Tanutazási iroda a gyakorlati képzésért a Budapesti Gazdasági Főiskolán

A NUR Neckermann Kft. együttműködésével létrejött Markó utcai iroda, a BGF Students’ World Travel tanutazási iroda tényleges ügyfélforgalmat bonyolítva tanévenként 12-15 hallgatónak biztosít szakmai gyakorlatot a Neckermann munkatársainak irányítása mellett. 

Az iroda a megszokott utazási irodai szolgáltatásokon kívül speciális kínálatként diákoknak szánt kedvezményes utakkal, csomagtúrákkal és utazási kártyák értékesítésével is foglalkozik majd, de tervek szerint a jövőben az intézményben tartandó konferenciák szervezésébe is bekapcsolódhatnak. A BGF Students’ World Travel tanutazási iroda a Budapesti Gazdasági Főiskola TÁMOP 4.1.1 KKT - Készség Kompetencia Tudás projektje keretében, az Európai Unió támogatásával valósult meg.

„A Budapesti Gazdasági Főiskola hosszú évek óta elkötelezett híve a gyakorlatorientált oktatásnak, melynek további erősítése érdekében hoztuk létre a tanutazási irodát is.” – nyilatkozta Sándorné dr. Kriszt Éva, a BGF rektora az avatóünnepségen.

„A BGF Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kara és a NUR Neckermann Kft. együttműködése több mint 8 évre tekint vissza. Nagyon fontosnak tartjuk a képzett utánpótlás nevelését, hiszen ők a jövőbeni munkatársaink, ezért különös hangsúlyt fektetünk a gyakorla¬ton részt vevő hallgatókkal foglalkozó munkatársak felkészültségére és oktatási tapasztalatára. Emellett azonban mi is szeretnénk tanulni a diákoktól: bízunk benne, hogy új szemléletükkel, kreatív megoldásaikkal hozzájárulhatnak sikereinkhez” – mondta a megnyitón szintén résztvevő dr. Békefi Veronika, a NUR Neckermann Kft. Ügyvezetője.

Dr. Szalók Csilla, a BGF KVIK Turizmus Intézeti Tanszék vezetője hangsúlyozta: “Az itt dolgozó diákokra a más irodákban dolgozó diákokhoz képest nagyobb feladat és felelősség hárul majd, ám ezáltal az elért eredményeket, sikereket is sokkal inkább magukénak érezhetik.”

A tanszékvezető röviden ismertette a főiskola gazdaságba ágyazott képzési modelljét, mely négy fő pilléren nyugszik: Az első az a tantervi háló, melyet a kilencvenes években külföldi példák alapján létrehoztak, a vállalkozás centrikus gyakorlati tárgyakat előnybe részesítve, az általános tantárgyakkal szemben. Továbbá 1992-től a főiskola mellett szakmai tanácsadó-testület működik, mely a tantervi változásokban, de akár a tantárgy leírásokban is segítséget nyújt. Szintén fontos pillér a szakmai gyakorlat, mely a Bolognai-folyamat miatt ugyan a két félévről egyre csökkent, a főiskola továbbra is támogatja a külföldi gyakorlatot, melyhez egy passzív félév is igénybe vehető. Ehhez a képzési modellhez szorosan kapcsolódik a most megnyílt iroda is, mely a helybeni gyakorlat mellett, az oktatóknak is lehetőséget nyújt belülről megélni az esetlegesen előforduló nehézségeket, problémákat. A levont következtetések aztán segítik a külső gyakorlati helyek tovább fejlesztését is.

Szalók Csilla kérdésre válaszolva elmondta, hogy az Alma Mater étterem és a tanutazási iroda mellett a tanszálloda kialakítása is tervbe van véve, ez azonban csak a képzéssel összekapcsolva valósítható meg.

A Budapesti Gazdasági Főiskola 2010 májusában Felsőoktatási a minőségfejlesztés terén elért kiemelkedő eredményeinek elismeréséül Minőségi Díj elismerésben részesült, míg 2011 júniusában tagságot kapott az Európai Egyetemek Szövetségében (EUA), mely Európa vezető felsőoktatási szervezete.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.