Szomjan maradt borbarátok

Híres borvidékeinkre mindenki szívesen ellátogat, bízva abban, hogy egy kis kóstolás után jó hangulatban térhet majd haza. Sajnos az is előfordul, hogy valakinek a torka száraz marad.

Így járt a közelmúltban egy kisebb társaság is, amely kétnapos borútját Villányban kezdte és Villánykövesden fejezte be. A turistáknak az előbbi településen nem is volt különösebb gondjuk, a főutca pincéi fogadóképesek voltak, mindenki annyit ihatott, ehetett, amennyit csak akart. Gondolták, másnap ugyanezt tehetik a szomszédban, a szép fekvésű pincéiről híres Villánykövesden, még szüret, azaz dolog idején is – vagy annál inkább –, ha maradt az óborból, illetve ha az édes musttól szeretnének elcsábulni. A húszfős csapatnak azonban semmitől sem sikerült elcsábulnia – kocsmába nem akartak menni, őket a pince vonzotta (volna) –, mert a két soron egyetlen pince sem volt nyitva! Hétvégén, szép őszi napon! Többszöri körbejárás után azért mégiscsak ráakadtak egyre, ahol az alig nyitott ajtó mögött egy idősebb úr tett-vett. Bekopogtak, benyitottak, bort és mustot kértek kóstolásra, elvitelre, de mindhiába. Pedig tele volt a pincéje ebből is, abból is. Halálsápadtan, láthatóan félve csak annyit közölt, szívesen adna, van bőven bora, de nem forgalmazhatja, nincs rá engedélye. „Akkor hadd legalább kóstoljuk meg” – tanácsolták a turisták. „Azt sem lehet, egy kortyot sem adhatok, még a barátaimat sem kínálhatom meg!” – válaszolta. Ezt képtelenségnek tartotta a kis csoport, s győzködni kezdte az öreget, aki megsúgta: Itt még a pincefalaknak is fülük van, a szomszédok is figyelik egymást, nem akar ő százezreket fizetni egy korty ital miatt. Valóban, az lenne a legdrágább nedű, nem éri meg kockáztatnia. Így maradt szomjas a maroknyi, messze földről érkezett turista, s vitték a borvidék „jó” hírét. A bácsi pedig – aki évtizedeken át nem ehhez volt szokva, mert a vendéget mindig nyitott pinceajtó fogadta errefelé – szegényebb lett néhány liter bor árával.

(temesi)


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.