Az említett csábító tulajdonságok mellett sokak számára a street food fogyasztása jelenti a legegyszerűbb módot arra, hogy idegen kultúrák konyháját megismerjék, mások pedig a nosztalgikus életérzés miatt választják az utcán való étkezést. Ugyanis sokkal régebben alakult ki a street food kultúrája, mint elsőre gondolnánk…
NINCS OTTHON KONYHÁD? EGYÉL AZ UTCÁN!
Ugyanis ez az étkezési mód nem a londoni fish and chipsszel kezdődött, hiszen már az ókori görög városállamokban is sült hallal boldogították a jónépet, de még Pompeji városának feltárása közben is több utcai árus nyomaira bukkantak. A Római Birodalomban létszükségletet elégítettek ki az utcán ételt kínáló árusok, mert a szegényebb plebejus rétegek nem engedhették meg maguknak, hogy otthonukban saját konyhával rendelkezzenek. Akkoriban a legnépszerűbb utcai ételek közé tartozott a csirkeleves, a különféle tészták és a friss kenyér (víz vagy bor mellé).
SZEGÉNY EMBER UTCÁN FŐZ
Thaiföldön a street food már a hatvanas években annyira népszerű lett, hogy a háztartások nagy részében a továbbiakban gyakorlatilag nem használták a konyhát. Kínában is a szegény réteget azonosították az utcai étkezéssel, emiatt a kínai gazdagabb réteg tagjai cselédjeiket küldték le a helyi street foodért, mert ők is szerették, amit az utcákon kínáltak.
MEGJELENIK A FOOD TRUCK IS
Amerikában egy különleges, forró levesért volt mindenki megőrülve még az 1900-as évek elején. Amit hatalmas bögrében tálaltak az utcán, osztrigával és morzsolt kukoricával gazdagítva. A levesőrületet csupán a benne lévő halféleségek túlhalászása állította meg, hiszen a emelkedő előállítási költségek miatt alaposan megnőtt az utcán árult lé ára, és emiatt megcsappant iránta a kereslet.
Ezután nemcsak a tengerentúlon, hanem az öreg kontinensen is elkezdett tért hódítani a street food. Hiszen Ázsia, Amerika és Kanada után Európában is egyre többen keresték az utcán kínált fogásokat, főleg az irodai dolgozók, akiknek kevés idejük volt bekapni valamit .A street food minősége „átcsapott” gourmet-ba, amit food trucknak neveztek el, és így hívják ma is.
TOPKAJA NÉGYKERÉKEN
Ilyen négy keréken guruló tophelyek ma már minden délben járják Európa városait: egyre több jön-megy Hollandiában, Belgiumban, Franciaországban, Németországban, sok helyütt egyenesen food truck étteremláncok alakultak, ami bomba üzlet. Választékuk a feketét kínáló kávézóktól, grillhelyektől, hamburgeresektől át egészen a Michelin-csillagos séfek által kínált kreációkig terjed. Bár Kanadában és Amerikában már lefelé hanyatlik a négy keréken guruló tophelyek divatja, azonban Ázsiában, a hatalmas népsűrűségű városokban elképzelhetetlen nélkülük az élet. Európában pedig tombol a food truck őrület: Hollandiában ezek a legjobb kávélelőhelyek, Belgiumban a legtökéletesebb sült krumpli ezekben kapható, a franciáknál az igazi tex-mexet, illetve Michelin-csillagos fogásokat kínálnak nap mint irodaházak előtt, Angliában indiai gyorskaja és burgermánia tombol négy keréken. Magyarországot is elérte már az új trend: többen kínálnak már hamburgert nálunk is négy keréken.