A Légi Marketingalap célja, hogy új légi járatokat csábítsanak Magyarországra. Kérdésünkre Niklai Ákos elmondta, hogy a Fly Balaton repülőtéren már két éve sikeres az együttműködés a szolgáltatók, az érintett önkormányzatok és az MT Zrt. között. A megállapodás értelmében a helyi vállalkozók és önkormányzatok által összeadott összeget megduplázza a Magyar Turizmus Zrt. A pénzt nem a légitársaságoknak adják, hanem egy új járat indítása esetén a kiinduló állomáson a Balaton promóciójára fordítják. Niklai szerint a jövő évtől várhatóan a Debreceni Repülőtéren is működik majd Légi Marketingalap, és Budapest esetében is kialakulóban van egy együttműködés, melynek célja, hogy a Ryanair új, őszi járatainak indulásához kapcsolódva a magyar fővárost népszerűsítse. A turisztikai szolgáltatók és az állami turizmusmarketing- szervezet együttműködésének sikeres példája volt a tavaly téli Budapest Winter invasion-kampány, amely az idén is folytatódik – emelte ki Niklai Ákos –, aki bízik abban, hogy 80-100 millió forintos marketingalapot sikerül összegyűjteni.