Mint elmondta, a fórum egyik célja az eddigi tapasztalatok megbeszélése, kicserélése volt. Kiemelt helyet kaptak a programban a házigazdák. A füredi TDM munkájáról, eredményeiről, a továbblépési lehetőségekről, szándékokról dr. Bóka István polgármester és Rádóczy Andrea a TDM szervezet vezetője számolt be. A működésük fő eleme a tudatos termékfejlesztés, amivel a szezon meghosszabbítását szeretnék elérni. A szervezet igazi vállalati szemlélettel működik, a célja, hogy a marketingre fordított pénz a lehető legjobban hasznosuljon.
Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója arról beszélt előadásában, hogy a társaság hogyan képzeli az együttműködést. Víg Tamás tolmácsolása szerint már az MT Zrt-nél is kezdik felismerni, hogy ezt együtt kell csinálni ezt a munkát. De már önmagában az is jelentős lépés, hogy a vezérigazgató részt vett a fórumon, mert az első két országos konferencián erre még nem volt példa.
A Nemzetgazdasági Minisztériumot képviselő Fábián Eszter vezető tanácsos az Új Széchenyi-terv prioritásairól beszélt. Ennek keretében elmondta, hogyan alakul az egészségiparhoz, termálturizmushoz kapcsolódó pályázati rendszer. A markáns prioritásokat nem csak a pályázati rendszer, hanem az MT Zrt. marketing munkája is erősíteni fogja. Hosszabb távú gondolkodásról van szó, nem egy-két és pozícionálásról, tematikus évekről, hanem hosszú távú pozícionálásról - hangsúlyozta Víg Tamás az előadások alapján.
A koordinátor szólt arról is, hogy várhatóan még novemberben megjelennek az új TDM pályázatok, amelyek országszerte legalább két szervezeti szintet átfogó támogatási lehetőséget biztosít a már működő és a jövőben induló szervezeteknek is. Tavaly közel kétmilliárd forint támogatást biztosítottak a 37 helyi és két térségi szervezetnek. Még körülbelül 11 milliárd forintos keret áll rendelkezésre, amiből a következő fordulóban 5-6 milliárd forintot osztanak ki. Egy helyi szervezet alapesetben maximum 50 millió forintra számíthat. Kivételt jelentenek a gyógyhely besorolású településeken - köztük Balatonfüreden - működő TDM szervezetek, amelyeknek 100 millió forint lehet a támogatási felső határ. Ugyancsak 100 millió forint a térségi szervezetek által egyenként elérhető támogatás nagysága.
A Balatonnál akár arra is lehetőség lesz, hogy egy regionális szintű szervezet működéséhez 3-400 millió forintos forráshoz jussanak, aminek 80 százalékát is marketingre költhetnék.
Víg Tamás szerint a konferencián megszólalók egyetértettek abban, hogy a Balatont mint egységes márkát kell megjeleníteni belföldön és külföldön egyaránt, értelmetlen továbbtagolni akár csak partszakaszokra is. A koordinátor kérdésünkre válaszolva elmondta, hogy a balatoni regionális TDM szervezet létrejötte esetén nem tartja elképzelhetőnek párhuzamos apparátusok működését. Létrejöhetne egy olyan szuverén gazdasági társaság, amibe a tulajdonlás alul és felülről egyaránt megvalósulhatna.
A regionális marketing igazgatóság úgy integrálódhatna ehhez a társasághoz, hogy az alulról jövő szereplőknek a teljes szakmai döntéshozatali kompetenciája meglenne, tájékoztatta lapunkat balatoni tudósítónk, Győrffy Árpád.