A QR kód kiváló tájékoztató eszköz az aktív turisták számára, akik a nyár folyamán tömegesen lepik el a borvidéket, hogy kenuval, nordic walking bottal, kerékpárral felfedezzék a településeket, a pincéket. Az Európa-szerte egyre divatosabb információhordozó olcsó, feltűnő és 100%-ban pontos üzenetet lehet eljuttatni általa a fogyasztókhoz. Miután mára Magyarországon is tömegesen vannak jelen az okostelefonok, a QR kód mint marketing és / vagy információs eszköz is valószínűleg itthon is egyre elterjedtebb lesz. Egyetlen 2D-s négyzet, amit könnyű kinyomtatni, egyszínű, s a mobiltelefonok automatikusan átirányítják az adott információra (ami lehet névjegy, webcím, telefonszám, Google térkép, foglalási oldal, stb.) az érdeklődőket.
A TDM szervezet a rendezvények programjainak közzétételéhez, a nyitva lévő / szabad pincék, éttermek, szálláshelyek könnyebb elérhetővé tételéhez is segítségül hívja a QR kódokat, de akár a helyi termékbolt kínálatával is megismerkedhetnek a vendégek a telefonjukon keresztül.