Tradíció és modernitás

Az egészségturisztikai piac hazai növekedése elsődlegesen a belföldi forgalom erősödésének köszönhető. Hévíz idegenforgalma azonban bizonyítja, hogy jól megfér egymás mellett a magyar vendég és a külföldi turista. Szerkesztőségünk az Utazás kiállításon új standdal, új arculattal megjelenő Hévíz város polgármesterét, Vértes Árpádot és a Hévíz Turizmus Marketing Egyesület elnökét, Könnyid Lászlót kérdezte az aktuális tervekről, valamint a modern arculatról.

ttrend • Polgármester úr, immáron négy éve jelent meg hasábjainkon önnel egy interjú, amelyben beszámolt nekünk a vállalkozások és az önkormányzat első közös Utazás kiállítási megjelenéséről. Azóta milyen tapasztalatokat szereztek, és milyen előnyöket hozott a két terület együttműködése?

V. Á.: Az önkormányzat támogatásával, de a helyi szolgáltatók kezdeményezésére létrejött a Hévíz Turizmus Marketing Egyesület, amely továbbvitte az előbb említett gondolatot. A tavalyi esztendő volt az első teljes évünk ebben a konstrukcióban. Az egyesület keretein belül intenzív a kapcsolattartás a két szektor között. Minden, a városmarketinget és marketingszakmai kérdést az egyesület elnöksége dönt el, amiből a város is profitál, mert szakmai tudásukat a turizmus fejlődése érdekében megosztják az egyesületben.

ttrend • Mit tart a legfontosabb feladatnak ebben az évben?

V. Á.: Egyesületünknek és rajta keresztül a városnak is a legfontosabb feladata, hogy idén, a „Vizek évében” méltó helyen szerepeljen a belföldi turisztikai marketingben, forgalmának és vendégéjszakaszámának megfelelően. Az Utazás kiállításon új arculattal és standdal jelentkezünk, ami azt hivatott bemutatni, hogy a tradíció mellett Hévízen jól megfér a modernitás is. Az egyesület kiemelt feladata, hogy belföldön tovább erősítse az egészségturizmusban betöltött vezető helyünket, és fiatalítsa imázsunkat?

T. T.: Elnök úr, milyen elemekkel indították idei belföldi aktivitásaikat.

K. L.: Több újdonsággal is szolgálunk 2008 folyamán. Már elindult országos citylight kampányunk, Budapest mellett Győrben, Debrecenben, Nyíregyházán és Miskolcon is találkozhat a vendég utcai megjelenéseinkkel. A fürdőváros egész évben várja vendégeit, így szezonalitásról nem igazán beszélhetünk. Éppen ezért a folyamatos jelenlét a célunk. Az idén lesz az első nagyszabású internetkampányunk, valamint az elkészült kiadványaink belföldi terjesztése a legfőbb feladat.

ttrend • A kiadványok elkészítésénél mit tartottak a legfontosabbnak?

K. L.: Hévíz arculati elemeinél kiemelt szempont volt a fiatalítás és a bátrabb vonalvezetés. Ennek jegyében készült új, átfogó fotóanyag, és ehhez igazodtak a kiadványok arculati elemei, színvilága. A várost általánosan bemutató invitatív kiadvány mellett elkészült az Egészség kiadvány, amely a gyógytó hatásait és a tradicionális hévízi kúrát mutatja be. Ugyanakkor wellnesskiadványt is összeállítottunk, amely a hévízi wellness-szolgáltatásokat, elemeket ismerteti. Pályázati pénzből megjelentettünk egy eseménynaptárt is, amely nemcsak a város, hanem a térség egész éves programkínálatát is tartalmazza.

ttrend • Miben érzik sikeresnek tavalyi munkájukat, és mi a fő irány az idei évre?

K. L.: A turisztikai szolgáltatók összefogása tavaly vált teljessé a Danubius Hotels, valamint a Hunguest Hotels hévízi szállodáinak csatlakozásával, így az egyesület már valóban a helyi turizmusmarketing legfőbb képviselőjévé vált. Kiadványaink nagy népszerűségre tettek szert, hiszen jó néhány alkalommal és több prospektus esetében is több ezer példányban utánnyomásra volt szükség. Az elnökség munkabírása is nagy tempót tett lehetővé, Móricz Szilviának – aki röviddel ezelőttig a NaturMed Hotel Carbona értékesítési és marketingigazgatói posztját látta el, a közelmúltban pedig a Danubius Hotelshez igazolt át – nagy érdeme volt abban, hogy elindultunk ezen az úton. A fürdőváros belföldi ismertsége olyan alap volt, amelyre tudtunk építeni. Hamar világossá vált számunkra, hogy sok vendég hiányos információkkal rendelkezik a városról, annak fejlődéséről és modern, vendégbarát szolgáltatásairól. Ebben az évben tovább bővítjük kiadványaink sorát, számos országban veszünk részt szakvásárokon, és erősítjük jó kapcsolatunkat a Magyar Turizmus Zrt.-vel, bizonyítva, hogy alulról kapcsolódva jól illeszkedik munkánk a regionális marketingtevékenységbe.

Gyógytó, kórház, szálloda

Páratlan hévízi együttes

Hévíz nemcsak Magyarország, hanem az európai turizmus egyik legkedveltebb városává nőtte ki magát századunk elejére. Páratlan természeti kincs a gyógytó és a 62 hektáros természetvédelmi terület, benne a reuma- és rehabilitációs kórház és szálloda együttese, amelynek kezelője a Hévízgyógyfürdő és Szent András Reumakórház Kht. Az elmúlt évben ugrásszerűen megnőtt a gyógytó látogatottsága. 2007. december elején már az egymilliomodik fürdővendéget köszönthettük a belföldi turizmus dinamikus fejlődésének, a népszerű hétvégi családi programjainknak köszönhetően. Az angolszász, a skandináv és az orosz piacokon is kedvelt célállomássá nőtte ki magát Hévíz – hangsúlyozta Hegedűs Lajos, az intézmény főigazgatója.

A folyamatosan változó turisztikai szokásokhoz rugalmasan alkalmazkodik a komplexum. A gyógytó nyáron hosszabb, „napkeltétől napnyugtáig” nyitva tartó fürdőzés lehetőségét megteremtve biztosítja a kristálytiszta gyógyvízben a folyamatos gyógyulás lehetőségét. A háromnaponta teljesen megújuló tó vizét egy természetes barlangrendszerből feltörő forrás táplálja. Télen, a leghidegebb napokon is a 23 Celsius-fokos víz biztosítja a szabad fürdőzés lehetőségét, ami a nyári forróságban, a maga 32 Celsius-fokos hőmérsékletével is kellemes közérzetet teremt.

Az infrastrukturális fejlesztések első szakasza 2006-ban befejeződött. Mára a tó déli részének teljes felújítása maradt, amelyet – 2008. végére pályázati pénzeszközök bevonásával, eurokonform minőségben élvezhet valamennyi idelátogató vendég. Megújult és folyamatosan fejlődik a terápiát kiszolgáló létesítmények színvonala. A kórház kétharmada már szállodai színvonalon várja két-három hetes turnusokban a reumás és rehabilitációs céllal érkező betegeket, akiket szakmailag kimagasló orvosi és terápiás személyzet segít a gyógyulásban. A társaság vezetése felismerte a kor kihívásait, és további fejlesztési célokat tűzött ki maga elé. Uniós támogatások bevonásával új fürdő és terápiás centrum előkészületeit indította meg, ahol a rövidebb időt itt töltő vendégek is regenerálódhatnak. A térség teljes körű szakorvosi ellátását a fedett fürdő komplex rekonstrukciójával biztosítjuk – tette hozzá az igazgató.

Páratlan lehetőséget teremt a med-wellness élvezőinek a tóparti négycsillagos szálloda, ahol nem csak kikapcsolódni lehet, hanem orvosi vizsgálattal és terápiás javaslattal ellátva fedett térben élvezhető a tó gyógyító ereje, a szakavatott kezek gyógymasszázsai, iszappakolásai és egyéb kezelései.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.