknek, a vállalkozásoknak - mert megerősíti a vendéglátást, a turizmust - és jó az államnak is.

Idén október végére már 22 360 munkáltató 886 ezer dolgozója használt SZÉP-kártyát, amelynek köszönhetően a bevezetés óta több mint 100 milliárd forint áramlott a gazdaságba - hangsúlyozta az államtitkár.

Közölte: 2013 első tíz hónapjában 57,1 milliárd forint forgalmat bonyolítottak le SZÉP-kártyával és csaknem 51 ezer vendéglátóhellyel volt szerződés.

Szatmáry Kristóf kiemelte, hogy 2013 első kilenc hónapjában a belföldiektől származó szállásdíj-bevételek mintegy negyede a SZÉP-kártyának köszönhető: a kereskedelmi szálláshelyek 51,8 milliárd forint belföldi szállásdíj bevételből 12,9 milliárd forint származott SZÉP-kártya költésből. 

Szatmáry Kristóf hangsúlyozta, hogy a költések jelentős része vidéki, kis- és közepes vállalkozások által működtetett szálláshelyeken történt, ami jelentős hozzáadott érték.

Az utóbbi évek tapasztalatai alapján úgy vélte, a piaci szereplőkkel közösen sikeresen alakult át a cafeteria rendszer, amely európai minta is lehetne arra, hogyan lehet piaci alapon szociális szempontokat is figyelembe véve egy ilyen rendszert működtetni.

Guller Zoltán, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium miniszteri biztosa elmondta: két év után több mint kétmilliónyian használják az Erzsébet-utalványt, amelyet több mint 55 ezer elfogadóhelyen lehet beváltani. 2012-ben körülbelül 86, az idén pedig 120 milliárd forintos forgalom bonyolódott le az utalványokkal - fűzte hozzá.

A miniszteri biztos is kiemelte, hogy 250 ezren vettek részt eddig az Erzsébet-programban, amely azonban nemcsak a számokról szól. 2014-ben "Mosolyra váltottuk" jelszóval indul az Erzsébet-program - hangsúlyozta. A most kiírt 62 pályázat kétszerese az első évben meghirdetettnek; 50 tematikus tábor, 6 általános pályázat is lesz, és újdonságként fürdőjegy pályázat is indul, amely nyugdíjasoknak szól majd - ismertette Guller Zoltán.

A miniszteri biztos úgy vélte, hogy a 2014-ben harmadik évébe lépett Erzsébet-program az egyik legsikeresebb eszköz az állam szociális felelősségvállalásának érvényesítésére.

Dara Péter, a DEVISE Hungary ügyvezető igazgatója ismertette a "Bérek, juttatások, motiváció" címmel elkészített országos felmérés eredményeit. Elmondta, hogy a DEVISE és az Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt. közös felmérését 1206 cég válaszaiból készítették el, 53 százalékuk magyar vállalkozás.

Az előző évekhez képest pozitív változás, hogy a résztvevő cégek 62,2 százaléka azt mondta, átlagos évet zárnak, valamint, hogy az idén a válaszadók kisebb része - mindössze 0,7 százaléka - nyilatkozta, hogy bércsökkentést tervez 2014-ben. A cégek 29,8 százaléka még nem tudja, emel-e bért 2014-ben, 29,4 százalék nem tervez változást, míg 15,4 százalék azt mondta, egységesen, a teljes szervezetnél lesz béremelés. Lesz béremelés, de munkaköri szintenként eltérő mértékben - így a válaszadók 11,1 százalék nyilatkozott, míg a cégek 9,6 százaléka a teljesítmény arányában emel bért - ismertette Dara Péter.

Kitért arra is, hogy a bérfejlesztéssel kalkulálók átlagosan 5,3 százalékkal emelnek egységesen az egész szervezetben. A béren kívüli juttatást adók 35 százaléka Erzsébet-utalványt ad munkavállalóinak havi 8000 forint értékben, a második legnépszerűbb, az utóbbi évekhez hasonlóan, a SZÉP-kártya.

Kocsmár Kornél, az Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt. vezérigazgatója előadásában elmondta: 2013-ban a társaság 120 milliárd forintos forgalmat realizált, szemben a tavalyi 83 milliárd forinttal. Az ügyfélkör több mint 200 ezer új munkavállalóval bővült, így összesen már több mint 2 millióan használják az Erzsébet-utalványt. A vezérigazgató kifejtette: 2013-ban 70 százalékkal, 55 ezerre növelték a beváltóhelyek számát és új, országos láncokat is bevontak.

A vezérigazgató szólt arról is, hogy 2014-ben a társaság a munkáltatóknak nyújtott szolgáltatásainak kibővítését tervezi és megjelenik mobil alkalmazásuk is.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.