Tanutazási iroda a gyakorlati képzésért a Budapesti Gazdasági Főiskolán

A NUR Neckermann Kft. együttműködésével létrejött Markó utcai iroda, a BGF Students’ World Travel tanutazási iroda tényleges ügyfélforgalmat bonyolítva tanévenként 12-15 hallgatónak biztosít szakmai gyakorlatot a Neckermann munkatársainak irányítása mellett. 

Az iroda a megszokott utazási irodai szolgáltatásokon kívül speciális kínálatként diákoknak szánt kedvezményes utakkal, csomagtúrákkal és utazási kártyák értékesítésével is foglalkozik majd, de tervek szerint a jövőben az intézményben tartandó konferenciák szervezésébe is bekapcsolódhatnak. A BGF Students’ World Travel tanutazási iroda a Budapesti Gazdasági Főiskola TÁMOP 4.1.1 KKT - Készség Kompetencia Tudás projektje keretében, az Európai Unió támogatásával valósult meg.

„A Budapesti Gazdasági Főiskola hosszú évek óta elkötelezett híve a gyakorlatorientált oktatásnak, melynek további erősítése érdekében hoztuk létre a tanutazási irodát is.” – nyilatkozta Sándorné dr. Kriszt Éva, a BGF rektora az avatóünnepségen.

„A BGF Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kara és a NUR Neckermann Kft. együttműködése több mint 8 évre tekint vissza. Nagyon fontosnak tartjuk a képzett utánpótlás nevelését, hiszen ők a jövőbeni munkatársaink, ezért különös hangsúlyt fektetünk a gyakorla¬ton részt vevő hallgatókkal foglalkozó munkatársak felkészültségére és oktatási tapasztalatára. Emellett azonban mi is szeretnénk tanulni a diákoktól: bízunk benne, hogy új szemléletükkel, kreatív megoldásaikkal hozzájárulhatnak sikereinkhez” – mondta a megnyitón szintén résztvevő dr. Békefi Veronika, a NUR Neckermann Kft. Ügyvezetője.

Dr. Szalók Csilla, a BGF KVIK Turizmus Intézeti Tanszék vezetője hangsúlyozta: “Az itt dolgozó diákokra a más irodákban dolgozó diákokhoz képest nagyobb feladat és felelősség hárul majd, ám ezáltal az elért eredményeket, sikereket is sokkal inkább magukénak érezhetik.”

A tanszékvezető röviden ismertette a főiskola gazdaságba ágyazott képzési modelljét, mely négy fő pilléren nyugszik: Az első az a tantervi háló, melyet a kilencvenes években külföldi példák alapján létrehoztak, a vállalkozás centrikus gyakorlati tárgyakat előnybe részesítve, az általános tantárgyakkal szemben. Továbbá 1992-től a főiskola mellett szakmai tanácsadó-testület működik, mely a tantervi változásokban, de akár a tantárgy leírásokban is segítséget nyújt. Szintén fontos pillér a szakmai gyakorlat, mely a Bolognai-folyamat miatt ugyan a két félévről egyre csökkent, a főiskola továbbra is támogatja a külföldi gyakorlatot, melyhez egy passzív félév is igénybe vehető. Ehhez a képzési modellhez szorosan kapcsolódik a most megnyílt iroda is, mely a helybeni gyakorlat mellett, az oktatóknak is lehetőséget nyújt belülről megélni az esetlegesen előforduló nehézségeket, problémákat. A levont következtetések aztán segítik a külső gyakorlati helyek tovább fejlesztését is.

Szalók Csilla kérdésre válaszolva elmondta, hogy az Alma Mater étterem és a tanutazási iroda mellett a tanszálloda kialakítása is tervbe van véve, ez azonban csak a képzéssel összekapcsolva valósítható meg.

A Budapesti Gazdasági Főiskola 2010 májusában Felsőoktatási a minőségfejlesztés terén elért kiemelkedő eredményeinek elismeréséül Minőségi Díj elismerésben részesült, míg 2011 júniusában tagságot kapott az Európai Egyetemek Szövetségében (EUA), mely Európa vezető felsőoktatási szervezete.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.