Fekete László a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. ügyvezetője előadásában bemutatta a BTH idei újdonságait, fejlesztéseit. A BTH idén kiemelten foglalkozik a város arculatával, amely a reneszánsz évhez is kapcsolódóan egy színes, élettel teli és fiatalos Budapestet képvisel. A „ Budapest – city of senses” imázs elemeit és fizikai megvalósítását a BTH Kht. mind kiadványaiban, mind a város külföldi és belföldi képviseletében megjeleníti. Az idei korai Utazás kiállításnak köszönhetően az új motívumokat a nagyközönség már februárban megismerhette, és a számos pozitív visszajelzés szerint örömmel fogadta. A fejlesztéseket a BTH a turista információs hálózatára is kiterjeszti, így az irodák megjelenése és kialakítása is összhangba kerül az arculattal. A külső megújítás mellett, a Tourinform irodák extra szolgáltatásokkal is készülnek idénre; húsvétkor került bevezetésre a Walker’s Guide audioguide, amelyet 3 nyelven különböző időszakokra lehet bérbe venni egy budapesti városnézéshez, a legkülönfélébb tematikák között válogatva. A Sütő utcai tourinformban hamarosan megkezdődik az internet-terminálok beépítése, valamint egy ajándékbolt kialakítása is a vendég központú szolgáltatás-nyújtás érdekében. Két új információs ponttal, valamint egy pénzváltóval is bővül az információs hálózat, valamint a Budavári Tourinform külön információs sarkot, internet hozzáférést és további jegyvásárlási lehetőséget is biztosít majd a budavári szolgáltatókkal együttműködve.
A főváros turisztikai érdekeinek érvényesítése és a komplex fejlesztés megvalósításához a BTH folyamatos együttműködésben dolgozik a BKV-val, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt-vel, a Studio Metropolitanával, a Fővárosi Városarculati Irodájával, a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvánnyal, az egyes szakmai szövetségekkel pedig még szorosabbra kívánja fűzni a kapcsolatot 2008-ban. A fürdőket az egyik fő turisztikai termékként jeleníti meg a piacon, amelyhez a turistabarát vendégfogadás a helyszíneken, elengedhetetlen, ehhez a BTH a kiadványok és tájékoztató táblák kialakításában kiemelt szerepet vállal. Nem csupán a fürdők megújításában, hanem a közlekedés-fejlesztésben is részt kíván venni a BTH, így a BKV-val, az önkormányzatokkal és szakmai szervezetekkel közösen a „You are here” koncepciójú táblák, élménytáblák, vonzerőtáblák, környék-táblák és térképek kihelyezését is támogatja.
A BTH 2008-ban nagy hangsúlyt kíván helyezni az együttműködésekre, hiszen a folyamatos véleménycsere, összehangolt megjelenés, közös koncepció és célok mind elősegítik a turizmus fejlesztését, és egyes intézkedések meggyorsítását. A BTH külföldi és belföldi budapesti turizmusban érdekelt, vagy az iránt elkötelezett szervezetek vezetőivel kíván összehangolt munkát folytatni a jövőben, amelyhez partnereinek tekinti a külföldi magyar nagykövetségeket, és az itt élő külföldieket egyaránt.