Marokkói bemutatkozás Budapesten

3500 kilométer hosszú tengerpart, az Atlasz-hegység hófödte csúcsai, történelmi városok, élő hagyományok, kiváló ízek és a világ legnépszerűbb zenei fesztiválja – ezt kínálja a turistáknak a Marokkói Királyság.

A BuddhaBar Hotel nemrégiben megnyílt kiváló libanoni éttermében, a Baalbekben autentikus fogások kíséretében mutatta be a minap az északafrikai ország varázslatos látnivalóit Khalid Mimi, a Marokkói Idegenforgalmi Hivatal varsói irodájának vezetője. Előadása előtt Nouredine Banomar, Marokkó magyarországi nagykövete és Glázer Tamás, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese köszöntötte az egybegyűlteket.

Amint azt a rendezvényen a kelet-európai piacokért, így hazánkért is felelős szakembertől megtudtuk, 3500 kilométer hosszú tenger-, illetve óceánpart várja hazájában a turistákat. Mivel eddig a parti napfürdőzés előnyeit szinte csak Agadir környékén élvezhették a turisták, a 2010-ben meghirdetett turizmusstratégiában új tengerparti üdülőhelyek létrehozását tűzték ki célul: egyet a Földközi-tenger, ötöt pedig az Atlanti-óceán partvidékén. Az üdülőövezetek közül három már elkészült, ezek egyike az Agadir közelében fekvő Taghazout, egy másik az algériai határ melletti Saidia.

Bár nagy az igény a tengerparti üdülésre, a nyugat-európai törzsvendégek jelentős része már nem luxusszállodába megy, hanem a hagyományos, helyi szálláshelyeket, a riádokat veszi igénybe – tudtuk meg Khalid Mimitől. A riádok olyan régi, hagyományos stílusú udvarházak, amelyeket vendégfogadásra alakítottak át. Kapacitásuk néhány ágytól maximum negyven szobáig terjed. Áraikat illetően is sokféle igény kielégítésére alkalmasak: egy személyre már tíz eurótól kezdődnek az árak. A riádok különlegessége még, hogy a helyiek szokásait, ételeit, mindennapjait tapasztalhatjuk meg bennük testközelből, itt az sem szentségtörés, ha benézünk a konyhába, hogyan készül a vacsora.

Marokkó 710 ezer négyzetkilométeres területén 35 millióan élnek. Évente 10,5 millió turista látogat az észak-afrikai országba, ezzel a világ 25. leglátogatottabb turisztikai desztinációja Marokkó. Az ország szálláshelyein 200 ezer ágy várja a vendégeket, az ágazat adja a nemzeti össztermék 12 százalékát.

Marokkó turisztikai stratégiájában azt a célt tűzték maguk elé, hogy 2020-ra megduplázzák a hozzájuk érkező turisták számát és ezzel a világ top 20 célországa közé kerülnek. A belföldi forgalomban még komolyabb bővülésre számítanak, megháromszoroznák azt. Az országot 1500 kilométeres autópályahálózat szövi át az Atlanti-óceán partjától az algériai határig. 15 nemzetközi repülőtér és 28 kikötő található Marokkóban, Casablanca a legnagyobb nemzetközi gyűjtő-elosztó pont, ahonnan száz úti célba indulnak légi járatok.

Az ország turisztikai kínálata elképesztően változatos: Agadirban évente 300 napot süt a nap, Marrakesh környékén két hónapon át még síelni is lehet. Fez történelmi városa olyan, mint ahol évszázadokkal ezelőtt megállt az idő. Marrakesh a legjobb globális úti cél díját nyerte el 2015-ben a Trip Advisor szavazóitól. A Marrakesh Fesztivál a világ legnagyobb, ráadásul ingyenes zenei fesztiválja, amelyen tíz nap alatt 2,5 millió látogató fordul meg.

A természeti és történelmi látnivalók mellett nagy nemzetközi sport-, kulturális és politikai eseményeknek is rendszeresen otthont ad Marokkó. Ezek közé tartozik például egy női extrémsport-verseny, a Rally Aicha des Gazelles, amelynek során a kizárólag női versenyzők GPS nélkül, hagyományos térképek segítségével szelik át az országot. A versenynek nem az a célja, hogy minél gyorsabb legyen valaki, hanem ahogy írják honlapjukon: „Miközben a versenyzők elveszítik tájékozódási pontjaikat, felfedezik igazi belső értékeiket.”

Marokkó vonzó és elérhető egzotikum a magyarok szemében, ennek ellenére egyelőre kevés tour-operátor programozza, aminek oka részben talán a közvetlen légi összeköttetés hiánya, a charterpiac utóbbi években tapasztalt szűkülése is volt. A Marokkói Nemzeti Turisztikai Hivatal mostani prezentációja lényegében gesztusértékű is: bíznak benne, hogy ez a számukra jelentős potenciállal bíró kelet-európai régió jelentős bővülést produkál majd a következő években.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.