Selyemút, pandák, metropolisok

A selyemútra csábító plakátok lepték el a minap Budapestet – a reklámkampányt az Utazás kiállítás díszvendége, Kína rendelte meg, amely február végén regionális turisztikai képviseletet nyitott a magyar fővárosban. Ebből az alkalomból beszélgettünk Liu Cheng úrral, a CNTA-iroda igazgatójával.

Hol találják meg Önöket az érdeklődők?

A képviselet Budapesten, a Roosevelt 7/8 irodaházban működik. Magyarország mellett a másik 15 kelet- és közép-európai ország aktuális ügyeit is innen intézzük.

Hol működik még irodája a Kínai Turisztikai Hivatalnak?

A budapesti lesz a 21. külföldi képviseletünk, Európában eddig Zürichben, Frankfurtban, Rómában, Madridban, Párizsban, Londonban és Moszkvában voltunk jelen önálló irodával.

Melyek az iroda legfontosabb feladatai?

Elsődleges célunk, hogy a Kína és a Középés Kelet-Európa közötti kétoldalú turisztikai kapcsolatrendszert erősítsük, a turistaforgalmat növeljük. Feladatunk, hogy a térségben élők jobban megértsék Kínát, a kínai kultúrát, gondolkodást. Továbbá azon is dolgozunk, hogy a kormányok és az emberek közötti együttműködést elősegítsük. Bár elsősorban Kína népszerűsítése a feladatunk, a régióba érkező kínai turistáknak is segítséget nyújtunk, ha valamilyen problémájuk akad.

Mennyire fontos Kína számára ez a régió?

A turisztikai képviselet megnyitása a harmadik fázisa egy stratégiai együttműködésnek: elsőként a Bank of China nyitotta meg Budapesten regionális irodáját, ezt követően tavaly elindult a közvetlen napi légi járat Budapest és Peking között az Air China jóvoltából.

Hány turista utazik a térségből Kínába?

Jelenleg jóval több kínai turista érkezik a régióba, mint ahányan innen oda utaznak. A kiutazók többsége is üzletember vagy diák, kevés a ,,valódi ,, turista – ezen szeretnénk változtatni. A magyarok legnépszerűbb úti célja Peking és Sanghaj.

Milyen desztinációkat szeretnének népszerűsíteni?

Elsőként a két metropolis mellett Xi’an és a Guilin látnivalóira kívánjuk felhívni a figyelmet, ez a négy úti cél együtt ideális vonzerőt jelent egy 10-12 napos kínai körutazáshoz. A későbbiekben további régiók népszerűsítését is tervezzük, például a pandáknak otthont adó Szecsuánt vagy a sokszínű, többnemzetiségű Yünnant. Ugyanakkor kiemelt hangsúlyt kap a Kína északnyugati részén futó egykori selyemút promóciója.

A marketingmunkában hová helyezik a hangsúlyokat?

Egy új képviseletnek először ki kell alakítania a megfelelő kapcsolatrendszert a kormányzatokkal, a turisztikai szakmai képviselőivel és a sajtóval. Még az idén tervezünk háromnégy tanulmányutat újságírók és szakmai szereplők részére. Díszvendégek leszünk hatalmas standdal a március 3–6. között megrendezendő budapesti Utazás 2016 kiállításon, jövőre pedig a régió más városaiban is lesznek vásári megjelenéseink. Óriásplakátokon már a nagyközönség figyelmét is felhívjuk Kína látnivalóira. Magyar nyelvű weboldalt és Facebook-profilt is készítünk az idén.

Mióta dolgozik a CNTA-nál?

Több mint húsz éve vagyok a turisztikai hivatalnál, ez idő alatt több alkalommal voltam külföldi kiküldetésen, például Kanadában, Ausztráliában és Svájcban. Budapestre Rómából költöztem át a családommal együtt.

Mik az első benyomásai?

Nem jártam Magyarországon korábban, de nagyon tetszik nekem Budapest. Szép, kellemes, nyugodt város,.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.