A minap Phnom Penh-ben rendezett ATF turisztikai vásáron az ország turisztikai hivatalának (Tourism Authority of Thailand, TAT) kormányzója, Suraphon Svetasreni adott tájékoztatást a turizmus alakulásáról. A legfontosabb tény, hogy 2010-ben a tavaly tavaszi kormányellenes zavargások ellenére sem csökkent a turistaérkezések száma, hanem még nőtt is, összességében 12%-kal.
A 2009-es 14,15 millió turistával szemben tavaly 15,85 millió külföldi turista kereste fel az országot. A turizmusból származó bevételek elérték a 21 milliárd dollárt. A turisták egyharmada érkezett Európából, és ugyanennyi az ASEAN államokból. A térségből származó forgalom fellendülését nagymértékben segítette a fapados forgalom bővülése, az árak ezzel párhuzamos csökkenése. Új járattal jelent meg a piacon az Air Asia Jakarta és Phuket, míg a Silk Air Szingapúr és Chiang Mai között. Az Air Bagan Yangon és Chiang Mai között indított járatot.
A TAT célja immár nem csupán a turistaforgalom további bővítése, hanem az október és április közötti időszakon túl a szezon széthúzása, valamint a fenntartható turizmusfejlesztés. A két célt egyszerre próbálják elérni a Green Thailand programmal, amely az ökoturizmust hivatott népszerűsíteni az év másik felében. A hivatal igyekszik a kevésbé népszerű üdülőhelyeket is a középpontba állítani, például a Bangkoktól délkeletre fekvő Royal Coast-on fekvő Cha-am, Hua Hin vagy Ranong. Ugyanakkor a kambodzsai határ közelében fekvő partvidék (pl. Koh Chang) forgalmának fellendítése is a célok közé tartozik. Ugyanakkor igyekeznek ráirányítani a figyelmet a tengerparttól távolabb fekvő desztinációk, például az északkeleti Udon Thani és Ubon Ratchathani látnivalóira is. A laoszi és kambodzsai határ közelében fekvő, I-San-nak is nevezett, különleges fesztiválokban gazdag vidéken a kormányzó szerint autentikus Thaiföld-élményben lehet részük a vendégeknek. Olyan különleges látnivalók is akadnak errefelé, mint a Dinoszaurusz Múzeum.
A légi forgalom térbeli széthúzása érdekében fejlesztették a phuketi és Chiang Mai-i repülőtereket, melyeket az ország déli és északi gyűjtő-elosztó pontjaként próbálnak definiálni.
A közúthálózat fejlesztése is gőzerővel folyik a térségben. Míg néhány évvel ezelőtt csak a legelszántabbak vállalkoztak arra, hogy Thaiföldről szárazföldi úton közelítsék meg Kambodzsa, Laosz és Vietnám legfontosabb látnivalóit, addig ma már autóút köti össze a dél-kínai Kunmingot a laoszi Luang Namthán keresztül Chinag Rai-jal, így már nem feltétlenül szükséges repülős szakaszok beiktatása az itinerbe. Bár a thai-kambodzsai viszony hagyományosan feszült – ennek történelmi okai vannak: a sziámi és a khmer birodalom a történelem folyamán számtalan háborút vívott egymással – az enyhülés jelei látványosak a turizmusban. Legutóbb azt jelentették be, hogy négy olyan közúti határátkelőt, amely eddig csak heti négy napon volt nyitva, ezentúl minden nap nyitva tart. Két új híd építése jelenleg is folyik a Mekong-folyón, a thaiföldi Chinag Khong és a laoszi Hua Xai között, valamint Nakhon Phanomnál, ezek átadása 2012-ben, illetve 2013-ban várható. A vasúthálózat fejlesztésére is komoly elképzelések vannak: kínai támogatással tervezik egy gyorsvasút kialakítását Kunming és Kuala Lumpur (!) között, a projekt első üteme Bangkok és Kunming között valósulhat meg. Az is tény ugyanakkor, hogy lapzártánk idején ismét lövöldözés történt a kambodzsai-thai határon a vitatott hovatartozású Preah Vihear templom közelében.