Robot a jövő gyorséttermi dolgozója

Robot a jövő gyorséttermi dolgozója

Legalábbis ezt állítja az az amerikai startup cég, amely négy évig altatta burgerkészítő robotját, most pedig egy új burgerbárban teszi próbára tudását. Automatizált kulinaritás készült San Francisco menő startupnegyedében, amelyet most bemutatunk.

Egy foodiek-ból és mérnökökből álló amerikai fejlesztőcsapat a világ első gyorséttermének megnyitására készül, ahol emberi segítség nélkül, friss alapanyagokból robot készíti majd a hamburgereket a vendégeknek, írja az International Business Times.

A robotika élményét az éttermekbe csempésző Momentum Machines startup a futószalagszerű burgergyártó gép tervét még 2012-ben mutatta be. Rajzukon a burgerkészítés automatizált folyamata volt látható a szeleteléstől kezdve a sütésen át egészen a csomagolásig. Tényleg csak egy gép lehetséges terve, amely mindezt, beleértve a szószokat és a hús fűszerezését is, a vendég előzetes kívánsága szerint készíti. Aztán néhány csendes év után idén júniusban megjelent az álláshirdetés, amelyre a Tech Insider lett figyelmes. Ebben a kis startup cég üzletvezetői pozícióra keresett alkalmazottat a hamarosan nyíló első Los Angeles-i gyorsétterembe, akinek a konyhán várhatóan robotokkal kell majd együtt dolgoznia. Úgy tűnik, a tervből hamarosan valóság lesz.

És ha igen, akkor a gyorsétterem kifejezés önmagán is túlmutat majd. Ez a robot ugyanis egy óra alatt 400, vagyis tíz másodpercenként egy burgert képes elkészíteni. Ez pedig a Momentum Machines szerint három, teljes időben foglalkoztatott ember munkáját váltja ki. Legutóbb májusban egyébként a McDonald’s korábbi vezérigazgatója, Ed Rensi figyelmeztetett arra, hogy a robotok hamarosan átvehetik az emberek munkáját az éttermekben. Mert gyorsabbak, költségtakarékosabbak, és jobban megéri a cégnek akár egy 35 ezer dolláros robotkarba beruházni, mint minimálbért fizetni a kevésbé hatékony humán munkavállalónak.

Márpedig ez a robot tényleg egyedül szeleteli a zöldségeket, grillezi a húspogácsát, egymásra rétegezi az alapanyagokat, és nem tesz bele olyan összetevőt, amit előtte a vendég nem kért bele. Az eredmény: sokkal gyorsabb, olcsóbb hamburger, több elégedett vendég. Mindössze az emberi interakció hiányzik.

Alexandros Vardakostas, a startup alapítója nem titkolja, hogy gyorséttermének célja a költséghatékony működés, kevesebb emberi alkalmazottal és jóval hatékonyabb robotokkal. Szerinte ugyanis a technológia beszivárgása a vendéglátóiparba végső soron mindenkinek hasznára válik. Hiszen az új, robotokat alkalmazó éttermekbe is fel kell venni emberi munkaerőt, a robotizált éttermek tovább terjeszkedhetnek a gazdaságosabb működés miatt, amihez még több munkaerő kell. Az olcsóbb burgernek örülhetnek a vevők, a megmaradt pénzüknek pedig egy másik gazdasági szektor, ahol azt elkölthetik.

A Momentum Machines cégnek a hely megválasztása is hasonlóan tudatos volt. A burgerbárt abban a startup-körökben népszerű San Franciscó-i South Of Market negyedben nyitják meg, ahol például az Airbnb és az Uber tartja főhadiszállását, és ahol a magyar alapítású Prezi is irodát bérel.

Forrás: Kreatív Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.