Program Centrum
A honlapon ugyan egyszerűen el lehet igazodni, de biztosításra vonatkozó adatokat, árakat nem talált az erre látogató. Arra, hogy mennyire jön meg a kedve az utazásra az embernek a honlap böngészése alatt, a munkatársunk jó osztályzatot adott. Az iroda munkatársai 3 napon belül válaszoltak vissza a küldött emailre, lényegre törő, hasznos információkkal ellátva az érdeklődőt. Leírták az iroda nyitva tartását, az árakat, elérhetőségeket. A telefonos megkeresés már nem volt ennyire célravezető. Tömör, rövid, „lerázós” válaszokat kapott a shopper. Semmi személyes ajánlat nem hangzott el, csak annyit mondott, hogy bármelyik hotelban, utazási irodában lehet jegyet venni a buszra. Nem volt invitáló, csak egyszerű tényközlés az, amit adtak. Az ügyintéző éppen lépcsőn gyalogolt, amiért elnézést is kért. A hangja alapján elfoglalt volt, és nem ért rá telefonon beszélgetni. Sajnos. Pedig az internetes oldal alapján biztatónak tűnt az iroda.
Eurama
Az eredmény alapján is a legmegnyerőbb társaságnak bizonyult az Eurama, mind a honlapjuk, mind az e-mailes megkeresés, illetve telefonon történt tájékoztatás alapján. A levelük részletes, kedves, hívogató. A telefonon keresztüli megkeresés során is egy nagyon kedves hölgy adott tájékoztatást, ami nagyon részletes volt, illetve felhívta a figyelmet a vasárnapi ünnepi rendezvényekre, és a városban történő lezárásokra is. A szolgáltatások eléréséhez nem szükséges az irodába befáradni, mert telefonon is megrendelhető a városnézés. De természetesen be lehet menni, és ezzel kapcsolatban elmondta a megközelíthetőséget. Több lehetőséget és szolgáltatást is ajánlott, az árakkal kiegészítve. Bár hiányosságok itt is akadtak a honlapon, így több pontot is vesztett az iroda, de az általános értékelés és a szubjektív vélemény alapján is kiválóan teljesített.
Cityrama
A honlap a tesztelő szemszögéből: nem igazán hívogató, nem feltűnő, nem figyelemfelkeltő. Angolul jelentkezik be, de van rajta egy magyar nyelvű link is. Az e-mailes válasz rövid, tömör, de hívogató. A kicsit negatív kezdést a telefonos tájékoztatás maximálisan feloldotta. Egy kedves hangú fiatalember adott részletes, hozzáértő, vendégcsalogató tájékoztatást. Minden programról bőségesen beszámolt, elmondta a pluszszolgáltatásokat, ami a privát utazás választása esetén taxiszolgáltatást is jelent. Felhívta a figyelmet, hogy 6 fő esetén már olcsóbb a privát szolgáltatás, tehát tényleg figyelt arra is, hogy a turista jól járjon anyagilag is. Ha majd sikerül döntenünk, akkor vagy menjünk be az irodába – kérte (és elmondta a részletes nyitva tartást), vagy keressük őt telefonon. Kérdésemre elmondta, hogy a járműveik ülésenként vannak biztosítva, külön nem kell biztosítást kötni az utazáson résztvevőknek. Tesztelő munkatársunk elégedett volt az iroda szolgáltatásaival és munkatársával.
Technika
A tesztelőknek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodákat:
Internetes elérhetőség, telefonos ügyintézés, információadás, általános értékelés.
A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 23 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezen felül 1–5 terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint a programszervezőket, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.
Megjegyzés
A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.
www.smartrin.com
'