Légzőkészülék, fogsor, feleség és egy ház ára

Leggyakrabban ruháinkat hagyjuk el a magyar szálláshelyeken, de különlegesebb dolgokat is találtak már, például hajszárító burát, légzőkészüléket, fogsort, szexuális segédeszközt és egy ház árát nejlonzacskóban.

A Szallas.hu felmérése szerint a magyar szállásadók többségénél csak minden tizedik vendég hagy hátra valamit a szobájában, 10 százalékuk szerint ugyanakkor gyakoribbak az ilyen esetek, a nyaralók akár negyede is elfelejt ezt-azt összepakolni. A megkérdezett szálláshelyek közül hétnél még az is előfordult, hogy az üdülésre elvitt kisállatot vagy valamelyik családtagot – gyerekeket, illetve egyszer a feleséget – felejtették ott a vendégek elutazáskor.

Csaknem 400 magyar szálláshely válaszai alapján leggyakrabban ruhaneműket hagyunk a szobákban, ezt szorosan követik a szépségápolási és higiéniai termékek, de a gyerekjátékok is gyakori szereplői a talált tárgyak listájának. „Az egyik szállásadó például elmondta, hogy egy vendége 30 kilométerről jött vissza egy folyami kavicsért, amit a fia gyűjtött korábban” – ismertette az eredményeket Dorcsinecz József, a Szallas.hu ügyvezetője.

A ruhaneműk a legkülönlegesebb talált tárgyak listáját is vezetik, legalábbis számukat tekintve: a fehérneműket is ide számítva a szállásadók 27 százaléka talált már valamilyen emlékezetes darabot. A nem mindennapi viseletre szánt női fehérneműk mellett volt, aki egy komplett kórusruhát talált, más póthajat és műfogsort. Olyan is előfordult, hogy egy egész gardróbnyi ruha maradt a szálláson.

Értékes „hagyatékok”

Sokszor az elhagyott ruhadarab is nagyobb értéket képviselt, például ha márkás bőrkabát, ing vagy túrabakancs maradt ki a csomagból. Előfordult azonban az is, hogy jelentősebb összeget hagytak valamelyik félrehajított darab zsebében. A szállásadók között akadt olyan, aki egy farmernadrágban talált 82 000 forintot, máshol több millió forint lapult egy elfelejtett mellény zsebében. Jellemzőbb azonban, hogy a vendégek a széfbe zárva hagyják a nagyobb értékeiket. A válaszadók körében a „legnagyobb fogás” egy ház árának megfelelő összeg volt, amit valaki nejlonzacskóba csomagolva vitt magával a panzióba.

A legértékesebb talált tárgyak között az ékszert és a műszaki cikkeket említették leggyakrabban a szállásadók. Az ékszerek között gyakran szerepelt a gyűrű, míg a műszaki cikkek között az okostelefon, laptop és a fényképezőgép volt jellemző, de utóbbi kategóriában fordítógép, kézi masszázsgép és nyomtató is előfordult. Azok közül, akik jelentősebb összegű készpénzt találtak, minden negyedik esetben százezer forintnál többről volt szó. Ugyanakkor a művészetpártolók között is vannak feledékenyek: volt, aki nagy értékű festményt, más egy Herendi porcelánkészletet felejtett a szobájában.

Mi számít különlegesnek?

A válaszadók kétharmada nyilatkozott úgy, hogy talált már emlékezetes dolgokat a vendégek távozása után. A különlegesebb darabok közé tartozik például egy aláíratlan osztályfőnöki intő, vadászfegyver, egy álló hajszárító bura vagy a szálláshely környékén fogott, fiókba zárt pele. Előfordult, hogy életmentő gyógyszerek, mankó, inzulin injekció, protézis vagy egy légzőkészülék maradt a szálláson. A szokatlan talált tárgyak között a válaszadók 9 százaléka jelölt meg szexuális segédeszközöket.

A felmérésben több szállásadó kiemelte, hogy mindig figyelmezteti a vendégeket a távozáskor arra, hogy nézzenek körül, ennek ellenére csak néhányan mondták, hogy náluk még soha nem hagytak ott semmit. A szálláshelyeken egyébként az általános gyakorlat szerint a vendég visszaérkezéséig megőrzik, vagy ha erre mód van, elpostázzák a talált tárgyakat.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.