Elsőként a BTSZK ügyvezetője, Molnár József tájékoztatta a több mint 30 megjelent fővárosi kulturális szervezet és kulturális program képviselőjét, az elmúlt két hónapban létrejött változásokról és eredményekről és a marketingszervezet jövő évi terveiről. Molnár József rámutatott arra, hogy Budapest promóciójában, a jövőben lényegesen nagyobb szerepet kívánnak a Budapest Kártyának szánni, hiszen egy olyan városban, ahol évente 2 és fél millió turista, mintegy 6 millió vendégéjszakát tölt el, lehetetlen helyzet, hogy a főváros hivatalos városkártyájából 2010-es évben mindössze 69 ezer fogyott.
Valós teljesítést mér a kártya
Tervei szerint a Kártyának a jövőben kulcsszerepe lesz Budapest valódi turisztikai teljesítésének mérésében is, melyre jelen pillanatban csak a szálláshelyi statisztikák állnak rendelkezésre. A hatékony turisztikai promócióhoz ugyanis elengedhetetlen a turizmushoz kapcsolódó szolgáltatásokból származó bevételek és a vendégek valós igényeinek és szokásainak megismerése, melyre a jövőben a BTSZK nagy hangsúlyt kíván fektetni. Közös célként fogalmazta meg a turizmus, a turisztikai szolgáltatások minőségének emelését, a vendégközpontú gondolkodás elterjedését, a minőségi programok nyújtását, melyre a júniusban alakuló budapesti TDM lesz majd a garancia.
Őrségváltás
A Budapest Kártyával kapcsolatos elképzelések ismertetését követően, a megjelent szolgáltatók konstruktív ötletekkel és javaslatokkal álltak elő. Többen kiemelték az állandó budapesti attrakciók létrejöttének ösztönzését és a meglévők támogatását (pl. őrségváltás a Várban, déli harangszó a Szent István téren a Bazilika előtt, zenélő szökőkút a Belvárosban) és hasznos vélemények fogalmazódtak meg az új Budapest Guide és a most alakuló új Budapestinfo weboldal tartalmi és szerkezeti felépítésére, s a nemzetközi promócióra vonatkozóan egyaránt.
Molnár József megköszönte az értékes hozzászólásokat és rávilágított arra, hogy csak szakmai összefogással, közös fellépéssel lehet igazán látványos eredményt elérni Budapest turizmusában, annak érdekében, hogy a szolgáltatók is megtalálják számításaikat és a város is versenyképes legyen a nemzetközi turisztikai piacon.
A BTSZK várja a Budapest Kártyához csatlakozni kívánó szolgáltatókat, melyhez február 21-ig kéri a szerződések aláírását.