„Think Hungary – More than expected”

A Magyar Turizmus Zrt. egységes kommunikációs keretrendszert dolgozott ki, mellyel megújítja Magyarország külföldi stratégiai márkakommunikációját. A cél, hogy hatékonyabban hívják fel a világ utazóinak a figyelmét Magyarország megújult turisztikai kínálatára. A külföldi promóció központi üzenete a „Think Hungary – More than expected” (Magyarország – több, mint amit várt) szlogen lett, amely arra utal, hogy Magyarország sokkal több, mint amire emlékeztek, amit sejtettek, amire számítottak! Az új kommunikációs keretrendszerbe új imázsfilm is illeszkedik, amelynek felhasználása minden eddiginél szélesebb körű lesz.

A világban zajló változások és a hatásukra folyamatosan változó fogyasztási szokások újabb és újabb kihívások elé állítják a Magyar Turizmus Zrt.-t is. Az elmúlt három évben a társaság folyamatosan arra törekedett, hogy megtalálja azokat az új eszközöket és módszereket, amelyekkel Magyarország versenyképes, világszínvonalú kínálatára hatékonyabban fel tudja hívni a figyelmet.
Jól látszik, hogy az új szemlélet, az értékesítés-központú piaci magatartás, gyümölcsöző hosszú távon: a turizmus ágazat eredményei már 2011-ben meghaladták a válság előtti szintet. 2012-ben pedig még az új rekordot felállító 2011-es év eredményeit is túlszárnyalták. A vendégéjszakák száma a 2007-ben mért adatokhoz képest összesen 8,3%-kal emelkedett tavaly, ami a belföldi vendégforgalom 4,6%-os és a külföldi vendégforgalom 12,0%-os növekedésének köszönhető. A szállásdíjbevételek pedig 8,4%-os növekedést mutattak 2012-ben, a válságot megelőző évhez viszonyítva. „A siker záloga éppen az, hogy reagálni tudtunk a piaci változásokra, újabb és újabb piacokon jelentünk meg, újabb és újabb célcsoportokat szólítottunk meg.”– mondta Horváth Gergely az MT Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese.
A külföldre irányuló kommunikáció egyik legfontosabb és leghatékonyabb eszközét a külföldi sajtó és a turisztikai szakemberek számára szervezett magyarországi tanulmányutak jelentik.
A Magyar Turizmus Zrt. az elmúlt három évben több mint 8.000 főt – külföldi média és turisztikai szakembert – látott vendégül tanulmányútjai keretében.
Mind a külföldi vendégektől származó információk, mind az MT Zrt. kutatásai azt mutatják, hogy a külföldiek körében leginkább kétféle kép él jelenleg Magyarországról: azok, akik régebben jártak hazánkban, még őrzik a 80-as évekbeli, elsősorban a pusztával, csikóssal, gulyással azonosítható arculatot; azok pedig, akik még nem jártak nálunk, elsősorban a szürke színre asszociálnak Magyarországgal kapcsolatban.
Ezzel szemben, a közelmúlt fejlesztéseinek köszönhetően Magyarország turisztikai kínálata megújult, szolgáltatásaink világszínvonalúak és versenyképesek! Mindezt ékesen bizonyítják azok a nemzetközi elismerések is, amelyekben Magyarország az elmúlt években és napjainkban is folyamatosan részesül. Elég csak néhányra emlékeztetnünk ezek közül:
A neves amerikai utazási magazin, a Condé Nast Traveler olvasói szerint például Budapest a második legjobb város a világon. A világ legnagyobb útikönyv-kiadója, a Lonely Planet olvasói az A38 hajót választották a világ legjobb bárjának. A képzeletbeli dobogó legalsó fokára pedig a Szimpla Kert állhatott fel. A National Geographic a világ tíz legszebb villamosvonala közé sorolta a pesti Duna-parton futó 2-es villamost. A CNN Travel szerint a Központi Vásárcsarnok Európa legvonzóbb fedett piactere. A margitszigeti Palatinus Strandfürdőt is betette a legszebb szabadtéri medencéket számba vevő tízes listára a brit The Guardian. A TripAdvisor a 2013-as TripIndex alapján a magyar fővárost a kiváló ár-érték arányt képviselő úti célok között tartja számon. A brit posta felmérése szerint pedig az európai városok közül 2013-ban Budapest lett a legjobb ár-érték arányú szolgáltatást nyújtó város, a 25 vizsgált város közül. Az elismerések listája még hosszasan folytatható!
A közelmúltban nálunk járt külföldi vendégek általános véleménye már ezt tükrözi vissza: egybehangzóan állítják, hogy magyarországi látogatásuk sokkal több kellemes élményt nyújtott nekik, mint amire számítottak. Ebből adódik a „Think Hungary – More than expected” (Magyarország – több, mint amit várt) szlogen, amely a külföldi promóció központi üzenetévé vált.
A Magyar Turizmus Zrt. által kidolgozott egységes kommunikációs keretrendszer biztosítja a nemzetközi kommunikáció megújítását, Magyarország mint turisztikai márka önálló arculatának megteremtését. Olyan egységes kommunikációs keretrendszer kialakítása volt a cél, amely turisztikai termékeinket jól megkülönbözteti egymástól, de egyidejűleg integrálja is azokat egy márkaernyőbe. Ez lehetőséget ad Magyarország egyértelmű megkülönböztetésére versenytársaitól.
Erre épül a Magyar Turizmus Zrt. új arculati kézikönyve is. „Célunk, hogy 2014-ben ezt az arculatot bemutassuk szűkebb és tágabb környezetünk, a turisztikai szereplők számára, illetve egyszersmind elfogadtassuk és meg is kedveltessük. Szeretnénk elérni, hogy a jövőben ne csak a Magyar Turizmus Zrt. arculatát lássák benne, hanem tekintsék a sajátjuknak és használják olyan védjegyként, amely Magyarországot mint márkát hivatott felismertetni, megismertetni és elismertetni itthon és a nagyvilágban”. – mondta Horváth Gergely.
Az új kommunikációs keretrendszerbe illeszkedik az új imázsfilm is, amely több szempontból is mérföldkövet jelent hazánk stratégiai márkakommunikációjának szempontjából. A film felhasználása ugyanis minden eddiginél szélesebb körű lesz. Képeit a Magyar Turizmus Zrt. a többi kommunikációs eszközébe is beépíti: a külföldi munkában használt kiadványokban, a kiállítási megjelenésekben, illetve az internetes kommunikációban is visszatérnek a film helyszínein készült képek. Mindezeken kívül a társaság a filmet valamennyi külföldi magyar intézet, nagykövetség és konzulátus, illetve a magyar turisztikai szakma képviselőinek is a rendelkezésére bocsátja annak érdekében, hogy a Magyarország népszerűsítésére irányuló tevékenység minél egységesebb formában valósuljon meg.
Az új imázsfilm koncepciójának kialakításakor az alkotók arra törekedtek, hogy a hagyományos gulyás-csárda-paprikás mellé más asszociációkat is társítsanak hazánkhoz, szem előtt tartva a fiatalabb korosztály számára vonzó szórakozási és kikapcsolódási lehetőségeket is. A „Think Hungary – More than expected” (Magyarország – több, mint amit várt) szlogennel tehát arra kívánják felhívni a figyelmet, hogy Magyarország sokkal több, mint amire emlékeztek, amit sejtettek, amire számítottak. A cél Magyarország kiemelt és a külföldiek számára legvonzóbb turisztikai termékeinek – Budapest, Balaton, konferencia- és egészségturizmus – bemutatása volt. Az összeállításban Budapest századfordulós és modern épületei, páratlan kultúrája, a magyar találmányok, a fiatalok számára vonzó romkocsmák és az egyedülálló gasztronómia is helyet kaptak. Mindez a mai befogadó igényei szerint dinamikusan vágva, szemet gyönyörködtető motívumokkal.

{youtube|id=lySnQRmQbiM&feature=youtu.be|width=500}

Az új szlogen, a film kreatív ötlete és megvalósítása a HG360 Reklámügynökségtől származik. A megvalósításra több rendezői koncepció közül a jelenleg Barcelonában és Magyarországon élő és dolgozó, nemzetközileg is elismert magyar Kostil Danila és Kostil Luka fiatal rendezői testvérpáros újszerű, mai trendhez alkalmazkodó interpretációját választották. A rendezői koncepciót az Antilope Kid formációban alkotó Linczényi Márk erre az alkalomra szerzett zenéje, valamint Berger Dalma énekesnő közreműködése teljesíti ki.
A film először a világ egyik legjelentősebb szakmai kiállításán, a 2013. november 4-én nyíló londoni World Travel Market (WTM) rendezvényen debütál: a magyar nemzeti standon találkozhat vele először a külföldi nagyközönség és a világ több mint 180 országából érkező utazási szakemberek. (A kiállítási megjelenésről külön sajtóközleményben számolunk majd be.)
Azok, akik rendszeres nézői a külföldi sport- vagy hírcsatornáknak, bizonyára gyakran találkoznak egyes országok rövid reklámfilmjeivel. Most már mi is büszkén csatlakozhatunk e mezőnyhöz, ugyanis Magyarország imázsfilmjét a tervek szerint hamarosan egy kampány keretében a műholdas csatornák nézőinek milliói is megismerhetik.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.