V. Á.: Az önkormányzat támogatásával, de a helyi szolgáltatók kezdeményezésére létrejött a Hévíz Turizmus Marketing Egyesület, amely továbbvitte az előbb említett gondolatot. A tavalyi esztendő volt az első teljes évünk ebben a konstrukcióban. Az egyesület keretein belül intenzív a kapcsolattartás a két szektor között. Minden, a városmarketinget és marketingszakmai kérdést az egyesület elnöksége dönt el, amiből a város is profitál, mert szakmai tudásukat a turizmus fejlődése érdekében megosztják az egyesületben.
ttrend • Mit tart a legfontosabb feladatnak ebben az évben?V. Á.: Egyesületünknek és rajta keresztül a városnak is a legfontosabb feladata, hogy idén, a „Vizek évében” méltó helyen szerepeljen a belföldi turisztikai marketingben, forgalmának és vendégéjszakaszámának megfelelően. Az Utazás kiállításon új arculattal és standdal jelentkezünk, ami azt hivatott bemutatni, hogy a tradíció mellett Hévízen jól megfér a modernitás is. Az egyesület kiemelt feladata, hogy belföldön tovább erősítse az egészségturizmusban betöltött vezető helyünket, és fiatalítsa imázsunkat?
T. T.: Elnök úr, milyen elemekkel indították idei belföldi aktivitásaikat.K. L.: Több újdonsággal is szolgálunk 2008 folyamán. Már elindult országos citylight kampányunk, Budapest mellett Győrben, Debrecenben, Nyíregyházán és Miskolcon is találkozhat a vendég utcai megjelenéseinkkel. A fürdőváros egész évben várja vendégeit, így szezonalitásról nem igazán beszélhetünk. Éppen ezért a folyamatos jelenlét a célunk. Az idén lesz az első nagyszabású internetkampányunk, valamint az elkészült kiadványaink belföldi terjesztése a legfőbb feladat.
ttrend • A kiadványok elkészítésénél mit tartottak a legfontosabbnak?K. L.: Hévíz arculati elemeinél kiemelt szempont volt a fiatalítás és a bátrabb vonalvezetés. Ennek jegyében készült új, átfogó fotóanyag, és ehhez igazodtak a kiadványok arculati elemei, színvilága. A várost általánosan bemutató invitatív kiadvány mellett elkészült az Egészség kiadvány, amely a gyógytó hatásait és a tradicionális hévízi kúrát mutatja be. Ugyanakkor wellnesskiadványt is összeállítottunk, amely a hévízi wellness-szolgáltatásokat, elemeket ismerteti. Pályázati pénzből megjelentettünk egy eseménynaptárt is, amely nemcsak a város, hanem a térség egész éves programkínálatát is tartalmazza.
ttrend • Miben érzik sikeresnek tavalyi munkájukat, és mi a fő irány az idei évre?K. L.: A turisztikai szolgáltatók összefogása tavaly vált teljessé a Danubius Hotels, valamint a Hunguest Hotels hévízi szállodáinak csatlakozásával, így az egyesület már valóban a helyi turizmusmarketing legfőbb képviselőjévé vált. Kiadványaink nagy népszerűségre tettek szert, hiszen jó néhány alkalommal és több prospektus esetében is több ezer példányban utánnyomásra volt szükség. Az elnökség munkabírása is nagy tempót tett lehetővé, Móricz Szilviának – aki röviddel ezelőttig a NaturMed Hotel Carbona értékesítési és marketingigazgatói posztját látta el, a közelmúltban pedig a Danubius Hotelshez igazolt át – nagy érdeme volt abban, hogy elindultunk ezen az úton. A fürdőváros belföldi ismertsége olyan alap volt, amelyre tudtunk építeni. Hamar világossá vált számunkra, hogy sok vendég hiányos információkkal rendelkezik a városról, annak fejlődéséről és modern, vendégbarát szolgáltatásairól. Ebben az évben tovább bővítjük kiadványaink sorát, számos országban veszünk részt szakvásárokon, és erősítjük jó kapcsolatunkat a Magyar Turizmus Zrt.-vel, bizonyítva, hogy alulról kapcsolódva jól illeszkedik munkánk a regionális marketingtevékenységbe.
Gyógytó, kórház, szálloda
Páratlan hévízi együttes
Hévíz nemcsak Magyarország, hanem az európai turizmus egyik legkedveltebb városává nőtte ki magát századunk elejére. Páratlan természeti kincs a gyógytó és a 62 hektáros természetvédelmi terület, benne a reuma- és rehabilitációs kórház és szálloda együttese, amelynek kezelője a Hévízgyógyfürdő és Szent András Reumakórház Kht. Az elmúlt évben ugrásszerűen megnőtt a gyógytó látogatottsága. 2007. december elején már az egymilliomodik fürdővendéget köszönthettük a belföldi turizmus dinamikus fejlődésének, a népszerű hétvégi családi programjainknak köszönhetően. Az angolszász, a skandináv és az orosz piacokon is kedvelt célállomássá nőtte ki magát Hévíz – hangsúlyozta Hegedűs Lajos, az intézmény főigazgatója.
A folyamatosan változó turisztikai szokásokhoz rugalmasan alkalmazkodik a komplexum. A gyógytó nyáron hosszabb, „napkeltétől napnyugtáig” nyitva tartó fürdőzés lehetőségét megteremtve biztosítja a kristálytiszta gyógyvízben a folyamatos gyógyulás lehetőségét. A háromnaponta teljesen megújuló tó vizét egy természetes barlangrendszerből feltörő forrás táplálja. Télen, a leghidegebb napokon is a 23 Celsius-fokos víz biztosítja a szabad fürdőzés lehetőségét, ami a nyári forróságban, a maga 32 Celsius-fokos hőmérsékletével is kellemes közérzetet teremt.
Az infrastrukturális fejlesztések első szakasza 2006-ban befejeződött. Mára a tó déli részének teljes felújítása maradt, amelyet – 2008. végére pályázati pénzeszközök bevonásával, eurokonform minőségben élvezhet valamennyi idelátogató vendég. Megújult és folyamatosan fejlődik a terápiát kiszolgáló létesítmények színvonala. A kórház kétharmada már szállodai színvonalon várja két-három hetes turnusokban a reumás és rehabilitációs céllal érkező betegeket, akiket szakmailag kimagasló orvosi és terápiás személyzet segít a gyógyulásban. A társaság vezetése felismerte a kor kihívásait, és további fejlesztési célokat tűzött ki maga elé. Uniós támogatások bevonásával új fürdő és terápiás centrum előkészületeit indította meg, ahol a rövidebb időt itt töltő vendégek is regenerálódhatnak. A térség teljes körű szakorvosi ellátását a fedett fürdő komplex rekonstrukciójával biztosítjuk – tette hozzá az igazgató.
Páratlan lehetőséget teremt a med-wellness élvezőinek a tóparti négycsillagos szálloda, ahol nem csak kikapcsolódni lehet, hanem orvosi vizsgálattal és terápiás javaslattal ellátva fedett térben élvezhető a tó gyógyító ereje, a szakavatott kezek gyógymasszázsai, iszappakolásai és egyéb kezelései.