Rohanj, egyél jót és siess tovább!

Világszerte 2,5 milliárdan fogyasztanak olyan ételt, amelyet az utcán szereznek be. Tény, hogy mára megkerülhetetlen gasztronómiai kategóriát képez a street food szegmens, és a sikerben bizonyára szerepet játszik, hogy mindig frissek az alapanyagok, gyors a kiszolgálás és kedvező az árfekvés. 

Az említett csábító tulajdonságok mellett sokak számára a street food fogyasztása jelenti a legegyszerűbb módot arra, hogy idegen kultúrák konyháját megismerjék, mások pedig a nosztalgikus életérzés miatt választják az utcán való étkezést. Ugyanis sokkal régebben alakult ki a street food kultúrája, mint elsőre gondolnánk…

NINCS OTTHON KONYHÁD? EGYÉL AZ UTCÁN!

Ugyanis ez az étkezési mód nem a londoni fish and chipsszel kezdődött, hiszen már az ókori görög városállamokban is sült hallal boldogították a jónépet, de még Pompeji városának feltárása közben is több utcai árus nyomaira bukkantak. A Római Birodalomban létszükségletet elégítettek ki az utcán ételt kínáló árusok, mert a szegényebb plebejus rétegek nem engedhették meg maguknak, hogy otthonukban saját konyhával rendelkezzenek. Akkoriban a legnépszerűbb utcai ételek közé tartozott a csirkeleves, a különféle tészták és a friss kenyér (víz vagy bor mellé).

SZEGÉNY EMBER UTCÁN FŐZ

Thaiföldön a street food már a hatvanas években annyira népszerű lett, hogy a háztartások nagy részében a továbbiakban gyakorlatilag nem használták a konyhát. Kínában is a szegény réteget azonosították az utcai étkezéssel, emiatt a kínai gazdagabb réteg tagjai cselédjeiket küldték le a helyi street foodért, mert ők is szerették, amit az utcákon kínáltak.

MEGJELENIK A FOOD TRUCK IS

Amerikában egy különleges, forró levesért volt mindenki megőrülve még az 1900-as évek elején. Amit hatalmas bögrében tálaltak az utcán, osztrigával és morzsolt kukoricával gazdagítva. A levesőrületet csupán a benne lévő halféleségek túlhalászása állította meg, hiszen a emelkedő előállítási költségek miatt alaposan megnőtt az utcán árult lé ára, és emiatt megcsappant iránta a kereslet.

Ezután nemcsak a tengerentúlon, hanem az öreg kontinensen is elkezdett tért hódítani a street food. Hiszen Ázsia, Amerika és Kanada után Európában is egyre többen keresték az utcán kínált fogásokat, főleg az irodai dolgozók, akiknek kevés idejük volt bekapni valamit .A street food minősége „átcsapott” gourmet-ba, amit food trucknak neveztek el, és így hívják ma is.

TOPKAJA NÉGYKERÉKEN

Ilyen négy keréken guruló tophelyek ma már minden délben járják Európa városait: egyre több jön-megy Hollandiában, Belgiumban, Franciaországban, Németországban, sok helyütt egyenesen food truck étteremláncok alakultak, ami bomba üzlet. Választékuk a feketét kínáló kávézóktól, grillhelyektől, hamburgeresektől át egészen a Michelin-csillagos séfek által kínált kreációkig terjed. Bár Kanadában és Amerikában már lefelé hanyatlik a négy keréken guruló tophelyek divatja, azonban Ázsiában, a hatalmas népsűrűségű városokban elképzelhetetlen nélkülük az élet. Európában pedig tombol a food truck őrület: Hollandiában ezek a legjobb kávélelőhelyek, Belgiumban a legtökéletesebb sült krumpli ezekben kapható, a franciáknál az igazi tex-mexet, illetve Michelin-csillagos fogásokat kínálnak nap mint irodaházak előtt, Angliában indiai gyorskaja és burgermánia tombol négy keréken. Magyarországot is elérte már az új trend: többen kínálnak már hamburgert nálunk is négy keréken.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.