On-line teszt: városnézés

A következő feladatot teszteltük: külföldi vendégünk jött, és budapesti városnézésre szeretnénk befizetni. Kíváncsiak voltunk, hányféle lehetőséget kínálnak, milyen a honlap, a telefonos ügyintézés, mennyire kedvesek, mennyire használhatók az információk, illetve az árakról korrekt tájékoztatást adnak-e. Tesztünk szenvedő alanyai: Program Centrum, Cityrama, Eurama. A honlapon az alábbi dolgokat kellett megfigyelni: mennyire lehet könnyen eligazodni, elegendők és hasznosak-e az információk, mennyire feltűnő, kedvcsináló az oldal. A telefonos tesztnél munkatársainknak figyelniük kellett arra, hányadik csörgésre veszik fel a telefont, invitálják-e az iroda személyes felkeresésére, vagy épp lebeszélik-e róla. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a tesztelés alapján. Eredmények értékelése: nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le. A felmérést segítő kérdések (melyekre igen/nem válaszok lehetségesek) súlyozva vannak, így a százalékos eredményt (teljesítményt) ez alapján kapjuk meg. A pontozás (általános értékelés) eredményét, a szubjektív értékelés adja meg, mely két részből áll: (1) általános értékelés, majd ugyanezen szempontok (2) fontosságát kell értékelni 1–5-ig terjedő skálán.

'

Program Centrum

A honlapon ugyan egyszerűen el lehet igazodni, de biztosításra vonatkozó adatokat, árakat nem talált az erre látogató. Arra, hogy mennyire jön meg a kedve az utazásra az embernek a honlap böngészése alatt, a munkatársunk jó osztályzatot adott. Az iroda munkatársai 3 napon belül válaszoltak vissza a küldött emailre, lényegre törő, hasznos információkkal ellátva az érdeklődőt. Leírták az iroda nyitva tartását, az árakat, elérhetőségeket. A telefonos megkeresés már nem volt ennyire célravezető. Tömör, rövid, „lerázós” válaszokat kapott a shopper. Semmi személyes ajánlat nem hangzott el, csak annyit mondott, hogy bármelyik hotelban, utazási irodában lehet jegyet venni a buszra. Nem volt invitáló, csak egyszerű tényközlés az, amit adtak. Az ügyintéző éppen lépcsőn gyalogolt, amiért elnézést is kért. A hangja alapján elfoglalt volt, és nem ért rá telefonon beszélgetni. Sajnos. Pedig az internetes oldal alapján biztatónak tűnt az iroda.

Általános értékelés: 3,7
Teljesítmény: 57%

Eurama

Az eredmény alapján is a legmegnyerőbb társaságnak bizonyult az Eurama, mind a honlapjuk, mind az e-mailes megkeresés, illetve telefonon történt tájékoztatás alapján. A levelük részletes, kedves, hívogató. A telefonon keresztüli megkeresés során is egy nagyon kedves hölgy adott tájékoztatást, ami nagyon részletes volt, illetve felhívta a figyelmet a vasárnapi ünnepi rendezvényekre, és a városban történő lezárásokra is. A szolgáltatások eléréséhez nem szükséges az irodába befáradni, mert telefonon is megrendelhető a városnézés. De természetesen be lehet menni, és ezzel kapcsolatban elmondta a megközelíthetőséget. Több lehetőséget és szolgáltatást is ajánlott, az árakkal kiegészítve. Bár hiányosságok itt is akadtak a honlapon, így több pontot is vesztett az iroda, de az általános értékelés és a szubjektív vélemény alapján is kiválóan teljesített.

Általános értékelés: 5,0
Teljesítmény: 86%

Cityrama

A honlap a tesztelő szemszögéből: nem igazán hívogató, nem feltűnő, nem figyelemfelkeltő. Angolul jelentkezik be, de van rajta egy magyar nyelvű link is. Az e-mailes válasz rövid, tömör, de hívogató. A kicsit negatív kezdést a telefonos tájékoztatás maximálisan feloldotta. Egy kedves hangú fiatalember adott részletes, hozzáértő, vendégcsalogató tájékoztatást. Minden programról bőségesen beszámolt, elmondta a pluszszolgáltatásokat, ami a privát utazás választása esetén taxiszolgáltatást is jelent. Felhívta a figyelmet, hogy 6 fő esetén már olcsóbb a privát szolgáltatás, tehát tényleg figyelt arra is, hogy a turista jól járjon anyagilag is. Ha majd sikerül döntenünk, akkor vagy menjünk be az irodába – kérte (és elmondta a részletes nyitva tartást), vagy keressük őt telefonon. Kérdésemre elmondta, hogy a járműveik ülésenként vannak biztosítva, külön nem kell biztosítást kötni az utazáson résztvevőknek. Tesztelő munkatársunk elégedett volt az iroda szolgáltatásaival és munkatársával.

Általános értékelés: 4,8
Teljesítmény: 85%

Technika

A tesztelőknek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodákat:

Internetes elérhetőség, telefonos ügyintézés, információadás, általános értékelés.

A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 23 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezen felül 1–5 terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint a programszervezőket, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.

www.smartrin.com

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.